Să privim clipul de mai sus.
În caz că nu l-aţi văzut deja, trebuie să ştiţi că acest clip a fost comentat (şi luat la mişto) de jumătate din blogosfera românească. Hai să facem abstracţie de personaje şi să vedem ce e greşit în realizarea acestui clip.
Prin 2008, când am urmat cursurile Şcolii ADC, am învăţat o chestie de la Şerban Alexandrescu şi Naumovici (de fapt, cam toţi tutorii ne ziceau asta): în publicitate nu transmiţi acelaşi lucru atât prin text cât şi prin imagini. Publicitatea e un mediu de comunicare ce se foloseşte foarte mult de metafore. Nu zici că oamenii se uitau urât unii la alţii şi îi arăţi uitându-se urât unii la alţii. Se cheamă că eşti redundant dacă faci asta.
La nivel de copywriting iar e prost.
La început erau împărţiţi în două tabere – brandurile de o parte, social media de cealaltă.
Până aici foarte corect.
Îşi aruncau priviri întrebătoare, se ignorau şi erau încrâncenaţi
Păi ori îşi aruncau priviri, ori se ignorau? Şi dacă se ignorau, cum erau încrâncenaţi?
Cât despre partea cu scopul comun, daţi-mi voie să spun că singurul scop comun al brandurilor şi al bloggerilor e să iasă o situaţie win-win. Pe brand îl mai interesează şi să-şi îndeplinească obiectivele de vânzări, pe blogger îl interesează şi să nu agaseze cititorul cu reclame (uneori). Dar nu oferă experienţe de neuitat consumatorilor şi nici relevanţă, că nu e ca divertismentul. Nu vezi la TV: genul programului – relevanţă.
Ca să fac o comparaţie simpatică, scopul comun al brandului e să ofere relevanţă la fel cum Catena e farmacia tuturor românilor 🙂
9 comentarii. Leave new
Eu am o singura intrebare: a inteles cineva ce este Aurasma si ce face, uitandu-se la video-ul asta ?
Auraş, mă.
jumătate din blogosfera românească – Deci ma distreaza expresia asta de mor. Care blogosfera? Cine ii citeste? Cine mai ”emite online” suficient de puternic incat sa conteze?
Nu de alta, dar un utilizator Facebook cu 3000 de prieteni care face misto de clip bate impactul blogosferei romanesti.
Sau pe scurt: Impacati-va ma copii, ca nu e frumos sa ramaneti certati 😛
esti rau si invidios 😛
Cand prin 2008 zicea Bodu la un eveniment „cu bloggeri” ca in 4 ani ”toti din sala vor fi bloggeri” unii zambeau pe sub mustata 😛
Acum sincer, nu cred ca mai stiu mai mult de 3-4 oameni care sa n-aiba un colt de online si un mic public. Poate ca unele produse pur si simplu nu sunt pentru publicul ala 🙂
Exceptandu-i pe protagonisti, n-am auzit nicio parere pozitiva legata de clip. E o executie slaba a unei idei bunicele.
Eu nici n-am apucat sa vad clipul pana acum. Eram prea concentrat pe a diminua magnitudinea intamplarii :))
Si… cum ti se pare? 😛
Ca o reclama la banci din zona 98-2002: mult prea cuminte, cu o incercare subtirica de auto-ironie si ceva fete familiare, pentru cei interesati.
Treaba e ca oamenii suficient de critici pentru a deconstrui un filmulet de genul asta nu cred ca si-ar fi luat oricum informatia din sursa indicata.
Eficient sau nu, nu stiu daca omul trebuia sa se oboseasca sa mai faca vreun spot. Sunt cateva chestii ale naibii de misto pe care le poti face ca teasing in cazul asta (da ma rog, asta-i alta discutie).