Textul este scris pe baza informaţiilor furnizate de toţi prietenii, amicii, cunoscuţii şi necunoscuţii din agenţiile româneşti. Orice asemănare cu realitatea e pur întâmplătoare.
Salut, bun venit în agenţia noastră! Ai păşit în cea mai mişto agenţie românească. Aici o să munceşti cu zâmbetul pe buze. Ia loc la biroul acela mic. În timp, îţi vom da un birou mai mare, odată cu posibilităţile de avansare pe care ţi le vom oferi. De fapt, sinceri să fim, n-ai nicio şansă să avansezi, iar singura variantă prin care vei pleca din acel colţ va fi dacă ne mutăm într-un alt sediu. Dar cum spuneam, bine ai venit!
Teoretic ar trebui să fie cineva care să-ţi explice ce ai de făcut, însă n-avem timp de asta. Pregătim un pitch şi toată agenţia e mult prea ocupată. Te prinzi din mers. Oricum, e super cool să lucrezi în domeniul ăsta, nu poate fi greu.
Sperăm să n-ai probleme cu munca peste program. Teoretic, programul e de la 9 la 6, dar n-o fi foc dacă stai până la 9 la birou. Oricum, ştim că de fapt vii pe la 10. De asemenea, când e pitch, toată lumea munceşte cât mai mult. Adică şi în weekend. Sigur, nu e ceva permanent, aşa că nu te aştepta la bani în plus. Nu uita, eşti într-un domeniu cool!
Cu banii nu e nicio problemă, ţi-am zis că îţi dăm atât doar primele două luni. Pe urmă vei avea un salariu mult mai mare. Sau mai exact, e bine să crezi asta, te va ajuta la productivitate. De fapt, salariul va rămâne aşa vreun an, până când vei ameninţa de mai multe ori că pleci. Atunci o să ţi-l mai mărim puţin. Cât despre bani, nu te aştepta să-i vezi prea des. 10-15-20 de zile întârziere. N-o să moară nimeni dacă întârziem cu salariile o lună. E criză, clienţii nu plătesc la timp, noi plimbăm doar nişte bani, nu ştim ce e ăla cash-flow.
Când munceşti, de preferat ar fi să faci cât mai multe chestii. Şi eventual bine. Oricum, dacă nu le faci, n-are cine să le facă. Aminteşte-ţi mereu în ce domeniu interesant lucrezi.
Acum hai, fugi la treabă, n-o mai arde aiurea pe bloguri!
Disclaimer: ce-aţi citit mai sus nu se întâmplă în agenţia voastră. Se întâmplă în alte părţi, nu la voi.













17 comentarii. Leave new
Nu peste tot e asa! In 99% din cazuri. Restul de 1% sunt agentiile care nu mai au de munca :)).
Si acum sa numaram cati oameni din agentii au dat like si cand o sa-si caute alt loc de munca …
Tare, Auras :))))
Cam asa stau lucrurile pentru incepatori in advertising si publicitate……….. Totusi daca privesti si din alt unghi, cati dintre noii angajati stiu ce e ala un „pitch”, sau inteleg efectiv ce se doreste de la ei si ce presupune job-ul lor.
Din pacate 70% din noii angajati se pierd in primele 6 luni de la angajare, 6 luni ce au generat pierderi pentru agentie, productivitatea acestora find egala cu …………., sa nu jicnim pe nimeni.
Intrebarea pe care o putem pune, este de ce angajeaza agentiile oameni cu putina experienta in loc sa angajeze oameni gata formati……….., raspunsul e simplu, sunt foarte putini, iar acestia se fura de la alte agentii si nu pe salarii mici…………..
Trebuie sa ne facem si un autoportret legat de angajatul de la biroul mic, proaspat venit, cu un salariu neinteresant cu aptitudin majore de facebook si mesenger……….., cu 5 job-uri schimbate in 3 ani pe domenii diferite, cu profilul de e-jobs inca activ si cu o preocupare majora in gasirea unui nou loc de munca in conditiile in care el lucreaza de 2 saptamani in firma.
E acelasi angajat caruia firma ii plateste un salariu penibil de 1000 lei sau chiar mai putin, ce in sase luni genereaza o cheltuiala de 7500 cu tot cu contributii, iar dupa sase luni cand a inceput sa inteleaga ce se intampla in jurul lui, poate chiar a contribuit si el cu ceva real………, ai o satisfactie deosebita…….. Satisfactie ce este intrerupta de preavizul acestuia si sintagma: „Am realizat ca publicitatea nu este un domeniu pentru mine” si acesta trece la urmatorul job : Agent vanzari cauciucuri.
Noroc cu cei 30%, ce din ambitie si dorinta, reusesc sa aibe o profesie si nu un job. Si acestia sunt nevoiti sa stea la acelasi birou, pe acelasi salar, depunand aceleasi ore suplimentare neplatite, avand de asemenea intarzieri salariale din partea „porcilor capitalisti:” care tin banii numai pentru ei.
Din pacate cei 70%, nu vor afla niciodata de cei 30% si de evolutia lor profesionala si financiara, ei se vor multumi in continuare cu schibarea job-urilor in cautarea efemerului, ajungand la 40 de ani stand in fata blocului, stiind sa faca totul si nimic bine.
