M-am uitat la 2 ediţii de Selly Show ca să nu mă grăbesc cu concluziile după prima. Am notat câteva idei.

Emisiunea e slabă. Nu e niciun dubiu aici, formatul e interesant, Selly e carismatic, dar scriitura e proastă şi discuţiile pe care le are el sunt de scara blocului. Selly are senzaţia că îl ştie toată lumea, de-aia face glume despre “Diana”. E vorba despre fata din 5Gang, dar pun pariu că oamenii obişnuiţi, care nu ascultă 5Gang, au ridicat din umeri şi au mers mai departe.

Comunicarea a fost dezastruoasă. Mai întâi a anunţat Selly că face o emisiune pe Youtube. Şi chiar a zis vorbele de mai jos:

Eu folosesc cuvântul „emisiune” din greșeală. N-am vrea să fie confundată cu o emisiune TV. Nu ne propunem să respectăm reguli obosite de televiziune.

Sublinierile îmi aparţin. Cum să spui asta ştiind că partenerii tăi de producţie vor anunţa a doua zi că eşti şi pe PrimaTV? Mai mult, cum să zici de reguli obosite de televiziune şi tu să apari la cea mai obosită televiziune din câte există pe piaţă în momentul ăsta?

Apoi a fost toată confuzia cu zilele de apariţie. Apare vineri, ba nu, sâmbătă, ba nu, marţi, vineri, apoi în fiecare sâmbătă. Că aşa fidelizezi publicul, îi dai nişte zile random în care să se uite. 

Nu în ultimul rând, toată povestea cu “show pe TV şi online” care a fost difuzat în 2 versiuni diferite pe TV şi pe net (din ce-am înţeles, Dorian Popa n-a apărut la PrimaTV, doar pe Youtube). A doua ediţie n-a mai apărut pe net, au păstrat-o doar pe TV. Sunt nişte bucăţi care apar pe Youtube, una pe canalul secundar, Selly Show, alta pe canalul principal (bucata mai serioasă, despre alegeri).

La mai bine de 24 de ore după apariţia emisiunii la TV n-o poţi urmări integral nicăieri pe net. În 2020. Un show care se dorea a fi (şi) online. Wow! Just wow.

S-a dorit a fi o chestie măreaţă, a ieşit o ciorbă.

Emisiunea e şi nu e pe net în acelaşi timp, e şi nu e vinerea în acelaşi timp. Teoretic ar trebui să aducă publicul tânăr pe TV (hahahahaha, să ne luăm o pauză de râs aici) şi să seducă din targetul postului, să convingă şi acolo nişte oameni maturi. Practic nu văd cum ar putea s-o facă cu contentul pe care îl are acum.

Ah, şi dicţia. Era să uit de dicţie. Sper că după ce dă jos aparatul dentar să facă şi nişte exerciţii extinse de dicţie, nu poţi să vii la TV cu defectele alea de vorbire, indiferent de câţi abonaţi ai pe Youtube.

Când am auzit de chestia asta chiar mă gândeam că Selly are şanse să reuşească în domeniu, chiar dacă e necopt. Are talent şi e muncitor, putea fi suficient. Dar la cum a pornit treaba (tot contextul, nu zic că e vina lui), sunt mari şanse să sfârşească precum Mikey Hash. 

Realitatea e că ne trebuia un Late Night Show în peisajul media din România, dar nu cred că Selly poate să livreze asta. E fix ce zice Vali aici, Selly n-are experienţa de viaţă a lui Călinescu, să poarte o conversaţie amuzantă cu un om pe care nu-l cunoaşte. Şi tovarăşii lui se vor termina la un moment dat.

Din punct de vedere al audienţelor e în nota postului, au plecat oamenii maturi, au venit copii. Nu degeaba am zis eu că emisiunea asta e o Chestiunea Zilei combinată cu Abracadabra. Să vedem ce mişto o să fie când îşi vor da seama oamenii de la vânzări din Prima că trebuie să ocupe prime time-ul de sâmbătă cu publicitate la Kinder Bueno şi Minimarţieni.

Cel mai probabil emisiunea asta a apărut dintr-un concurs de împrejurări. Prima voia să atragă atenţia cu un nume fresh, Selly voia să intre pe TV, să fie un Andi Moisescu al tineretului. Ceea ce se întâmplă acum e că Selly is punching above his weight, cum ar zice englezul, adică şi-a luat o pălărie prea mare pentru el.

Şi trebuie să-i dau iar dreptate lui Vali cu o chestie: nu poţi să faci non stop switch-ul de la discuţii serioase la caterincă proastă. Ştiu că Selly e în punctul ăla al vieţii în care are senzaţia că poate să facă orice îşi propune, ba chiar i se mai şi şopteşte în jur că poate, că el e miezul, doar că mai are mult până acolo. Iar drumul pe care a luat-o nu-i ăla pe care poate să ajungă miezul.

Mai departe se va trage tare din toate părţile ca să fie mulsă oportunitatea asta. Global va merge la rupere cu “Selly are emisiune la TV, nu mai e doar pe online, tariful a crescut”, oamenii de la Prima vor merge la branduri şi vor spune “aducem cea mai mare vedetă de pe internet, public fresh”. 

Nu-i dau mai mult de 2 sezoane dacă nu îmbunătăţeşte mult conţinutul.