in Streaming

Marţi, 14 iunie, se lansează Disney+ în România şi multe alte ţări din Europa. În total, sunt 42 de ţări în care se lansează Disney+ în perioada asta, printre care Africa de Sud, Egipt, Maroc, Qatar, Arabia Saudită, Grecia, Polonia, Israel şi multe altele.

Dacă ne raportăm la cifrele pe care le face Netflix în Europa (unde a ajuns la aproximativ 67 de milioane de utilizatori), înţelegem cât de importantă poate fi intrarea Disney+ în cele 42 de ţări. 

Situaţia la zi e următoarea:

PlatformăAbonaţiLansare
Netflix221 milioaneianuarie 2007
Amazon Prime Video175 milioaneaprilie 2016
Disney+137 milioanenoiembrie 2019
HBO Max77 milioanemai 2020
Hulu45 milioaneoctombrie 2007
Paramount+39 milioanemartie 2021

Dacă Disney a ajuns la 137 de milioane de abonaţi doar cu America de Nord şi de Sud, plus câteva ţări de prin Asia şi Africa, e clar că au şanse mari de tot ca în următoarele luni să adauge cel puţin 30-40 de milioane de abonaţi ş să depăşească Amazon. Ăsta e primul obiectiv, diferenţa faţă de Netflix încă e mare. Interesant e că Disney+ a crescut chiar şi peste aşteptările lor, într-un context în care Netflix scade, şi nu doar că se întâmplă asta, dar pierde mult în rândul abonaţilor vechi. Din aproape 4 milioane de conturi închise în Q1, aproximativ 13% erau abonaţi mai vechi de 3 ani.

E ceva obişnuit în rândul companiilor să piardă abonaţi în primul an de la contractare, e ceea ce se cheamă churn rate, iar serviciile de streaming în general au o problemă cu asta. 37% dintre americani au renunţat la un serviciu de streaming în ultimele 6 luni, iar 33% s-au şi abonat la un serviciu în perioada asta.

HBO Max a câştigat doar 3 milioane de abonaţi în Q1, însă acolo cred că miza era diferită. HBO deja avea mulţi abonaţi pe care trebuia să-i transfere de la HBO Go la Max, aşa că presupun că s-au concentrat pe asta, nu neapărat pe useri noi. Ce-i drept, e foarte tare să aştepţi câteva săptămâni şi să vezi direct pe streaming un film. Noroc că am făcut asta cu Secretul lui Dumbledore, că nu era neapărat de văzut la cinema.

Cu ce vine Disney+

Sunt 6 categorii de conţinut pe care le oferă Disney+ în acest moment: 

Disney – care include în mare parte animaţii, dar şi filme precum Aladdin
Pixar – desene mai noi, precum Encanto, dar şi unele vechi cum ar fi Cars, Toy Story, Monsters, Inc., Wall-e, Finding Nemo, Ratatouille
Marvel – tind să cred că filmele Marvel sunt unul dintre punctele forte pentru care aleg utilizatorii să se aboneze la Disney+
Star Wars – nu doar filmele vechi, dar sunt toate serialele din universul Star Wars, precum The Mandalorian şi Boba Fett
National Geographic – o mulţime de documentare de calitate
Star – e si un serial nou, Pam&Tommy, cu Sebastian Stan, dar e şi The Kardashians.

Promit 2000 de titluri la lansare şi vor adăuga altele. Probabil că depinde de ritmul în care se finalizează titrările şi dublajele, pentru că multe dintre aceste titluri sunt dublate în română.

În fiecare an vor adăuga 100 de filme, seriale şi showuri noi, inclusiv filme care apar în cinematografe. 

Aplicaţia permite 10 dispozitive înregistrate şi până la 7 profiluri de utilizator. Descărcare pe dispozitiv, vizionare virtuală (ăsta s-ar putea să fie un feature interesant, dar era muuult mai cool dacă îl aveam în lockdown), până la 4 ecrane folosite simultan. Adică 4 utilizatori care se pot uita în acelaşi timp, fără categorii diferite de preţ.

Cât costă?

30 de lei pe lună în mod normal, însă până pe 13 iunie, la miezul nopţii, au ofertă de 8+4 luni gratuit. Adică plăteşti 240 de lei pentru un an întreg. Ajunge să coste 20 de lei abonamentul şi după 1 an mai vezi exact cum stau lucrurile, cât ai folosit serviciul etc. Înregistrarea se face aici, pe 14 iunie vine linkul de conectare cu oferta care poate fi activată până pe 26 iunie.

Eu am de gând să mă abonez pentru că vreau să văd cum e platforma, cât de bune sunt titrările, chestii de genul ăsta. Plus că n-am văzut noutăţile din universul Star Wars şi nici multe filme Marvel.

Probabil că la final de an voi trage linie şi văd ce servicii de streaming păstrez, momentan am abonament la 3 dintre ele.

Concluzii

Disney+ are şanse mari de tot să treacă pe locul 2 în topul serviciilor de streaming până la final de an. De-acum bătaia pe utilizatori o să devină mai dură, ne putem aştepta la oferte şi conţinut bun, aşa că utilizatorii nu au decât de câştigat. Probabil că 1-2 ani va fi o perioadă de reaşezare în piaţă, cu fluctuaţii mari.

6 comentarii. Leave new

  • netflix și amazon video sunt de ajuns.

    Răspunde
    • La ce te uiți pe Amazon?

    • The boys. E foarte bun.
      Pe de alta parte, in Olanda Prime Video costa doar 2.99 Euro si include Amazon Prime (livrare gratuita, etc). Daca vrei VPN si cont de proba, lmk.

    • Am cont, dar intenționez să-l închid că în afară de Mrs. Maisel nu mă uit la chestii acolo.

    • Prime Video costa 14 lei in RO. Deci la fel ca in Olanda, dar interesant ca olandezii primesc si livrarea Prime practic gratis.
      Ce m-a deranjat acum un an cand am incercat ultima oara e ca aveau putine chestii subtitrate. S-a mai imbunatatit situatia?

    • @sorin Nu folosesc subtitrari in Romana, banuiesc ca la asta te referi, deci n-as sti sa-ti spun. In Engleza sunt subtitrate majoritatea

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu