ProTV a organizat azi un eveniment de presă cu ocazia lansării grilei de toamnă. Totul s-a desfăşurat aproape de Snagov, pe platoul unei noi emisiuni, Bake Off România, despre care voi da detalii la finalul articolului.
Noua grilă nu vine cu foarte multe schimbări: emisiunea-vedetă va fi toamna asta Vocea României, şi va fi difuzată vinerea, după modelul „Românii au talent”. Alex Cesnavicius, CEO-ul ProTV a explicat că vinerea va fi cea mai distractivă seară, cu cele două showuri care alternează toamna şi primăvara. Lunea şi marţea va fi zi de Masterchef (debutează pe 14 septembrie), miercurea revine Visuri la cheie cu Dragoş Bucur (din 23 septembrie), joia Las Fierbinţi (din 24 septembrie), vineri Vocea României (de pe 18 septembrie). După ştirile nopţii vor fi nişte seriale mişto: House of Cards, Blacklist, Homeland.
În weekend vor fi o serie de blockbustere: Iron Man 3, Avengers, Expandables 3, The Hobbit: The Desolation of Smaug, Rise of the planet of the apes, Total Recall etc.
Am văzut şi nişte promo-uri pentru emisiunile din această toamnă, sunt câteva momente foarte mişto la Vocea României, iar la Masterchef aşteptaţi-vă în primele emisiuni la un nebun care acoperă tot platoul cu petale de trandafiri. Vor fi şi ceva reguli noi, una din ele fiind şorţul auriu. Cine îl primeşte merge direct în bucătăria Masterchef, fără să mai treacă prin probele alea nasoale cu camioanele de cartofi de curăţat. La Vocea României scaunele nu se mai întorc la final dacă niciunul dintre juraţi nu a apăsat butonul, va fi şi un soi de battle între echipe în semifinale.
Campania socială a toamnei pentru Ştirile ProTV va fi „Oameni de Românie”, care va pune accent pe exemplele pozitive pe care le-a dat ţara noastră prin lume, o abordare care a avut succes de-a lungul anilor pe ProTV, mai ales în ediţiile speciale de 1 Decembrie.
O noutate va fi emisiunea „Clipe de Fericire”, prezentată de Amalia Enache. Ceva pe modelul lacrimogen, menit să ne arate că mai există speranţă pe lumea asta şi că oamenii buni sunt recompensaţi cumva. Putem să-i zicem şi un „Surprize, Surprize” mai pe motivaţional şi pozitiv. Nu se ştie exact când va începe.
Rating şi financiare
Alex Cesnavicius a abordat la început şi partea legată de rating, aşteptări, direcţia de dezvoltare. A explicat că în ultimul an s-a pus accent mai mult pe creşterea canalelor secundare, în special Acasă fiind pe plus, în timp ce pe ProTV s-a mers pe un mix de reţete validate deja de public şi producţii noi, experimentale. Evident, s-a vorbit despre chestiile care au funcţionat şi care au adus un rating bun, despre ce a însemnat producţia „Sunt celebru, scoate-mă de aici”, ce provocare a fost set-up-ul pentru „Ferma Vedetelor” etc. Mai puţin despre rateuri gen „Lecţii de viaţă”, „Vine cheful” sau chiar şi „SuperTrip”. Overall mi se pare că vorbim despre nişte riscuri asumate, parcă în ultimii 2 ani au apărut extrem de multe emisiuni pe ProTV şi e clar că nu pot fi toate mega hit.
Cota de piaţă s-a menţinut la acelaşi nivel cu anul trecut pentru ProTV şi a crescut pentru grupul CME pe segmentul 18-49 urban. Ăsta e segmentul din care se scot banii serioşi, pe ăsta pun accent. Restul sunt cifre.
Aşa cum am observat de la început, lituanianul pare să fie chitit pe eficientizare şi profit, aşa că taie din chestiile inutile, care ţineau doar de branding. Tot Cesnavicius a ţinut să puncteze că e foarte importantă independenţa politică pe care ţi-o aduce o televiziune profitabilă, mai ales în contextul pieţei media de la noi.
Am văzut şi un clip cu construcţia platoului de ştiri, la care s-a muncit vreo 3 luni şi jumătate. Din câte am înţeles ilustraţiile 3D cu elefanţii din prima zi au fost doar demonstrative. Un fel de „uite ce sistem şmecher avem noi în platou”.
Bake off România
Ziceam la începutul articolului că prezentarea a avut loc în platoul unei emisiuni noi ce va fi difuzată în primăvară, Bake Off România. Este o emisiune de gătit prăjituri care nu va înlocui MasterChef, ci va fi un fel de variantă de primăvară în grilă. Din ce-am înţeles se lucrează la un fel de simetrie toamnă-primăvară astfel încât fiecare emisiune din grila de toamnă să aibă un corespondent la fel de interesant (Vocea României – Românii au talent, Masterchef – Bake off România etc.).
Emisiunea are la bază un format apărut în Marea Britanie acum 5 ani, iniţial pe BBC Two, apoi mutat pe BBC One după ce audienţele au rupt. În România va fi prezentată de Nicolle Stănese, o tipă care a fost pe la Răzvan şi Dani, mai apoi a prezentat Eurovisionul, iar acum a ajuns în curtea ProTV. E frumoasă, e tânără (25 de ani), are un soţ bogat (patronul Zara&co. în România) şi un copil de 2 ani. Am ratat-o 🙁
Am urmărit secvenţe din versiunea britanică, din câte îmi dau seama e un fel de MasterChef cu prăjituri şi mai mult pe prietenie. Nu ştiu dacă e glumă sau nu, dar cică 50% din cei care au văzut emisiunea din Marea Britanie s-au apucat de făcut prăjituri după vizionare. Se anunţă vremuri grele pentru cuptoarele din toată ţara.