E un episod din Black Mirror care se numeşte Fifteen Million Merits. E despre o lume utopică din viitor, în care oamenii nu fac altceva decât să meargă pe biciclete de spinning şi să se uite la tot felul de clipuri stupide. Singura lor şansă să scape din acea roată de hamster este să câştige un concurs de talente care e difuzat în fiecare seară pe ecranele tututor membrilor acelei societăţi utopice. Câştigătorii sunt stabiliţi şi prin votul celor care privesc, astfel că singura şansă a oamenilor să scape de acel tip de sclavie este să fie votaţi de ceilalţi. Găsiţi aici episodul dacă aveţi cont pe Netflix, e mult mai complex decât am zis eu aici.

Ceea ce părea în urmă cu 8-9 ani o utopie, a devenit acum un reality show difuzat chiar de Netflix. Se numeşte The Circle şi e un fel de Big Brother combinat cu social media. Mai exact, 8 concurenţi sunt închişi într-un bloc, în camere diferite, şi trebuie să comunice exclusiv printr-o reţea de socializare. Îşi fac un profil (fake sau real, asta trebuie să descopere ceilalţi), discută în grup, pun chestii pe wall, pornesc conversaţii private sau grupuri. 

Sunt filmaţi non-stop, evident, şi trebuie să facă tot ce pot ca să rămână cât mai mult în joc.

N-am văzut decât primul episod, dar mi se pare bine făcut (pentru un reality show de nivelul ăla, nu comparăm aici cu chestii prea elevate). 

Apar săptămânal episoade noi, până acum sunt vreo 8. Din punct de vedere sociologic e interesant de urmărit, observi foarte uşor câteva tipologii de utilizatori de social media, vezi cât de simplu e să dai de oameni care nu sunt ceea ce pretind că sunt etc.

Însă probabil că mulţi oameni nu-l vor privi din perspectiva asta, ci pur şi simplu se vor uita ca să vadă ce se întâmplă cu concurentul X sau Y.

Ca să fim 100% în Black Mirror, nu mai rămâne decât să ajungem la o soluţie prin care să conteze şi un vot al publicului de pe social media în luarea deciziilor, eventual integrat direct în aplicaţia Netflix.