A venit perioada aia din an în care lansăm Digital Recap. E gata de câteva zile, dar contextul mondial m-a făcut să aştept. Nu cred că va fi prea curând un moment „potrivit”, adică unul în care o să ne trezim liniştiţi, fără să verificăm rapid telefoanele după ştiri noi.
Ce ştim clar este că acest război de lângă noi se poartă şi pe internet, digitalul e mai important decât oricând, aşa că e bine să fim conectaţi la ce se întâmplă şi să înţelegem anumite acţiuni sau lipsa acţiunilor concrete. Dar despre asta într-un articol viitor.
Ediţia a 11-a vine cu o mulţime de noutăţi. Una dintre ele este parteneriatul cu Vodafone România, cărora le mulţumesc pentru că au ales să se implice în lansarea Digital Recap 2022. Pentru mine e un semn că proiectul a ajuns la maturitate şi continuă să atragă interesul specialiştilor din zona de digital.
Veţi găsi în paginile raportului şi două articole despre modul în care tehnologia ne schimbă viaţa: proiectul „Smart Forest, prima pădure ‘inteligentă’ din România” şi modul în care IoT contribuie la succesul afacerilor.
O altă noutate din acest an este că am scris, pe lângă toată partea de recapitulare şi sinteză a anului precedent, şi articolele de trenduri. E prima oară când acopăr integral zona de trenduri, după 9 ani (frumoşi) în care bucata asta a căzut în sarcina echipei Golin România. Cărora vreau să le mulţumesc şi cu ocazia asta pentru cele 9 ediţii pe care le-am editat împreună.
În paginile Digital Recap 2022 găsiţi ceea ce consider că sunt 5 trenduri predictibile. Am făcut vinerea trecută un preview în cadrul conferinţei Big Idea 2022 şi am spus că sunt lucruri care pot fi prevăzute şi altele care vor apărea fără să ne aşteptăm, aşa cum s-a întâmplat cu Clubhouse sau Wordle ca micro-trenduri, ca să dau doar două exemple (înregistrarea video aici).
2022 va fi anul în care cursa serviciilor de streaming începe cu adevărat. Odată cu extinderea pe piaţa internaţională a HBO Max şi Disney+, sunt aşezate toate piesele pentru o cursă de urmărire a liderului Netflix. Am scris despre asta în „The Streaming Race”. Celelalte trenduri acoperă puţin partea de Live shopping, The Freelancer economy, Influencer platforms şi The future of podcasting.
Fără să aibă pretenţia de a fi studii exhaustive, cred că toate cele 5 trenduri punctează nişte lucruri pe care merită să le urmărim.
Nu în ultimul rând, o altă noutate legată de Digital Recap este că pregătesc şi alte produse în jurul acestui concept, primul urmând a fi lansat în vară. Şi sper să urmeze şi altele, sper să reuşesc să transform Digital Recap într-o platformă de studii şi analize pe teme de digital. Sunt mai bine de 12 ani de când urmăresc piaţa şi simt că e momentul să trec la nivelul următor.
Vă invit să descărcaţi Digital Recap 2022, precum şi celelalte ebook-uri, este arhiva completă pe site, inclusiv variantele în engleză ale precedentelor 6 ediţii (vine foarte curând şi varianta în engleză de anul ăsta).