We will no longer show Custom Open Graph actions that were published simply by a user consuming content.

şi

We will remove the ability to post to a user’s friends’ walls via the Graph API.

Adică n-o să mai intri într-o aplicaţie şi după ce dai allow aplicaţia aia să scrie “Alex Ciucă a intrat într-o aplicaţie cu filme porno”.

Şi nici n-o să mai meargă treaba cu aplicaţiile alea stupide gen horoscop, ce personaj ţi se potriveşte, cu cine seamănă prietenul X sau admiratorul tău secret este Y.

Pentru branduri e nasol că n-o să mai poată posta aplicaţia că ai deschis nu-ştiu-ce bere sau că ai descoperit super avantajele pe care le oferă crema nu-ştiu-care. Adică mai puţină viralizare, sau mai puţin spam – depinde cum vreţi să-i spuneţi.

Pe lângă partea cu spamul, Facebook mai taie o metodă de viralizare, aplicaţiile fiind folosite foarte mult pentru capacitatea asta de a răspândi mesajul de brand. Dar în loc să se dea banii pe o aplicaţie, nu mai bine se plătesc nişte aduri? Sau nişte promoted posts?

Mai multe detalii aici.