Foto: Dragoş Asaftei
Acum ceva timp am avut pe mână un Peugeot 301, cel mai nou model din parcul auto al constructorului francez. N-am apucat să scriu despre asta şi am avut remuşcări până acum. Mai ales pentru că maşina asta a fost o surpriză foarte plăcută şi merită descoperită.
Fiind un model menit să se bată pe zona berlinelor accesibile, n-aveam nişte aşteptări extraordinare de la 301. Mă gândeam că e un fel de Logan mai drăguţ, cu dotări minimale şi performanţe decente. O maşină corectă cu care îţi faci treaba şi atât. Sau, altfel spus, un frate mai sărac al lui 508.
Doar că 301 nu e deloc aşa. Eu am condus o variantă diesel, motorul 1.6 HDI de 92 de cai şi cutie de viteze manuală în 5 trepte, iar echiparea era Allure (full-option, cum s-ar zice). Preţul pentru modelul ăsta e de 13.708 euro cu TVA şi cu o reducere specială de care beneficiaţi în perioada asta. Detalii aici.
Am început cu preţul pentru că asta ar trebui să ne intereseze la un model budget. În varianta asta mi se pare puţin prea mult, doar că n-ai nevoie de echiparea asta din punctul meu de vedere. Şi-atunci costurile mai scad şi 301 devine o soluţie foarte bună.
N-ai nevoie neapărat de cotieră, nu-ţi trebuie bluetooth şi USB, geamuri electrice pe spate (eu mi-am dorit foarte mult la maşină însă mi-am dat seama că nu se folosesc aproape deloc). Renunţând la toate chestiile inutile, costul scade până spre 11.000 de euro, ceea ce e excelent pentru cei care îşi doresc o maşină nouă.
Dintre surprizele plăcute: motorul trage extrem de bine chiar dacă are doar 92 de cai. Maşina e destul de mare, dieselul e mai leneş în teorie, însă cu toate astea am făcut nişte depăşiri foarte relaxante. Totul cu un consum extern de 4.9 litri la sută cu oameni şi bagaje.
N-o fi ea limuzină, dar nici compactă nu e, deci mă aşteptam să se legene uşor pe curbe. Dar şi aici a fost o mare surpriză, suspensiile sunt exact ce trebuie. E confortabilă, dar fermă.
Interiorul e simplu, cu bun-gust. Sunt mare fan al bordurilor ceva mai clasice, cele pline de butoane şi foarte glossy mă cam obosesc. Un punct în plus şi pentru sistemul audio, mă aşteptam la ceva foarte cheap, dar se aude bine.
Singura chestie care m-a derutat e legată de acţionarea geamurilor, butoanele sunt pe consola centrală (ca la Logan şi Duster), nu pe uşi. Dar cam asta e singura problemă. Şi poate că aş fi căutat o soluţie mai simplă de deschidere a portbagajului.
Per total Peugeot 301 e o maşină cinstită, care arată ca o berlină premium şi costă cât una low-cost. Mai multe fotografii aici şi aici. Detalii extra aici.