conferinta_ifea

Vinerea trecută am avut onoarea să vorbesc în cadrul Conferinţei Regionale IFEA (International Festivals and Events Association) la invitaţia ARCUB. Am fost acolo în calitate dublă, de blogger care participă des pe la festivaluri din toată ţara (am adunat vreo 15 în ultimii 4 ani) şi de Social Media Manager al Ideo Ideis.

Am împărţit panelul cu nişte oameni care au mai multă experienţă decât am eu ani de viaţă: Nora Ioniţă – care, printre altele, a fost PR Director la Saatchi şi Managing Director la Lowe PR, iar în prezent conduce propria companie, Evolution Media; Robert Palmer, consultant în proiectele legate de Capitala Culturală Europeană (a condus două proiecte de succes: Bruxelles şi Glasgow); Trevor Davies – secretar general al proiectului Copenhaga Capitală Culturală Europeană 1996, autor al proiectului pentru Aarhus Capitală Culturală Europeană 2017; Allan Xenius Grige – Preşedintele IFEA Europa şi Colm Croffy – director executiv al Asociaţiei Irlandeze de Festivaluri şi Evenimente.

And there I was, bloggerul venit să vorbească despre Social Media. Pentru că în SM treaba cu networkingul funcţionează până în punctul în care oricum trebuie să te vezi faţă în faţă cu omul, am tratat puţin subiectul bloggerilor de festival şi cum te ajută ei în acoperirea evenimentului, cu un mic studiu de caz pe Ideo Ideis şi cum facem noi networking. Asta şi pentru că cred că e mult loc de dezvoltare aici. Am făcut un mic calcul din care a reieşit că sunt vreo 4-5 oameni în toată ţara care se ocupă de PR pentru diferite festivaluri şi care lucrează cu bloggeri.

Am încercat să trec cât mai repede prin prezentarea mea, ca să rămână cât mai mult timp pentru oamenii ăştia care sigur aveau mai multe de zis, numai că au început să curgă întrebările şi, cumva, discuţia s-a mutat în direcţia asta de Networking în Social Media. Şi-atunci nu mi-a mai rămas decât să stau jos şi să mă apuc să notez chestii.

Colm Croffy a povestit despre modul în care a evoluat festivalul de la Edinburgh în ultimii 5 ani. Dacă în 2009 apărea vreun tweet negativ legat de unul dintre spectacole, se forma imediat o celulă de criză care să gestioneze situaţia şi să dea jos acel tweet. 5 ani mai târziu, nu numai că lucrurile s-au relaxat, dar toată echipa implicată în festival are instalate aplicaţii de Twitter şi Instagram pe telefon şi e încurajată să pună poze şi clipuri pe hashtagul oficial. Şi când zic toată echipa mă refer la maşinişti, doamnele de la machiaj, toată lumea.

În plus, se fac anual nişte digital sleepovers cu influenceri din zona de online/blogging în care oamenii sunt puşi faţă în faţă cu organizatorii şi li se prezintă ideile pentru ediţia următoare, li se cere feedback. Am notat-o, poate facem şi la Ideo aşa ceva.

Şi în legătură cu coverage-ul festivalurilor în social media, Robert Palmer a zis o chestie care reprezintă cel mai bun argument: “Social media needs content, we have a lot of content potential in our festivals“. Rămâne să înţeleagă asta cât mai mulţi organizatori de evenimente de la noi.