O chestie anunţată acum ceva mai mult timp a fost pusă în aplicare săptămâna trecută: EVZ.ro a ridicat paywall. Ok, să zicem că e o încercare simpatică. Dar partea cu adevărat amuzantă vine abia acum: tot ce oferă acest paywall de 25 de lei pe lună sunt aceleaşi ştiri fără bannere! Practic, plăteşti ca să ai un adblocker instalat de ei direct, fără să te mai agiţi tu cu un plugin în browser. Cu siguranţă e cea mai proastă idee pe care am auzit-o în 2016.
Radu a făcut o paralelă între cele două versiuni, chiar e de tot râsul situaţia.
Nu uitaţi că The Sun tocmai a renunţat la paywall după câţiva ani de încercări, asta în condiţiile în care ei aveau conţinut exclusiv fără număr + golurile şi rezumatele din Premier League.
Atunci când 50% din toate ştirile pe care le faci provin din declaraţii auzite la televizor şi chestii postate pe Facebook de vedete sau politicieni, interesul scade şi mai mult. Şi se ajunge la concluzii de genul celei de mai jos, scrisă de un comentator random:
Daca nu mai vreti sa furnizati stiri pe Evz.ro.spuneti cinstit,nu apelati la reclame,la intreruperi de net!!Sa stiti ca Evz.ro are aceleasi stiri ca si alte surse.Cine are chef sa dea 5 euro,sa dea iar daca nu vreti sa furnizati stiri gratis spuneti cinstit,nu cu proceduri enervante.
5 comentarii. Leave new
Realitatea este ca industria de publishing, in speta presa, are dificultati majore in ultimii ani, cu mutarea spre digital si consumul de continut scris pe foaie din ce in ce mai mic. Iar acum blocarea ads-urilor inseamna inca o problema majora pentru acestia.
Se incearca diverse abordari, de la paywall, la blendle, la native ads. E ok sa incerce, si e ok ca unii utilizatori sa renunte. Acum pasul urmator ar fi sa pregateasca continutul la un nivel la care sa aiba valoare pentru utilizatori. Iar asta inseamna investitie in resurse si tehnologie. (interactive storytelling)
Nu e nicio problemă să faci încercări, dar ei caută răspunsuri pentru o problemă pe care au creat-o singuri. Acum 5-6-7 ani, când a început să treacă presa pe online, se exploata la greu algoritmul Google. Atunci presarii îşi făceau următoarele calcule: mai multe articole = mai mulţi vizitatori atraşi din Google. Chestia asta s-a schimbat în „mai multe titluri şocante = mai mulţi vizitatori atraşi din Facebook şi Google”. Aşa s-au născut normele de publicare.
Câtă vreme un jurnalist va avea de scris un număr de câteva zeci de articole pe zi, vizitatorii nu vor avea ce să citească.
Pune si tu un paywall pe blogul tau si tine-ne la curent cu experienta de invatare. Sau pe oricare site, for that matter.
Experienţa de învăţare? Despre asta e vorba le EVZ? Cine îşi permite să facă experimente pe sute de mii de unici? Nu ar trebui să înceapă la nivel mai mic?
Also, crezi că au conţinut atât de bun încât reclamele să fie singura problemă?
isi permite oricine activeaza in industrie si incearca sa schimbe sau sa se adapteze la realitatile industrei in care produc valoare. Experiment e cu siguranta, e prima oara cand fac asta, si nu e usor deloc, nu conteaza cat de bine sau rau, e greu sa o nimeresti din prima, mai ales intr-o tara saraca. Cu siguranta un dorel care sparge seminte pe margine facand misto de ce nu intelege nu contribuie cu nimic, spre deosebire de ei care incearca sa faca ceva macar