Au ieşit rezultatele pentru trimestrul 1 şi Netflix şi-a ratat obiectivele de creştere pentru prima oară din 2017 încoace. Analiştii se aşteptau la un plus de 6 milioane de abonaţi, ei au strâns doar 4 milioane.
First quarter paid subscriber additions came in at 3.98 million, missing analyst estimates for 6.29 million. The company pinned the blame on the lack of compelling new content, but it’s likely the reopening of economies and COVID-19 vaccination rates that played a role in the subscriber miss. Netflix stayed hopeful it will return to form later this year as it releases new content.
Via
Desigur, au scăzut puţin şi acţiunile, vreo 9%, că orice creştere de-asta sub aşteptări provoacă nişte agitaţie pentru oamenii cu banii.
Aici ar fi mai multe lucruri de zis, dincolo de explicaţia simplă pe care a dat-o presa („a ieşit SUA din lockdown, nu se mai uită lumea la seriale”).
Concurenţa
Netflix este la 208 milioane de abonaţi în acest moment. În ultimul an a trebuit să facă faţă unui asalt de concurenţi:
HBO Max are 17 milioane de abonaţi, dar proiecţiile sunt mari pentru 2021, având în vedere că urmează lansarea în Europa.
Disney+ a trecut recent de 100 de milioane de abonaţi în toată lumea (şi n-au lansat decât pe jumătate din glob).
Prime Video e pe la 200 de milioane de abonaţi, AppleTV+ pe la 10 milioane, Peacock şi Youtube Premium au câte 30 de milioane fiecare.
Toate serviciile astea au apărut în ultimii 2 ani (mai puţin Prime Video) şi au muşcat câte puţin din plăcinta Netflix.
Sigur, americanii au bani să dea pe 3-4 abonamente de streaming, la ei sunt mulţi care renunţă la cablu pentru aceste 3-4 servicii şi tot ies mai ieftin (vs. un abonament la cablu de 120 de dolari pe lună). Dar europenii şi asiaticii nu sunt obişnuiţi aşa, la fel şi America de Sud.
Producţiile
S-au amânat o mulţime de seriale care ar fi trebuit să se filmeze pe parcursul lui 2020 şi să iasă la lumină. Fiecare super producţie lansată venea cu mult marketing investit, lume care vorbea despre seriale, interes transformat în abonaţi. Pe măsură ce am avansat în 2020, planurile s-au dat tot mai tare peste cap, serialele care trebuiau să vină pe final de an şi la începutul lui 2021 au fost amânate.
Pandemia
A intervenit şi o oarecare oboseală din partea publicului. Cât să te mai uiţi la filme şi seriale după ce asta a fost cam singura formă de entertainment un an întreg?
Aş zice că pe lângă asta a intervenit şi o anumită grijă cu banii pentru categoria afectată de pandemie.
Concluzii
Lupta asta o să devină din ce în ce mai grea, pentru că marile entităţi media au început să concureze cu Netflix şi par să fi înţeles ce au de făcut. Următorii ani se anunţă extrem de interesanţi, mai ales că HBO Max se aşteaptă să ajungă la 150 de milioane de abonaţi până la finalul lui 2025. Probabil că şi Disney+ are şanse să se apropie de 200 de milioane până atunci, în timp ce Netflix nu cred că va aduna mai mult de 50 de milioane în plus.
9 comentarii. Leave new
[…] Lupta între serviciile de streaming […]
Cred ca mai este o cauza – partea politica. Prea multa politica a ajuns in zona asta in ultima perioada (BLM, diversitate si curcubee peste tot) filme cacalau pe subiectele astea, atentionarile cam stupide precum si multe documentare de propaganda. NU sunt homofob, rasist sau misogin, dar am avut parte de actori negri absolut grozavi si inainte de BLM, la fel si de actori gay, nu imi amintesc de nici un caz celebru care sa fi avut o problema din cauza orientarii (dar posibil sa gresesc). Concluzia, nu e nevoie sa vad 3 actori jucand execrabil in fiecare film, doar pentru ca reprezinta diversitatea si/sau anumite minoritati.
Legat de prea multa politica, rezultatele se vad si in sport, unde audientele au mers grav in jos, desi teoretic trebuiau sa mearga in sus in perioada aceasta cand arenele si stadioanele sunt goale.
Documentarele au ajuns propaganda curata in ziua de azi, e infiorator halul in care arata, cu minciuni, omisiuni sau scoateri din context. Cica documentare, mai degraba filme artistice! Deja tre sa te informezi bine inainte cine l-a facut, cine l-a sponsorizat si asa mai departe. Rar mai gasesti ceva misto.
@Iosif
Într-adevăr, chestia asta a devenit obositoare. În anii 60-70 filmele polițiste aveau un erou. În 80-90 era echipă. Din 2000 a început să fie o secție întreagă ca să acoperi diversitatea rasială. Și neapărat cel puțin 2 cupluri gay unul de ei și unul de ele. Poate în context cultural american merge, dar în Europa e cam ciudat și neinteresant. Plus Bridgerton (sau cum se ortografiază corect), care e ciudat rău.
Ideea este însă că, la fel cu posturile TV clasice ai 1-2 emisiuni și restul umplutură. Aici ai 5-10 hai 20 de seriale și tot cam atâtea filme. Ori, după ce termini cu alea…
@Cristian
Problema e ca in ultimul an nu am mai gasit nici macar alea 5-10 bune. Am renuntat la Netflix anul trecut prin toamna, dupa ce devenise foarte frustrant sa gasim ceva bun de vizionat. Am mers pe amazon prime cu filme si seriale mai vechi si mult mai ‘enjoyable’ (de ex: Monk, serial de prin anii 2000, nu il stiam, dar noua ni s-a parut mult peste toate comediile fortate din ultimii ani).
@Iosif
mai sunt sezoane noi la seriale pe care le urmăream (Vikingii, Blacklist) aștept Seifeld că l-am ratat pe Prime, mai apar documentare interesante – mi-a plăcut Restauratorii din Valea Ruginei, am mai găsit ceva cu crime nerezolvate… Încă nu am renunțat. Avem și Prime și HBOGo. Cablu nu mai am din 2017 🙂
@Cristian
Da, dar chiar sunt putine. Blacklist, m-a pierdut undeva prin sezonul 5 (nu stiu exact de ce, dar nu mai era pe gustul meu). Astept sezoane noi din Peaky Blinders si Ozark, o sa refac abonamentul atunci 😀
Pe partea de documentare, nu le urmarisem/vazusem pe cele mentionate, dar am sa le incerc. Mersi de pont.
Eu am prezis ca Netflix o sa moara si am pariat pe Disney. Daca o sa am dreptate o sa ma cred miezul din gogoasa si o sa ma si oftic ca n-am avut posibilitatea sa fac short la netflix, asa ca sper sa n-am.
La ce seriale are Netlix, era de așteptat. Propagandă și LGBT la greu.