Visul umed al marilor studiouri de la Hollywood este să facă şi ele bani online, la fel cum face Netflix. Însă în acelaşi timp nu vor să renunţe la ciclul clasic de distribuţie a filmelor (cinema –> dvd –> VOD –> pay TV –> free TV). Aşa că fac tot felul de teste stupide ca să-şi demonstreze… nimic.

Cel mai recent e legat de filmul Bad Times at the El Royale. Probabil că n-aţi auzit de el pentru că a fost lansat în acelaşi timp cu First man şi cu siropoşenia aia în care joacă Lady Gaga, aşa că nimeni nu mai avea chef să vadă un alt film bunicel cu actori cunoscuţi.

Filmul a scos vreo 31,5 milioane de dolari la un buget de producţie de 32 de milioane, deci e aproximativ pe zero (în termeni de Hollywood asta înseamnă fail mare de tot).

Ca să mai aducă bani la buget, l-au pus pe net pentru 15 dolari. Pe toate platformele posibile, de la Itunes, Google Play, Amazon Video şi altele.

Nu s-a înghesuit lumea în cinema la filmul nostru? Un motiv foarte bun să-l vindem pe net cu 15 dolari pentru că oamenii care nu au vrut să dea 20-25 de dolari pe bilete la cinema sigur vor dori să dea echivalentul unei luni de Netflix pe un singur film de două ore.

Asta nu vor să priceapă studiourile: Netflix are succes pentru că oferă o ditamai librăria de opţiuni. Nimeni nu are chef să plătească la bucată pentru filme văzute acasă. Iar dacă faci teste, măcar fă-le pe nişte filme care au şanse să se vândă online. Pune Bohemian Rhapsody pe net, că lumea abia aşteaptă să-l revadă, chiar şi ăia care l-au văzut de 2-3 ori în cinema.

5 comentarii. Leave new

  • Nu mi se pare o idee rea ca l-au pus pe net. N-au nimic de pierdut, iar ceva clienti vor mai scoate. Asta nu e film de vazut la cinema, dar acasa isi va mai gasi curiosi.

    De fapt, chestia cu pusul „la comun” pe cat mai multe platforme a cat mai multe filme, e chiar un lucru bun – pune-le acolo, fa-le disponibile peste tot, si lasa lumea sa decida daca vrea sau nu sa plateasca pentru ele. Dar sa fie disponibile, asta conteaza.

    Răspunde
  • Exact, n-au nimic de pierdut, dar poate câștigă noi clienți care n-au avut timp de cinema sau nu vor să se deplaseze până acolo.

    Personal aș vrea să fie toate așa, deși asta ar falimenta cinematografele și știu că nu se va implementa prea curând.

    Răspunde
    • Păi nu falimentează deloc cinematografele. E, practic, VOD pus pe mai multe platforme, puțin schimbat ciclul obișnuit. Cred că mai degrabă pierd pe partea de DVDuri (și Blu-Rayuri), deși nu știu clar cât timp ai acces la video după ce îl cumperi pe Amazon sau iTunes.

  • Parca trebuia incasari=2x buget ca sa dea pe 0. Ideea era sa testeze piata, mai bine ca testeaza cu un noname, daca testau cu un blockbuster ar fi avut rezultate irelevante (ca 95% filme sunt noname).

    Sunt curios cand vor scoate toti platforme cum isi vor imparti piata. Disney cred ca o sa rupa (as fi preferat 10-15 lei pe luna vs cate dvd-uri am cumparat plus ca un copil vede la fel de interesat si filme de acum 10-15 ani, ca nu avea cum sa le vada la vremea aparitiei) dar in rest nu cred ca iti faci si la netflix si la hbo si la sony si la care or mai fi. Eventual iei la unii 3 luni, la altii 3 si asa vezi tot intr-un an (in special cum scoate netflix tot sezonul o data, ca-l vezi acum sau peste 3 luni e tot aia).

    Răspunde
  • Din păcate nu poate fi cumpărat din România. Nu ma interesa neaparat filmul asta dar la noi nu exista nici o platforma mare de cumpărat filme digital. Any idea Why?

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu