Avem ediție nouă din Ora de digital, de data asta pe teme de Apple, Netflix, WordPress, Spotify.
1. Apple anunţă casca Appe Vision Pro – un produs de realitate augmentată de 3500 de dolari. Se va lansa în 2024 şi probabil că ulterior va exista şi o variantă mai ieftină.
Nu e un produs destinat utilizatorului obişnuit, ci mai degrabă e pentru cei care vor să folosească la lucru o astfel de cască. Mi-a adus aminte de jocurile Halo 3, în care existau astfel de căşti în echipamentele militarilor.
2. WordPress are un tool AI care scrie singur articole. Generează titluri şi rezumate, traduce în alte limbi, ba chiar face şi adaptări pe un alt tone of voice. Vrei să fie mai plin de entuziasm textul, poţi face asta.
3. Au venit primele cifre legate de abonamentele Netflix după introducerea unei taxe pe sharing: se vede o creştere. În prezent Netflix estimează că sunt peste 100 de milioane de oameni care folosesc serviciul fără să plătească. Dacă măcar 20% dintre aceştia se abonează, înseamnă un plus de 20 de milioane care vor plăti cel puţin 3 euro (în SUA e vorba de 8 dolari).
4. Amazon Prime Video pregăteşte o versiune cu reclame. Se pare că va deveni o normă. Netflix şi Disney+ au deja astfel de abonamente, aşa că Amazon testează această opţiune, însă e posibil ca asta să crească costurile totale.
5. Jumătate de milion de conturi cu date medicale au fost furate în SUA. Un nou atac cibernetic important, care ne arată care e reversul medaliei în cazul dezvoltării tehnologice. A fost spart un serviciu de transfer de date numit Fortra, pe care cei de la Intellihartx îl foloseau ca să transfere volume mari de date.
6. Spotify concediază 200 de oameni de la divizia de podcasturi. Ce se întâmplă aici este că vor uni câteva dintre echipele start-upurilor pe care le-au cumpărat în anii trecuţi, mai exact Parcast şi Gimlet Studios. În total au plătit în jur de 260 de milioane de dolari pentru cele două reţele de podcasturi, însă asta a venit la pachet şi cu mulţi angajaţi, multe produse.
Sunt 100 de milioane de ascultători de podcasturi la 5 milioane de showuri. Adică 20 de ascultători per show. Sigur că unii oameni ascultă mai multe showuri, dar asta înseamnă 50-60, poate 100 de ascultători per show.