Weekendul trecut am participat la Michelin Innovation Tour, o acţiune de informare iniţiată de cei de la Michelin. Printre participanţii la eveniment s-au numărat reprezentanţi ai dealerilor de anvelope, presă auto şi bloggeri. Subiectul principal de discuţie a fost legat de noul sistem european de etichetare, ce va intra în vigoare de la 1 noiembrie 2012.

Ce înseamnă asta?

Pe scurt, toate anvelopele fabricate după 1 iulie 2012 vor avea nevoie de o etichetă standard – cam ca cea de pe frigidere şi alte electrocasnice. Bineînţeles, etichetarea de pe anvelope urmăreşte alţi parametri, nu consumul de curent electric 🙂 Dar vizual e acelaşi template şi presupun că în următorii ani tot mai multe produse vor avea astfel de etichete UE.

Cele trei direcţii pe care le urmăreşte etichetarea ţin de siguranţă (mai exact, aderenţa pe suprafeţe umede), eficienţă (adică consumul de carburant) şi zgomot. După cum se vede şi în imaginea de mai jos, primele 2 criterii sunt notate de la A la G, iar nivelul de zgomot poate avea 1, 2 sau 3 liniuţe. Trebuie menţionat că în momentul de faţă nicio anvelopă existentă (indiferent de brand) nu are A-A şi o liniuţă la zgomot (nivelul normal e de 2 liniuţe, în timp ce anvelopele care excelează la acest capitol se plasează cu 3 decibeli sub limită – zgomot exterior la rulare).

Dincolo de noile norme europene, cei de la Michelin au ţinut să sublinieze că principalele lor direcţii de dezvoltare iau în calcul siguranţa, eficienţa, dar şi longevitatea anvelopelor. Şi după cum am putut vedea sâmbătă, e foarte greu să găseşti un echilibru între o anvelopă care să ofere aderenţa necesară frânării în siguranţă, să aibă un consum bun de carburant şi să îndeplinească cele două condiţii fără ca materialul să se deterioreze într-un timp foarte scurt.

Publishing

În afara informaţiilor legate de etichetarea anvelopelor, am primit şi ceva informaţii legate de Ghidul Michelin. Ştiam vag despre aceste ghiduri, dar habar n-aveam că e un întreg serviciu de publishing, complementar celui de anvelope. Asta m-a dus cu gândul la tendinţa tot mai pronunţată a brandurilor de a intra în zona de publishing. Nu neapărat pentru a dezvolta un business, ci pentru a interacţiona cât mai mult cu utilizatorii, oferindu-le servicii complementare. Iar Michelin face asta de mulţi ani.

Am aruncat o privire pe Ghidul Verde pentru România şi am dat peste o serie de informaţii interesante, extrem de concise. E de ţinut în torpedou pentru călătoriile neprevăzute!

Social Media

La un moment dat, după ce dealerii au plecat şi în sală au rămas doar jurnalişti şi bloggeri, s-a ajuns şi la discuţia legată de social media. În iarnă mă întrebam cum de n-au existat prea multe campanii legate de anvelopele de iarnă. Mă aşteptam la o bătaie între branduri, pe o piaţă extrem de mare – fiind primul an în care erau obligatorii anvelopele de iarnă. Dacă aveam un client din domeniu aş fi făcut un soi de competiţie între bloggeri în urma căreia cititorii să beneficieze de o reducere de 10-15% pentru anvelopele de iarnă. Eu ştiu că mi-am căutat mult şi bine anvelope.

Dacă ţin bine minte, Michelin a avut o campanie de bannere şi parcă ceva pe Blogal Initiative. Iar în weekend mi-am dat seama că francezii sunt pionieri în domeniul ăsta (cel puţin în România) aşa că nu riscă foarte mult. Probabil că lucrurile se vor mişca mai rapid în momentul în care şi concurenţa va începe să comunice în social media.

Deşi în acest moment nu au niciun canal dedicat pe reţelele sociale, cei de la Michelin au făcut deja primii paşi prin includerea bloggerilor pe lista de participare la evenimentele lor. Pe lângă asta, departamentul de Marketing pune mare preţ şi pe site-ul oficial, care pare foarte bine întreţinut.

În următoarele luni se va lansa canalul de Youtube (asta e o informaţie sigură) şi din câte mi-am dat seama vor urma şi alte reţele sociale – cel mai probabil Facebook.  Deocamdată bilă neagră pentru că nu există deja canalele astea de comunicare, dar bilă albă pentru că sunt suplinite foarte bine nevoile de comunicare.