E goană după social media manageri, oameni de online, piarişti digitali and so on. Prost iniţiat acest curent, total nefondat dacă ne gândim că cine voia cu adevărat să-şi ia om de online îşi lua până acum. Restul, cei care abia acum încep să se uite spre internet, o fac pentru că au văzut la alţii, pentru că „are toată lumea”, pentru că „noi n-avem” şi „poate ne-ar trebui”. Şi ştie el ce trebuie să facă după ce îl angajăm.
Clienţii (sau agenţiile) care au acceptat ideea că ar avea nevoie de un om de online au făcut doar jumătate din treabă. Cealaltă jumătate ţine de capacitatea de a înţelege cum funcţionează acest om de online.
Acest om de online funcţionează cât timp nu munceşte non-stop implementând chestii. 50% din munca unui om de online ţine de informare. E un domeniu în care nu-ţi permiţi să citeşti la sfârşit de săptămână noutăţile. Pentru că azi Facebook poate anunţă că se închide şi până sâmbătă când citeşti tu articole pe tema asta poate dai ok-ul pentru nişte aplicaţii pentru Facebook.
Sau poate Foursquare anunţă că vine în România şi trebuie să fii pe fază ca să faci un deal cu ei încă de la început.
Sau poate apare un studiu despre cum consumă lumea Facebook, la ce ore şi în ce contexte o fac. Iar dacă tu sari peste informaţiile astea eşti degeaba.
Am o grămadă de colegi care lucrează până îşi dau sufletul implementând chestii şi nu mai apucă să fie la curent cu ce se întâmplă pe piaţă. E inadmisibil să nu ştii când apar chestii gen Facebook Deals, să nu ştii ce e Groupon, să nu ştii cum îl cheamă pe X sau pe Y. Nu ţine de cât timp liber ai, pentru că jumătate din timpul petrecut la birou trebuie alocat pentru informare, oricât de neproductiv ar suna. Tot muncă e şi aia, chiar dacă aparent o arzi pe Mashable sau AdAge.
Parcă zicea Buddha la un moment dat că le-a explicat asta oamenilor de la BCR şi au înţeles. Au înţeles că e obligatoriu ca el să meargă la evenimente, e obligatoriu să fie permanent informat, e obligatoriu să facă networking.
Un om de online care e în urmă cu ştirile e inutil.
9 comentarii. Leave new
dude, tocmai ți-ai câștigat un six-pack de bere cu articolul ăsta din partea mea. zău că a fost pe sufletul meu fiecare cuvințel pus aici.
ah, și încă o chestie: știu că wordpress n-are funcție de reblog precum tumblr, da’ e cu supărare dacă iau și eu cu copy paste câteva idei de la tine pe care să le dezvolt la mine pe blog? cu link, tot tacâmu’, că doar de-aia suntem bloggeri 🙂
:)) help yourself
bun!
[…] A scris Hoinaru un articol pe care mi-ar plăcea să-l pun cu copy paste tot aici, dar nu-i frumos și mă rezum doar la câteva paragrafe: E goană după social media manageri, oameni de online, piarişti digitali and so on. (…) […]
Avem un om de online. Putem sa il pastram intreg sau putem sa il pastram relevant. Atat timp cat omul de online nu intelege compania, degeaba il intelege compania pe el.
A fi DIN online sau a fi DE online. Aici e cheia. Chiar si a proiectelor de tipul „hai si noi” care POT deveni relevante.
Ionut
perfect valabila nuanta pe care ai subliniat-o. sunt multi oameni din online care intampina probleme atunci cand trebuie sa sustina discursul unei companii.
cat timp omul respectiv petrece timp incercand sa inteleaga compania din care face parte, putem spune ca se informeaza. e tot un proces de studiu.
little less action a little more study, ca sa parafrazez cantecul.
e foarte corect ce zici, dar avand in vedere varsta sefului/angajatorului, e destul de greu sa priceapa.
Total de acord. Sunt nise din online in care e absolut necesar sa te informezi 50% din timp.
Pe de alta parte e nevoie si de oameni care sa faca implementare intr-o proportie mai mare, pentru ca suntem cu multe in urma in internetul romanesc. Degeaba stim ce s-a intamplat acum 2 zile daca la nivel de implementare suntem cu 5 ani in urma.
[…] un post despre influenţă, o nouă apariţie la ApropoTV, două posturi bunicele despre online (1, 2) şi cam […]