E o listă pe care vreau s-o încep de mulți ani, cu lansările de mașini pe care le așteptăm. 

2024 mi se pare momentul potrivit, pentru că avem un mix interesant între mașini electrice și ”clasicele” cu motor termic.

Nu sunt toate maşinile care se lansează în 2024, am făcut o listă cu cele care mi-au atras mie atenţia. Pe cele mai multe abia aştept să le admir pe străzi.

Cu ocazia asta am ajuns şi pe site-urile tuturor producătorilor importanţi şi am avut câteva surprize plăcute.


Dacia Duster 3
Lansare:
Martie 2024
Preţ: de la 18.800 de euro TVA inclus

Încep cu Dacia Duster 3, nu doar din patriotism, ci şi pentru că îmi place mult modelul ăsta nou. Deja e disponibilă pentru pre-comandă, lansarea oficială va fi la începutul lunii martie. Tot atunci cred că vom începe să o vedem pe străzi.

Toyota Land Cruiser
Lansare: primăvara 2024
Preţ: de la 55.000 de dolari (în SUA)

Genul de maşină mare, cu un design mai old-school, pe care mi-ar plăcea să o conduc la un moment dat. Mi se pare desenată pentru piaţa din SUA, unde e important să fie cât mai mare maşina, indiferent cât consumă şi cu siguranţă nu ar putea să intre în Paris

BMW X2
Lansare:
primăvara 2024
Preţ: 
de la 43.911 euro (TVA inclus)

Noul BMW X2 este coupe, adică arată ca o variantă mai mică a lui X6, de exemplu. Este ceea ce în termeni de specialitate se numeşte „SUVuleţ”. Sau SAV. Va fi disponibil în variantă de benzină, varianta sportivă M sau electricul iX2, mai exact BMW iX2 xDrive30. În imagine este M-ul, la 300 de cai putere, dar benzina X2 sDrive20i va fi la „doar” 178 de cai. 

Ford Explorer Electric
Lansare: august 2024
Preţ: 
sub 45.000 de euro

În ultimii ani mi se pare că Ford a schimbat ceva în bine, după o bună perioadă în care au lansat maşini cu designuri plictisitoare. Acum au Puma care îmi place mult, Bronco, chiar şi Focus-ul lansat în 2019. Cel mai nou nume de pe lista asta scurtă este Ford Explorer Electric, o maşină pe care o s-o vedem pe străzi abia în a doua parte a anului. 


Peugeot e-3008
Lansare: primăvara 2024
Preţ: 
de la 45.000 de euro

Nu ştiu cine a luat decizia de schimbare a designului la Peugeot, dar cred că a fost cea mai bună decizie posibilă. Cred că e unul dintre brandurile care au făcut o schimbare spectaculoasă. 

Mini Countryman C
Lansare:
vara 2024
Preţ: 
de la 36.474 de euro cu TVA

Am văzut noul Countryman la finalul anului trecut, în cadrul unui eveniment la Mina Museum. Era expus şi Mini Cooper SE, adică modelul electric, însă Countryman mi-a acaparat toată atenţia. Nu sunt genul care să prefere suspensiile sportive ale lui Mini, aşa că Mini Countryman este mixul perfect între spaţiu, confort şi un design mişto. Modelul va fi disponibil şi în varianta electrică începând cu 2024.


Cupra Tavascan
Lansare: 
toamna 2024
Preţ: peste 40.000 de euro

Un SUV Coupe electric de la Cupra? Shut up and take my money! Altă maşină cu un design fantastic pe care nu au stricat-o la transferul pe electric. Nu cred că e vreo Cupra care să nu-mi placă, cred că spaniolii sunt într-o fiesta continuă de când au lansat brandul ăsta nou. Care a făcut să cam dispară de pe piaţa românească Seaturile, ce-i drept.

Porsche Macan 4 (electric)
Lansare: a doua jumătate a lui 2024
Preţ: 
de la 82.000 de euro

Am lăsat la final trei maşini care intră în zona premium. Prima dintre ele este Porsche Macan 4, care devine 100% electric, adică nu vor mai avea modele pe benzină. Dacă aveaţi în plan să cumpăraţi un Macan nou pe benzină, acum e momentul, cât încă se mai găsesc modele cu motor termic. 

Range Rover Electric
Lansare:
a doua jumătate a lui 2024
Preţ: 
peste 100.000 de euro

Cred că cea mai mare provocare în materie de maşini electrice este să faci aceste dulapuri pe roţi şi să le găseşti echilibrul între putere şi autonomie. Range Rover electric ar trebui să ofere genul ăsta de echilibru, la un preţ uriaş, cel mai probabil. 

Audi Q8
Lansare:
primăvara 2024
Preţ: 
de la 82.200 de euro TVA inclus

Audi Q8 e ultimul model din lista asta, unul care are nişte părţi foarte bune şi nişte părţi care nu-mi plac aşa mult. Partea din spate este foarte frumos desenată, liniile generale ale maşinii arată foarte bine, chiar şi noile stopuri care sunt foarte customizabile. În schimb grila din faţă şi cele două guri din laterale sunt mult prea mari şi au un pattern diferit faţă de grila centrală. Nu cred că au nimerit-o cu atâtea patternuri acolo. De văzut cum arată şi în realitate, însă cu 100.000 de euro în cont şi 3 variante (Porsche Macan, Audi Q8, Range Rover Electric) probabil că aş alege Range Rover-ul.

2 comentarii. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu