După toată povestea cu Van Damme şi splitul celebru pentru Volvo Trucks mi-ar fi plăcut ca cineva dintre bloggerii români să tragă cea mai importantă concluzie a spotului.
Avem pe de-o parte o vedetă care era super celebră prin anii ’90 şi care a făcut un spot cu 50 de milioane de views în 2 săptămâni.
Şi mai avem o altă vedetă, care e pe val în momentul ăsta, joacă în super producţii gen Iron Man şi Sherlock Holmes, şi care a scos 2 milioane de views în 3 luni. N-avea bani HTC să-l ia pe Van Damme? Ba da. Doar că în advertising nu e vorba despre a avea o vedetă sau alta în spotul tău, mai important e ce faci cu ea.
Robert Downey Jr. joacă într-o reclamă care nu spune mai nimic şi care e compusă din frânturi de idei. Spotul Volvo e pur şi simplu o reţetă, una chiar banală. „Maşinile noastre sunt atât de stabile încât…” – extreme consequence se cheamă asta în advertising. Dar execuţia e perfectă. Şi faptul că au luat o vedetă face diferenţa între un viral şi un spot foarte mişto care s-a mişcat destul de bine. Cam cum e cel cu balerina. Dacă e să ne gândim puţin, spotul cu balerina e mult mai spectaculos, însă i-a lipsit un element.
Da, multe branduri îşi permit să ia vedete, dar nu toate ştiu ce să facă cu ele. Diferenţa o face în continuare ideea.
5 comentarii. Leave new
mic detaliu: htc au făcut doar acel clip. și asta nu e de ajuns. e plin netul de clipuri bune care nu se viralizează.
Da, dar nici seria Volvo nu s-a viralizat pana la Van Damme. Si cred ca s-ar fi viralizat si stand alone. Dar inteleg ce zici. Probabil ca atat a fost bugetul, cred ca lui Van Damme i-au dat de 10 ori mai putin decat a dat HTC.
orice clip viral are nevoie de cineva să ii dea un push. 🙂
eu m-am uitat la cel cu balerina si am vazut o reclama la calitatea autostrazilor din Cehia 🙂 In plus, am remarcat cu placere varsta soferilor.
*Croatia