lidl_verdelacirculatie

Săptămâna trecută am fost la evenimentul “Verde la educaţie pentru circulaţie” realizat de Lidl România şi Poliţia Română. În magazine Lidl din toată ţara s-au organizat activităţi de prevenţie şi educaţie rutieră pentru copiii între 4 şi 10 ani. Erau o mulţime de prichindei în parcarea de la Lidl Titan şi toţi ascultau cu atenţie sfaturile poliţiştilor prezenţi. Deşi e un pas important, cred că demersul trebuie să devină mult mai agresiv şi să meargă direct în grădiniţe şi şcoli.

Mercedes-Benz are o astfel de iniţiativă cu Mobile Kids, însă pentru ca tânăra generaţie să înveţe ceva cred că ar fi nevoie de un proiect amplu, la care să contribuie cât mai multe companii private, în parteneriat cu statul. Mă gândesc acum la pliante care să fie distribuite de 2 ori pe an, întâlniri la fel de dese cu poliţişti de la brigada rutieră şi chiar nişte ore de dirijare asistată, în care copiii să devină mici agenţi de circulaţie. Sigur aţi văzut prin filmele americane genul ăla de acţiune, în urmă cu câţiva ani am citit pe larg despre asta pe nişte siteuri din UK. Acest tip de activitate îi responsabilizează pe copii (era vorba de cei între 10 şi 14 ani dacă nu mă înşel) şi îi face mai conştienţi de pericolele de pe stradă, iar rezultatele programului din Anglia erau extrem de bune.

Nu e prima oară când o spun, un proiect amplu de educaţie rutieră dublat de creşterea amenzilor de circulaţie pentru pietoni probabil că ar duce la o situaţie ceva mai bună pe şosele.

Întrebarea e cine îşi asumă asta? Ce brand ar fi dispus să investească atât de mulţi bani măcar pentru toate şcolile din marile oraşe ale ţării? Ca să nu mai spun cât de mult ne-ar ajuta să avem o oră de educaţie rutieră în programa şcolară. Asta apropo de chestiile practice care lipsesc din învăţământ.

Sigur, micile acţiuni punctuale nu strică niciodată, dar cred că ne trebuie mai mult.