V-am spus că se vorbeşte tot mai mult despre o fuziune între Cosmote şi Romtelecom, evenimentul urmând a fi foarte interesant pentru piaţa de comunicare din România. M-am gândit puţin la toată situaţia şi am tras câteva concluzii care sper să fie validate odată cu trecerea timpului.

Prima problemă e legată de brandul care rămâne. Teoretic Cosmote e brandul mai mare, cu prezenţă în Albania, Bulgaria şi Grecia, ţara mamă. Practic, Romtelecom e brandul mai puternic în România, cu un awareness foarte ridicat şi prezenţă încă din 1991 (Cosmote e din 2005 sub denumirea asta, iniţial fondat sub numele de Cosmorom, în 2000).

Ambele branduri comunică destul de mult, Cosmote pentru pre-paid cu Ogilvy şi pentru abonamente cu Papaya, Romtelecom cu gmp pentru noile abonamente. De remarcat că Romtelecom l-a luat pe Pavel Bartoş, până acum câteva luni imaginea Cosmote. Cred că aici ar fi o pâine de mâncat, nu ştiu dacă e o coincidenţă, dar se poate construi ceva pe asocierea asta comună.

Ţinând cont că Romtelecom bagă destul de mulţi bani în promovare (pe toate canalele posibile) nu cred că se va renunţa la brand, însă şi în imaginea Cosmote s-a investit masiv. Şi-atunci probabil că se va merge pe modelul Unicredit – HVB Ţiriac, cu o denumire comună vreme de 6 luni – 1 an, timp în care se va comunica fuziunea, urmând ca mai apoi să rămână un singur brand. Cum am zis, foarte interesant pentru oamenii de comunicare.

Bonus, un spot pentru Unicredit – HVB Ţiriac created by Headvertising (2006).