Panică mare pe interneţi după ce au apărut articole care anunţau că Facebook vrea să scoată de tot postările paginilor de brand şi să le mute într-un tab numit Explore Feed. Ce-aţi mai fugit după fenta asta!

“Adică cum, după ce am muncit atât, după ce am suportat scădere după scădere a reachului? Acum să ni se ia reachul organic de tot? În ce lume trăim? Parcă Facebook zicea că e gratis şi o să rămână aşa mereu!” (ceea ce e corect, doar că nu scria nicăieri pentru cine)

Mă rog, Facebook a sărit repede să dezmintă zvonurile, a explicat că testele au fost făcute în anumite ţări şi că sunt doar atât, nişte teste.

Pe mine m-a amuzat chestia asta, pentru că nimeni n-a corelat lucrurile cu o altă ştire importantă de acum câteva zile: paywalls pe Instant Articles

Pe termen lung, Facebook şi-ar dori ca lumea să dea bani ca să citească un număr de articole din NYT, WSJ şi alte publicaţii foarte mari, aşa că n-au cum să scoată toate postările paginilor de brand din NewsFeed, pentru că n-ar avea sens din punct de vedere financiar. Cei care vor încasa (şi vor da mai departe procent) din Instant Articles vor primi în continuare loc de cinste pe ecranele utilizatorilor. Cât despre restul, să plătească sponsored sau să plângă la altă masă, nu e problema lui Zuckerberg câte resurse aţi băgat voi într-o pagină.

În ceea ce priveşte reachul organic, ăla va exista mereu într-o anumită măsură pentru cei care produc super content. Vorbim de unii influenceri, ce vor fi premiaţi cu un share de utilizatorii care vor aprecia munca lor. N-o să mai existe “am reach 100k pe nişte content prost pentru că ieri am avut reach 1 milion pe content bun”. Oamenii vor da share întotdeauna la conţinutul care le place. Vor intra să-l caute, se va găsi mereu un nebun care să intre pe pagină şi să caute el conţinutul, pentru ca mai apoi să pornească bulgărele de reach.

De pierdut vor avea brandurile de margarină care n-au nimic interesant de zis, toate păginuţele de leadership fără de care lumea poate trăi fără stres, influencerii închipuiţi şi chiar şi publicaţiile mici care încearcă să producă ceva util. Ştiu că e dureros să munceşti şi să ai senzaţia că munca ta merită mai multă apreciere, însă uneori conţinutul ăla nu e suficient de bun. Dacă ar fi, mai mulţi oameni ar rezona cu ideea ta şi ai da-o mai departe.

Şi ca să nu închei cu banalul “content is king”, o să vă las cu ideea că pentru paginile proaste de brand se va găsi mereu un buget ca să fie sponsorizate updateurile tâmpiţele făcute de vreo junioare plătită prost într-o agenţie, aşa că nu scăpăm de ele.