A trecut și Webstock 2021, de data asta cu o ediție hibrid. Am mers în public în ambele zile pentru că vreau să cred că putem duce o viață normală dacă ne vaccinăm și păstrăm distanța unii de alții. A fost un risc asumat cu gândul la o normalitate de care suntem tot mai departe.
Notez aici câteva idei, la fel ca în ceilalți ani îmi fac datoria de cronicar al Webstockului:
- Dacă scoți partea de networking din Webstock rămâi cu o altă conferință de marketing online. Jumătate din valoare era dată de prilejul de a întâlni oameni din industrie. Am sperat să fac puțin networking pe sub măști, dar în primul rând e greu să recunoști oamenii de la distanță cu masca pe față. Am ”zâmbit” cu ochii către niște oameni care s-au dovedit a fi necunoscuți care doar semănau cu fețe familiare. Și nu înțelegeam de ce n-au nicio reacție. În al doilea rând au fost puține fețe cunoscute.
- Bună ideea cu seria extinsă de interviuri ale Cristinei Bazavan din ziua 1. M-am uitat pe live la Carla´s Dreams și la Brenciu. Bun de tot Carla´s, mi-a făcut o impresie bună și ce-am văzut pe sărite de la SuperStar (emisiunea de talente de la PRO TV), dar acum mi s-a părut că e super matur. Și apoi am aflat că are 57 de ani? O fi adevărat? Asta ar explica machiajul și mănușile. Cum să fie puștii disperați după cineva care poate fi catalogat în societatea de azi drept ”moș”? Asta dacă chiar are 57 de ani. Găsiți aici interviul, de la minutul 45.
- Pentru prima oară în istoria acestei conferințe, n-a urcat pe scenă niciun blogger sau native influencer în calitate de influencer. Au fost câțiva moderatori plus Manafu, dar singurul speaker invitat a fost Nihasa, iar el vorbea din perspectiva omului de agenție. Ce concluzie putem trage de aici? Că influencerii nu mai au nimic de zis și că a rămas controlul la agenții și clienți? Sau pur și simplu asta vrea lumea să vadă? S-a profesionalizat suficient ”industria” asta încât e o discuție doar între specialiști, în timp ce oamenii care reprezintă un canal principal de comunicare nu mai au un cuvânt de spus?
- Pe de altă parte în anii precedenți erau prezentări făcute de Zoso, NwRadu, uneori Alex Negrea. Fiecare cu sfaturi și trenduri pentru bloggeri în special. Cât de mare mai e valul de începători în zona asta încât să justifice o prezentare? Impresia mea e că cine a vrut să se apuce de blogging s-a cam apucat, iar pe celelalte canale pur și simplu nu există voci suficient de experimentate încât să dea sfaturi.
- Mi se pare că a lipsit un debate. Anul trecut a fost unul de influencer marketing la care am participat și eu (a trebuit să verific, puteam să jur că ăla a fost în 2019), anul ăsta interviurile Cristinei Bazavan, apoi ping-pong clienți, agenții și mici excepții pe alocuri.
- Mi-a plăcut că au avut ocazia să urce pe scenă oameni care nu ies în față foarte des, precum Laura Ionescu (Luluts de la Dume de mestecat) și Mircea Meșter, mi-a plăcut că l-am văzut și pe Dorin Chircă care se ocupă de echipa de comunicare online din MApN și care coordonează pagina RO Vaccinare. E o întreagă discuție aici, dar pe social media mi se pare că au făcut o treabă foarte bună.
- La premii n-am fost, am văzut care sunt câștigătorii, pot doar să spun că Paul Olteanu ca personalitatea anului mi se pare cel mai aproape de adevăr premiu la categoria asta în ultimii ani. Să nu uităm că au câștigat Jamila și Mikey ”vă învăț tot internetul în 10 ore” Hash la edițiile precedente.
Per total o ediție consistentă, dar căreia i-a lipsit marea de oameni din anii precedenți. Și mă tot întreb când și dacă va reveni marea aia de oameni.
1 comentariu. Leave new
Probabil lui Zoso i s-a taiat de atata zis de greseli din industrie si de „influenceri”, iar lumea le repeta de parca nu a zis nimeni nimic.