GLE_coupe

Recent, am avut ocazia să petrec 2 zile la munte la volanul noilor Mercedes GLC, GLE şi GLE Coupe. Niciuna nu este făcută pentru offroad în mod special, aşa cum ne-au spus şi reprezentanţii companiei, ci mai degrabă nişte maşini care se descurcă foarte bine şi în afara şoselei, doar că ajung acolo în foarte rare cazuri. Fiecare dintre cele 3 modele avea echipări şi opţionale de top, toate s-au comportat ireproşabil pe parcursul traseului.

Evident, pornim de la premisa că orice maşină care trece de 40.000 de euro (şi nu e un Logan pentru Poliţia Română) are toate şansele să-ţi lase o impresie bună. De la suma aia în sus diferenţele sunt făcute de mici detalii, aici intervine brandul (adică locul pe care îl are marca în mintea clientului), plus tot felul de chestii la care nu te-ai aştepta. Am auzit de oameni care au ales un anumit brand pentru că le plăcea modul în care arăta schimbătorul de viteze, am auzit de oameni care au ales un alt brand doar pentru că le plăcea textura pielii de pe volan mai mult decât ceea ce oferea concurenţa şi tot aşa. Oamenii bogaţi au nişte factori de decizie foarte ciudaţi 🙂

Mercedes GLE Coupe

Încep cu GLE Coupe pentru că mi s-a părut cea mai spectaculoasă. Designul exterior este foarte apropiat de cel al BMW X6. Niciun dubiu aici, nu e nevoie de analize comparative prea complexe (deşi s-au făcut unele). BMW a creat acest nou segment, clienţii Mercedes au zis “vrem şi noi aşa ceva pentru marca pe care o preferăm”, designerii au pus în aplicare.

Mi se pare că se potriveşte extrem de bine în acest context comunicarea pe care o face GLE Coupe în SUA: What it takes. Un fel de “facem ce e nevoie pentru voi, ca să fiţi fericiţi”.

https://www.youtube.com/watch?v=iT0ZHEACqS4

A ieşit o maşină mare, agresivă, cu linii sportive. Mi se pare că are cel mai reuşit mix interior-exterior. Este interiorul clasic, luxos, de la Mercedes-Benz, realizat cu mult gust şi exteriorul cu linii agresive. Puteţi studia aici mai intens detaliile de interior.

Dintre chestiile fancy pe care le-am avut noi în dotări: plafon panoramic, head-up display (care mi se pare o opţiune tot mai utilă şi e bine că o introduc mai mulţi constructori) şi un sistem de camere cu ghidaj 360 de grade în jurul maşinii. Era atât pe GLE şi GLC, cât şi pe Coupe. Extrem de util.

ghidaj_360

Teoretic, ar fi trebui să fie maşina mai puţin pregătită pentru offroad, însă s-a descurcat cu brio pe ce drumuri am parcurs noi. Păstrăm convenţia stabilită mai sus şi nu emitem judecăţi de valoare privind motorizare/consum şi alte aspecte tehnice care nu contează decât pentru pasionaţi. Majoritatea celor care deţin un astfel de SUV vor să ştie câţi cai are şi ce motor. În rest, e treaba maşinii să facă experienţa condusului cât mai simplă.

Noi am avut pe mână o versiune cu motor diesel de 3 litri, 254 cai putere, transmisie integrală, cutie automată cu 9 viteze. Preţul modelului testat: 88.000 de euro+TVA.

Mercedes GLC

GLC_mercedes

O surpriză extrem de plăcută, Mercedes GLC ar fi alegerea mea dacă aş avea câteva zeci de mii de euro la dispoziţie pentru un SUV Mercedes. E îndeajuns de mică încât să te plimbi cu ea prin oraş, are trăsăturile Mercedes, care impun respect şi se descurcă bine şi când o scoţi de pe şosea. Garda la sol este reglabilă, astfel încât o poţi înălţa puţin, cât să nu atingi pietre de râu, dacă ţi se nimereşte vreun râu prin faţă.

GLC este urmaşul lui Mercedes GLK din câte am înţeles şi reuşeşte să repare singura problemă pe care o avea predecesorul lui: aspectul “turtit” al caroseriei. La GLK mi se părea că a venit cineva şi a călcat pe botul maşinii, trecerea de la capotă spre parbriz nu era deloc fină, unghiul era prea mare. Acum s-au mai reglat lucrurile, liniile “curg” mişto, iar din faţă seamănă cu Clasa A.

Interiorul, însă, mi-a dat mixed feelings. Este diferit faţă de ceea ce avea Mercedes până acum. Pe de-o parte mi se pare interesant, pe de altă parte cred cred că aş fi ales tot o variantă clasică de interior.

Din păcate, consola centrală are un plastic lucios la bază, pe care se vede orice urmă de degete. Butoanele principale sunt interesante, mă duc cu gândul la un aparat de radio vechi. Se încadrează în design şi difuzoarele de pe portiere, care arată extrem de fancy. Mică, stabilă, iute. Cam aşa aş caracteriza-o.

interior_glc

Ne-am plimbat cu o versiune cu motor diesel de 2.2 litri, 170 cai putere, transmisie integrală, cutie automată. Preţul modelului testat: 56.765 de euro+TVA.

Şi dacă GLE Coupe e promovat cu Roger Federer, GLC-ul a avut parte de o campanie foarte mişto:

Mercedes GLE

GLE_mercedes

Dacă GLE Coupe mi s-a părut masivă, GLE este pur şi simplu mare. La fel de mişto interiorul, poate puţin mai greu de manevrat (ceea ce e normal, la cele 3 tone pe care le cântăreşte). Este singurul model dintre cele testate pe care nu mi-aş dori să-l am acasă. În primul rând pentru că pe strada mea nu sunt locuri de parcare, în al doilea rând pentru că nu mi se pare genul de maşină cu care să “cucereşti” drumul dintre Romană şi Universitate. Poţi foarte bine să impresionezi şi la volanul unui alt Mercedes, dacă tot dispui de sumele necesare. GLE mi se pare că e potrivită pentru oamenii care ies mult din oraş cu maşina, eventual la o casă de vacanţă pe la munte.

Mi-a plăcut la GLE modul în care sunt afişate toate setările de care dispune maşina (cred că erau şi la GLE Coupe).

GLE_mercedes_02

Practic, asta şi comunică Mercedes despre modelul GLE: e mare, e tare, ţine la tăvăleală şi e şi foarte smart.

Din fericire, cât am apucat să o conducem şi-a îndeplinit cu brio sarcinile, păcat că prin pădure nu existau borduri, am fi vrut să o testăm puţin, aşa cum am auzit că se face cu SUV-urile (bloggers inside joke).

Noi am mers cu un model 350d – cu motor de 3 litri, 250 de CP şi un preţ de bază care porneşte de la 65.000 de euro cu tot cu TVA. Costul cu tot cu opţionale ajungea pe la 75.000 de euro.

În loc de concluzie

GLC şi GLE Coupe sunt nişte alegeri extrem de interesante, fiecare cu punctele ei forte, cu competenţe offroad în limitele în care e foarte probabil să le folosească clienţii mărcii. Se descurcă? Da! Ia vedeţi aici. Dar, cum s-ar zice, sunt nişte SUV-uri care îşi permit luxul de a sta mai mult pe şosea. GLE rămâne pentru o anumită categorie de vârstă (30+, cred eu), pentru oamenii care vor să se simtă mari, puternici şi să arate cine e şeful.

Au mai scris despre asta Radu şi Mariciu.

SUVs_mercedes