in Casual stuff

Sunt blogger, trebuie să scriu de rău

S-a încetăţenit în noi ideea potrivit căreia bloggerii sunt obligaţi să scrie de rău. Dacă până mai ieri luptam pentru dreptul la liberă exprimare pe bloguri în faţa agenţiilor asupritoare, astăzi e de datoria noastră să taxăm fiecare greşeală. Nu numai că n-avem nevoie de permisiunea unui factor extern, dar e o obligativitate înscrisă în fişa postului.

Nu ţinem cont de context, nu facem concesii. Aşa că nu încercaţi să schimbaţi cursul firesc al lucrurilor, noi vom scrie de rău pentru că aşa e normal. Pentru că altminteri lumea o să spună că ne-am vândut pe un cico şi două beri. Şi noi nu vrem asta. În loc să ne dicteze agenţiile politica editorială preferăm să ne-o dicteze cititorii.

Săptămâna trecută a fost evenimentul de lansare al campaniei Tuborg Party Manager. Ştiind ce-au păţit alţii cu buluceala de la party-ul Desperados, organizatorii au ales să invite mai puţină lume şi să se asigure că intră toţi. Din diferite motive n-a fost foarte multă lume. Un nucleu dur de onlineri, generaţia tânără, care a stat vreo 2-3 ore şi a plecat. Era şi cald, nici nu aveam unde să stăm jos. Cu toate astea, eu m-am bucurat să schimb o vorbă cu nişte oameni pe care îi văd rar.

Dacă eram blogger, aş fi mers glonţ acasă şi aş fi scris despre cât de naşpa a fost petrecerea, pentru că nu mă cumperi pe mine cu nişte bere, băi, brandule de bere!

Dar pentru că nu sunt blogger, m-am gândit la petrecerea de lansare a TuborgSound, care a adunat o grămadă de lume. Şi m-am mai gândit la aplicaţia de Facebook PartyAnimal care mi s-a părut chiar interesantă (la nivel tehnic). Şi dintr-o deformaţie profesională m-am gândit şi la alte evenimente mişto pe care le-a făcut agenţia.

Da, a fost cald miercuri seară la lansarea Tuborg Party Manager. Dar am rămas cu o discuţie interesantă şi câteva lămuriri de la oamenii pe care i-am revăzut.

8 comentarii. Leave new

  • Uite un articol la care n-o sa dau „like”. In primul rand n-am inteles care e mesajul.
    Nu mai ai voie sa scrii pe blog ca ceva a fost nasol, sau ca a fost cald, pentru ca asa zice Hoinaru ?
    Sau ca … mai bine zici niste „a fost ok, m-am vazut cu oameni, discutii interesante” si ignori minusurile ?

    Răspunde
  • mesajul e ca v-ati obisnuit sa mergeti si sa-i faceti pe toti albie de porci pe urma.

    eu de exemplu nu scriu despre evenimentele foarte naspa la care am fost invitat de o agentie. asa faceam si la InConcert, nu scriam despre concertele nasoale. nici nu muiam pe toata lumea, nici nu scriam de bine cand de fapt n-a fost bine.

    la tuborg singurele 2 chestii care m-au deranjat pe mine au fost caldura si lipsa unor canapele in incaperea centrala. dar asta nu inseamna ca partyul a fost de cacat.

    Răspunde
    • 1. „V-ati” ? Da si tu niste nume, daca tot zicem de hateri. Stiu de pupincuristi, oameni care ignora sau nu scriu deloc, dar nu stiu de hateri de party-uri. Si mai ales de oameni care scriu de rau pentru „că aşa e normal”
      2. Ai fost la Dacia Sandero Secret Party ? Daca da, cum ti-a placut?
      3. Te-ai apucat si tu sa dai sfaturi de conduita si cum sa scrii pe blog… Unde era regula aia cu „fiecare scrie ce vrea pe blogul lui?”

    • 1. Era un „v-ati” general. Tu esti hater de filme, nu de partyuri 😛 Caz particular: a zis Mester ca scrii de bine la toate filmele, ai tinut sa-i arati ca sunt filme pe care le faci de cacat 🙂
      2. N-am fost. Stiu sa fac o selectie de evenimente 🙂
      3. Dap, vezi ca saptamana viitoare pregatesc un workshop. Vrei sa-ti dau discount?

      Si n-ai inteles ideea articolui. Tocmai, ca se scrie de rau pornindu-se de la premisa pe care ai zis-o tu: „pai ce, n-am voie sa scriu ca nu-mi da voie hoinaru? pai eu cand vreau sa scriu, scriu!” E ca atunci cand sfatuiesti pe cineva sa nu faca o chestie si o face doar de-al naibii. Ca sa demonstreze ca poate.

    • 1. Exemple ba, nu generalitati! Macar eu am argumente pt filmele care nu-mi plac. Filme care de obicei sunt sub 7 pe IMDB 😀
      2. Daca mergeai acolo, nu mai comentai acum 😛
      3. Cum o sa se cheme workshop-ul, vreau invitatie de acum :)))

      Faci si o diferenta intre hater gratuit si blogger dezamagit ?

  • Pana cand bloggerul n-a organizat si el un eveniment sa vada cum e si ce nasol e sa vorbeasca aia urat despre el dupa, o sa tot critice din toate pozitiile.
    C-asa-i hora pe la noi.
    Acuma daca ai ales sa mergi la un eveniment si scrii de rau e ca si cum te-as invita la mine acasa si m-ai barfi dupa aia.

    Răspunde
    • Si daca evenimentul a fost un fail, ce faci ?
      1 taci si nu zici nimic, ca poate nu te mai invita … ?
      2 zici ca a fost ok si atat
      3 scrii ce s-a intamplat, cu exemple si solutii ?

  • Parerea mea de novice: nu trebuie sa scriem nici de rau nici de bine. Daca e sa ne luam dupa fapte trebuie sa scoatem in evidenta si lucrurile pozitive si negative, chit ca superi pe anumiti oameni.
    Un brand trebuie sa-si gestioneze imaginea creata prin prisma unui eveniment si sa gaseasca punctele mai putin bune pe care trebuie sa le imbunatateasca cu ocazia urmatorului eveniment, iar partile bune sa le puna deoparte si sa le foloseasca cu alta ocazie.
    Daca unii nu stiu sa accepte un feedback argumentat e problema lor si grija de a nu fii invitat la alte evenimente nu trebuie sa fie a ta. E responsabilitatea celor care trimit invitatia sa stie sa-si aleaga audienta cu riscurile de rigoare.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu