Scriam prin august despre cele 3 aplicații de audiobookuri care se recomandau drept ”prima din România”. La vremea aia erau anunțate 3 platforme: Storis, Echo și Citit.ro.
Niciuna nu mai există azi. Cel puțin nu sub brandurile astea.
Despre rebrandingul Storis în Voxa am scris chiar în articolul respectiv. Uitasem de subiect, am tot văzut că Voxa se promovează inclusiv cu outdoors, au renunțat la povestea cu podcasturile și se concentrează pe audiobooks.
Până când a văzut o prietenă la metrou niște reclame la Audio Tribe. Și m-am uitat puțin pe site, mi se părea cunoscut. Am căutat articolul din august, am intrat pe echo.ro și am observat că e redirect. Adică au făcut și ei rebranding. Care erau șansele ca două companii de pe un segment, singurele dintr-o țară, să facă rebranding la scurt timp după lansare?
Cu cine au făcut oamenii ăștia branding inițial? Presupun că a fost vorba de o problemă de copyright în afara României și au fost sfătuiți de investitori să schimbe.
În timpul ăsta Citit.ro s-a închis de tot, e o pagină default de Wix și n-au mai postat de anul trecut pe social media.
Cred că putem învăța ceva și din chestia asta: fă-ți bine de tot researchul înainte să te apuci de lucru. Sunt convins că s-a investit multă muncă în toate cele 3 proiecte, Voxa a luat și investiții, e greu să te impui pe piață când competitorii sunt mai experimentați și au acces la bani mai mulți.
Altfel, tot mi se pare enervant că icotipul de la Voxa e copiat după cel de la Zonga și n-a fost nimeni care să observe asta (știți diferența dintre icotip și logotip, da?). În schimb îmi place ideea de ”audio tribe”.
Momentan n-am testat niciuna dintre cele două aplicații, dar am tot văzut că Voxa înregistrează constant cărți noi, inclusiv cu voci cunoscute, ceea ce va crește valoarea companiei fie că merge sau nu proiectul.