Am avut drum prin centrul orașului în timpul săptămânii, după o pauză de câteva luni. De obicei merg în weekenduri, am câteva zone în care parchez indiferent de locul în care am treabă și prefer să merg puțin pe jos. Rar mi se întâmplă să caut loc de parcare fix unde am treabă, mai ales că nu prea am noroc la fazele astea.
Auzisem că a făcut Nicușor revoluție cu locurile de parcare, că s-a trasat tot ce se putea și că acum Primăria Capitalei încasează din fiecare metru pătrat disponibil. Ba chiar că a lăsat la liber locurile de lângă Primărie, nu mai sunt rezervate ca înainte. Primul venit, primul servit (dar și primul care plătește).
Realitatea din teren este o glumă proastă. Da, sunt anumite zone în care nu se mai parchează la întâmplare, sunt câteva trotuare care s-au eliberat. Dar per total e aproape imposibil să mai parchezi în zonele de mare interes. E plin de locuri rezervate pentru diferite instituții.
Am încercat să ajung la Palatul Universul și a durat cam 20 de minute să parchez. Lângă Energiea s-a făcut o mare zonă de parcare Rezervată pentru instituțiile din jur. Tot lateralul de la Monumentul Holocaustului era la liber, acum nu mai e. Am continuat spre Sala Palatului, parcarea de la Piața Walter Mărăcineanu e la fel. E parcarea aceea din rondul de lângă Cișmigiu, acum are zeci de locuri rezervate pentru diferite instituții. Nu era chiar în halul ăsta. Mai departe la Sala Palatului toate locurile de lângă clădire sunt rezervate pentru ei, iar pe aleile din jur se parchează acum doar pe locurile trasate. -30% mașini, spațiu mai mult prin care să treci, aspect civilizat, dar zero locuri de parcare.
Din loc în loc am văzut oameni care au lăsat mașinile urcate pe trotuar, la risc. Evident că nu asta e soluția, dar nici să nu ai opțiuni de parcare (scumpe, ok, dar să fie). Până la urmă m-am învârtit încă 2-3 ture și am găsit un loc eliberat, după ce m-am frustrat cu niște băieți care parcaseră pe 2 locuri. Oare au și plătit 2 locuri?
Cum cred eu că ar trebui să funcționeze lucrurile: parcarea în centru este un lux. Inelul central aflat între Unirii, Universitate, Romană și Victoriei, până la B-dul Uranus și până la Magheru ar trebui să fie scump. 15 lei pe oră, 20 de lei, aia e. Să-mi pun problema că e prea scump să parchez acolo, nu să ajung și să mă învârt până îmi vine rău că nu găsesc loc. Apoi amenzile chiar să se dea. Pe arealul ăsta să existe o firmă care să se plimbe și să verifice numerele de înmatriculare, să vadă dacă e totul plătit. Am descoperit sistemul ăsta în Budapesta, când mi-am și luat o amendă pentru că expirase de 15 minute parcarea (și chiar mă duceam să achit, m-am întâlnit cu polițistul și cu angajatul firmei private care verifica și care anunțase poliția să vină să dea amenda).
Dacă nu se verifică plățile degeaba ne prefacem că avem parcare contra cost. Și vom face mereu ture prin oraș căutând locuri de parcare.
4 comentarii. Leave new
Era o gluma proasta deja, acum este si confirmata.
Romanian style baby!
Sau mergi cu UBER/BOLT/BLACKCAB/taxi etc..Sau faci 10 minute pe jos de la metrou Universitate.
Amenzi cat mai mari pentru parcare ilegală, dar în afară cazului când o mașină blochează efectiv circulația nu au dreptul să ridici mașina
Asta înseamnă FURT !!!
Da, Gabi, în mod paradoxal putina lume înțelege asta, ca ridicatul mașinilor e un FURT. Și este agravat de taxa absolut aberanta ee recuperare