P.S. Nu contest existenta managerilor imbecili, ajunsi in pozitia respectiva printr-o circumstanta, cu facultatea de agronomie facuta la ff ce nu sunt capabili sa faca distictie intre un om cu potential si un pierde vara…………
DA, DA, DA. N-as fi avut rabdarea sa dezvolt, dar ma bucur ca cineva a facut-o.
Nu mai pot sa suport atitudinea generalizata pe care ai descris-o: „profilul de e-jobs inca activ si cu o preocupare majora in gasirea unui nou loc de munca in conditiile in care el lucreaza de 2 saptamani in firma”. Asa e, majoritatea se angajeaza cu gandul la urmatorul loc de munca, toti vor sa urce, sa urce, sa urce.
De ce nu e nimeni niciodata multumit? De ce la fiecare 100 de euro pe care o primesc la salariu, acesti neaveniti isi mai adauga o rata de 110 euro/luna?
Bogdan tu te-ai simtit cu musca pe caciula, sau ai invatat de la basescu ca oamenii amarati care cer de fapt nu merita, tu esti manager? sau esti din aia 30 la suta, „furat” din alta agentie si iti meriti salariul cu prisosinta?
Nu George,
Nu am nici cea mai mica afinitate fata de asa numitul nostru „Presedinte”, nici nu ma numar printre cei 30 %, eu doar mi-am expus punctul de vedere din perspectiva mea de angajator.
Cred in capitalism nu in comunism si socialism, asadar nu concep indeea „sa ne dea”.
In opinia mea cred ca trebuie sa oferi prima data si dupa aceea sa ai pretentia sa primesti, as fi curios sa aflu cati dintre asa numitii angajatii au stat un minut pe luna sa se gandeasca cati bani au produs pentru compania, firma etc., in care isi desfasoara activitatea si cu cati bani au fost renumerati. E destul de greu sa ne pastram obiectivitatea in monmentul in care avem cheltueli si rate precum spunea pinkISH. Sigur in momentul in care ne lovim de probleme si greutati, cautam sa gasim vinovati, rareori ne intreba de vina noastra in aceasta ecuatie.
Exista si angajati ok la care nu e nevoie sa le amintesti zilnic atributiile lor, oameni ce au constiinta munci si dau dovada de profesionalism.
Credema ca preferi ca angajator sa platesti un om competent de 2 – 3 ori mai mult dar acel om sa isi desfasoare activitatea cu profesionalism si implicare.
Tot respectul pentru oameni ce isi respecta profesia!
Te-am confundat, credeam ca esti cineva anume, iti dau dreptate, articolul initial atinge o anumita realitate insa nu e o chestie general valabila
Dragilor, parerea mea este ca atunci cand angajezi un pierde-vara cum spunea Bogdan mai sus, este strict vina angajatorului. Dar din pacate in agentii cam asa este, cum a descris Hoinaru. Partea buna este ca nicaieri nu inveti mai multe lucruri ca intr-o agentie, este un domeniu cool 🙂 Ironic, nu? Iar dpdv bani/costuri, un angajat trebuie sa aduca lunar in companie o suma de cel putin 3 ori mai mare decat costurile lui, dar asta se aplica doar la cei care produc bani, nu si la personalul administrativ. Si tocmai pentru ca si angajatorii s-au obisnuit cu angajati care vin si pleaca, nu isi mai pretuiesc oamenii care sunt intradevar niste profesionisti, pe principiul ca se gasesc alti fraieri care vor job-ul ala. Pana la urma, cum merge treaba intr-o agentie tine f mult de deciziile de management, de cat de organizata este firma si de politica lor de angajare.
De maine iti cauti de munca?:D
Da, si am vrut sa-mi cresc sansele cu postul asta. Deja m-au sunat 4-5 agentii care vor sa ma angajeze.
cel mai nostim este ca vizualizez postul tau sub forma unui filmulet de intro in care un creativ zambaret si relxat te plimba prin toata agentia in timp ce iti povesteste cum sta treaba.
frumos scris.
Exact din cauza asta nu voi lucra niciodata la o agentie romaneasca. Cu strainii este mult mai bine.
Daca vreun om de la Spada spune vreodata ca se intampla una dintre chestiile astea, eu inchid agentia si plec acasa. De rusine.
In celelalte agentii ma intereseaza foarte putin daca se intampla sau nu. Data viitoare please, intreaba si pe niste oameni de la noi. E pacat sa se inteleaga ca asa merg lucrurile peste tot.
Jur că în timp ce citeam articolul mă întrebam dacă l-ai citit şi tu şi ce părere ai. 🙂
Andrei, voi aveti ca USP „agentia care plateste la timp”. In plus, sunteti proaspeti, se lucreaza din entuziasm. Nici daca ar fi vreo problema nu cred ca s-ar auzi nemultumiri in piata.
E o generalizare care nu onoreaza piata romaneasca, dar crede-ma ca am auzit problemele astea de prea multe ori. Si nu mi s-ar parea corect sa scriu un articol la finalul caruia sa zic: in agentiile X, Y si Z nu se intampla lucrurile astea.
si eu care eram cat pe aci sa ma angajez intr-o agentie.
Noroc ca am apucat sa citesc postul asta la timp ca cine stie ce dezamagiri as fi avut… 🙂