Twitter e în pană de idei și de rezultate de ani buni. N-au o direcție clară de creștere, n-au soluții prin care să facă bani mai mulți.
Deși este aproape un bun public în perioadele de criză mondială (în special când vine vorba de războaie sau revoluții), în restul timpului Twitter nu are o utilitate pentru mase. 400 de milioane de utilizatori e foarte puțin dacă ne gândim câți sunt cu adevărat activi.
Netflix are 200 de milioane de utilizatori plătitori. Oameni care scot lună de lună vreo 10 dolari din buzunar. Twitter abia dacă are 200 de milioane care intră pe platformă constant (gratuit). Platforma de advertising e slăbuță, strategia de creștere a comunității e nulă, trebuie să-i găsești tu singur utilitatea și să descoperi conturi mișto, sau să te îndrume cineva.
S-a ajuns la acest blocaj din cauza încăpățânării lui Jack Dorsey. Ani la rând a ignorat ceea ce voiau utilizatorii. Ani la rând a insistat pe ideea celor 140 de caractere, nu a reacționat nici când utilizatorii au început să găsească soluții creative de comunicare. Oamenii au inventat noțiunea de RT (Retweet), oamenii au început să facă threaduri mult înainte să permită Twitter o înlănțuire de mesaje pe același subiect.
Tot oamenii au inventat și TweetDeck pentru a urmări informația dintr-un client separat de browser, organizată pe anumite topicuri. Ce a făcut Twitter? L-a cumpărat și l-a dus în cap, evident. Totul pentru că voiau să le vadă lumea reclamele. N-a contat că utilizatorii foloseau mai mult platforma.
Jack Dorsey a anunțat la finalul anului trecut că se retrage din funcția de CEO. Interesele lui sunt acum mai mult înspre cryptomonede, Twitter nu mai e o jucărie așa interesantă. În 2019 Dorsey spunea pe la o conferință TED că vrea să schimbe fundamental modul în care funcționează rețeaua și i-a mers așa bine încât un an mai târziu erau zvonuri că va fi concediat din funcția de CEO. Apoi a venit pandemia și nu a mai fost nimeni atent la asta.
Sigur că acum se vorbește despre libertatea de exprimare și alte subiecte importante, dar ăsta e doar PR. Nu puteau să spună că unul vrea să scape de bătaia de cap și celălalt are nevoie de o jucărie nouă. Amuzant e că Twitter trece de la un tip care se considera mai deștept decât toți utilizatorii platformei la altul care are aceleași tendințe.
Nu vă așteptați la minuni, cel mult la abuzuri și reacții copilărești din partea lui Musk.
Imaginea featured este cu Fleets, n-am ales-o întâmplător. E doar unul dintre failurile din ultimii ani ale Twitter.