Am ajuns ieri la PR Forum şi am notat câteva idei, le arhivez mai jos. 

În primul rând, s-a lăsat cu mixed feelings pentru că am observat un decalaj uriaş. Pe de-o parte s-a vorbit despre AI, podcasturi sau cum automatizăm influencer marketingul, pe de altă parte povestea cineva cum a şters un client o postare de Facebook la care a primit nişte comentarii nasoale.

  • Unlock Research a prezentat un studiu numit “Hunters Unlock the Trends”, despre cum s-au schimbat valorile românilor în ultimii ani.
  • Cel puţin declarativ lucrurile se schimbă: 63% dintre români declară că oamenii din jurul lor sunt tot mai preocupați de protejarea mediului
  • Tot mai mulți români vor să-și deschidă o afacere personală (60%).
  • 63% sunt dispuşi să renunţe la un job dacă valorile lor diferă de cele ale angajatorului (sunt dispuşi, da?).
  • 70% dintre români vor să aibă un program flexibil de lucru. Intuiţia mea zice că acest “flexibil” se traduce de fapt prin “scurt”.
  • În partea de debate s-a ajuns la discuţia: “e bine sau nu e bine că s-a implicat eMAG în povestea cu măştile?”, iar Lucian Mîndruţă zicea chiar că “Brandurile ar trebui să intre în conversație pe tema spălatului pe mâini în contextul Coronavirusului.” Dar nu pe modelul oportunist, “hai să facem şi noi ceva“, ci chiar un efort susţinut de educare a populaţiei.
  • Sorana Savu a insistat pe ideea că schimbăm prea des valorile brandului, după cum bate vântul sau după cum se schimbă brand managerul.
  • Oana Bulexa a ţinut o prezentare foarte directă despre cum vede de fapt consumatorul brandurile: Oamenii pleacă de la premisa “Tu, ca brand, sigur vrei să mă faci”. Cu diverse derivate: vrei să faci profit pe spatele meu, trebuie să-mi rezolvi toate problemele şi altele.
  • Dragoş Stanca a venit cu nişte cifre interesante despre podcasturi. Multe le ştiam, dar nu sunt eu relevant, că am mâncat podcasturi pe pâine în ultimele 6 luni, însă abordarea a fost foarte bună, axată pe educaţie, un efort care e extrem de necesar pentru a dezvolta piaţa de podcasting de la noi. Printre altele, dintr-un mic studiu a reieşit că 41% din ascultări se fac pe Spotify, 19% pe Anchor.fm şi doar 23% pe Apple Podcasts. 
  • Roxana Ionescu a ţinut o prezentare despre AI, roboţi şi cum ne ajută asta în comunicare. Practic, varianta extinsă a articolului din Digital Recap 2020, puteţi să citiţi acolo dacă vă pasionează subiectul.
  • Am realizat că i-am văzut mai mult pe Alex Coteţ şi pe Raul Gheba în prezentări în conferinţe decât i-am văzut făcând comedie (fie stand-up, fie ceva la Sector 7); that’s never a good sign, chiar dacă prestează mai mult în agenţie lately. Fix asta e problema, că prestează mai mult în agenţie şi prin conferinţe.
  • În afară de asta, tot nu ştim să ne prezentăm când punem o întrebare, uneori n-avem chef nici să ne ridicăm în două picioare. Dar măcar lucrurile se îmbunătăţesc de la an la an.
  • Mi-ar mai fi plăcut să văd pe cineva de la Rogalski Damaschin, dacă tot au luat cel mai important premiu internaţional din istoria PR-ului românesc. 
  • Per total mi se pare că a crescut nivelul conversaţiei pe alocuri. Conversaţiile sunt date de ceea ce fac agenţiile de la noi, iar agenţiile fac uneori muncă mai bună decât în anii precedenţi.