Am scris despre noul tip de magazin deschis de ePantofi în Mega Mall la începutul lui decembrie, când s-a deschis. Acum au avut lansarea oficială cu tot felul de influenceri și am ajuns și eu pe-acolo.
Rămăsesem cu tot felul de neclarități, iar pe Facebook au curs comentariile cu întrebări despre tot procesul. Comanzi și plătești înainte să-ți aducă produsele? Câte perechi poți să probezi? Care e stocul disponibil? De ce n-au pantofi expuși? Cum știu care e măsura potrivită pentru mine? Și multe altele.
În primul rând mi s-a confirmat că nu vor fi expuse niciun fel de produse, totul se rezolvă din tabletă. Te duci în magazin, iei loc pe canapea și începi să cauți. E disponibilă selecția ”Disponibil în magazin” unde cauți printre mii de opțiuni. În tot depozitul au ”zeci de mii de bucăți”, nu ni s-a spus numărul exact, dar cred că sunt cel puțin 20.000.
Iată mai jos o poză cu depozitul, e plin de rafturi destul de înghesuite în care sunt stivuiți pantofi de sus până jos. Nimic spectaculos, dar nici nu cred că și-au propus asta.
Există și varianta în care selectezi ”Rezervă și probează”, ceea ce înseamnă că produsul nu e în stocul magazinului și trebuie să revii peste câteva zile ca să-l probezi.
După ce alegi între stoc și rezervare, te poți conecta la contul esize.me, care e serviciul lor de scanare 3D a picioarelor. O să revin mai jos și pe tema asta.
În contul esize.me îți e salvată măsura cu tot cu diferite preferințe custom. De exemplu poți să porți 44 în general, dar la Nike să porți 44.5, că ăia sunt pantofii tăi de alergare și iei cu jumătate de număr mai mare. Sau poți să porți 37 în general și la UGGuri să-ți iei 38, ca să intre cu șosete groase, habar n-am. Cert e că poți face aceste personalizări în funcție de brand și tipul de încălțăminte.
După conectarea cu contul esize.me (care se face prin introducerea numărului de telefon și probabil o parolă temporară care vine prin SMS), ți se afișează doar produsele disponibile în depozit pe mărimea ta. Deci s-a terminat cu ”aveți cumva modelul ăsta pe 44?” și timpul așteptat după doamna care se duce în depozit să caute perechea perfectă.
Adaugi produsele care ți se par interesante în ”Cabina de probă”, iar când crezi că ești gata cu căutările apeși pe ”Vreau să probez” și aștepți. Un angajat va primi comanda și va începe să adune produsele de prin depozit.
Apoi le aduce la punctul de ridicare, de unde alt angajat le preia și vine direct la tableta care a dat comanda. Există o hartă cu numerele fiecărei tablete pe care angajații ePantofi se străduiesc să o învețe acum. Tăvițele afișează și ele un număr, astfel că produsele vin la tine fără să depui vreun efort (și fără să dai vreun ban, că asta era principala temere din comentariile de pe Facebook).
Probezi, alegi ce vrei să cumperi, apoi mergi la casă și achiți, restul produselor sunt preluate de angajații ePantofi și duse înapoi în depozit. Asta e tot. Câte produse poți adăuga pe lista pentru Cabina de probă? Cam 5-6 la o ”comandă”, n-o să-ți aducă nimeni 40 de perechi de pantofi să ocupi tot spațiul din jurul tău.
Și o chestie care mi s-a părut importantă, dacă pleci fără să dai logout, sistemul observă lipsa de activitate și își dă logout singur. Chiar dacă în afară de filtrul pe mărimea altcuiva, nu prea poți accesa alte date personale. Cel mult poți să vezi ce mărime poartă vreo tipă mișto și să încerci s-o agăți pe modelul Cenușăreasa, să-i iei repede o pereche de pantofi și să alergi după ea prin mall ca s-o probeze.
Scanarea 3D cu Esize.me
Tot cu ocazia asta am testat și scanarea 3D a piciorului prin serviciul esize.me. Polonezii au adus 4 scanere în Mega Mall și le-au împărțit pe cele două etaje. Se pare că aceste scanere sunt extrem de precise, având o abatere de doar 1 milimetru. Tot ce trebuie să faci este să te descalți, să încadrezi tălpile pe contur și să apeși un buton. După câteva secunde vei obține o machetă 3D a labelor picioarelor împreună cu înălțimea, lungimea, lățimea și circumferința.
Cu ocazia asta am aflat că piciorul stâng este mai lung, mai lat și mai puțin înalt (s-o fi turtit de la atâta apăsat pe ambreiaj în ultimii 15 ani).
Poți salva scanarea cu un nume și poți trece la alt membru al familiei, astfel încât să ai salvate în același cont și dimensiunile copiilor, să spunem, sau ale soției. După asta procesul e gata și nu trebuie să-l mai reiei niciodată. Din păcate sistemul nu e disponibil decât în rețeaua lor, ar fi fost mișto să fie funcțional în orice magazin online, chiar și contra cost.
Cum funcționează spațiul Modivo
Deasupra magazinului ePantofi este și un spațiu Modivo, care e brandul polonezilor pentru retail de haine. Nu-i spun chiar magazin pentru că acolo nu au stocuri, doar poți să vezi haine și să le rezervi pentru o probă în zilele următoare. Hainele sunt aduse din depozitul central și ești anunțat când poți să vii să le vezi. Intri în cabina de probă interactivă și îți alegi ce vrei, apoi achiți și pleci cu produsele, ca la un magazin obișnuit.
Rămâne de văzut care e faza cu cabina interactivă, am înțeles că e interesant conceptul, dar neavând haine pe stoc, n-am putut testa. Dacă o să fie suficient de interesantă experiența, probabil că o să revin și cu un al treilea articol pe tema asta, ceea ce probabil că ar fi recordul în materie de articole neplătite de la un singur om.
1 comentariu. Leave new
Conceptul mi se pare forțat, adică experienta este un mix între cea din online, vezi inițial produsul pe un ecran, și cea off-line unde probezi produsul în magazin. Care e avantajul fata de un magazin fizic classic? Gama mai mare? Înțeleg ca avantajul fata de online ar fi ca nu ai niște bani blocați pentru eventuale retururi dar vine la pachet cu dezavantajul timpului pierdut, mers la mall etc.