Vali sublinia zilele trecute că Facebook a trecut la declaraţii tranşante legate de companiile de media. “Nu ne pasă de voi, nu vă datorăm trafic.” Eu merg mai departe de atât şi spun că Facebook se consideră un concurent pe piaţa de media. Altfel n-ar fi investit atât în content.

După ce au dat 200 de milioane de euro pentru a difuza online meciurile din Anglia în câteva ţări din Asia, cei de la Facebook au mai reuşit o lovitură: vor difuza meciurile din Spania şi Italia tot în Asia, în ţări precum: India, Afghanistan, Bangladesh, Bhutan, Nepal, Maldives, Sri Lanka şi Pakistan. Tot ei vor difuza Champions League în America de Sud pentru următorii 3 ani.

Fiţi siguri că astfel de anunţuri vor continua. Amazon şi Youtube nu stau degeaba, dar momentan par să nu reuşească aşa multe victorii precum Facebook. Giganţi precum Sony, BT şi Sky Sports sunt daţi la o parte de companiile tech.

Asistăm la o schimbare a paradigmei în ceea ce priveşte consumul de conţinut video. Piaţa sporturilor este una uriaşă, iar Facebook ştie asta. Imaginaţi-vă cât de uşor s-ar putea integra o componentă de pariuri live în playerul de pe Facebook. Şi cât de multe lucruri s-ar putea face apoi cu useri care şi-au băgat deja datele de card în reţea. Şi asta e o idee venită în 5 minute.

Zuckerberg şi colegii lui ştiu că nu poţi trăi la nesfârşit cu acelaşi content remestecat de sute de ori, plimbat din share în share şi reluat după câteva luni. Ştiu că lumea o să se sature de fake news, iar ei au nevoie să crească numărul de useri şi veniturile. Asta e una dintre soluţii.

Ce urmează? Orice e posibil. Cu atâtea sute de milioane de useri activi lunar, nu vă miraţi dacă în curând vom vedea Facebook News, primite cu notificare la anumite ore, transmisiuni live din diverse colţuri ale lumii şi alte tipuri de conţinut.

Photo by Sticker Mule on Unsplash