Sau niște dotări excelente la un preț bun
Am văzut noua Dacia Bigster la evenimentul de presă organizat recent în București și am rămas destul de impresionat.
La prima vedere este o mașină realizată în urma unui focus-grup. Știți cum se spune despre unele mașini că sunt făcute de contabili? În cazul Bigsterului pare că au întrebat niște clienți ai segmentului C-SUV cam ce și-ar dori de la o mașină. Iar oamenii au spus că ar vrea un hybrid, 4×4, cutie automată, Adaptive Cruise Control, portbagaj hayon acționat electric, cotieră cu răcire, ecrane digitale pe instrumentarul de bord și pe consola centrală și mult, mult spațiu. Și fix asta au primit.
O mașină cu un design mișto, foarte apropiat de Dusterul nou, care are și un interior modern, dar care vine și cu un preț de 27.500 de euro (TVA inclus) în echiparea de top (Extreme, full hybrid, automată). Cu toate opțiunile și vopsea metalizată tot rămâi sub 30.000 de euro. Ceea ce mi se pare excelent.
Desigur, asta vine la pachet și cu niște compromisuri. Dacia Bigster nu are un aspect premium în interior, dar nici nu-și propune asta. Este o mașină care va rupe prin Vest, în țări precum Germania, Franța sau Marea Britanie. Toți cei care vor o mașină mai mare decât Dusterul vor trece la Bigster. Toți cei care vor o mașină mai ieftină decât… orice altceva de pe piață în segmentul de SUVuri mari o să aleagă tot Bigster.
Îndrăznesc să spun că Bigster va merge mai bine decât Duster (chiar dacă este o diferență de 7000 de euro între cele două modele).
Partea bună este că uşor-uşor Dacia creşte nivelul, cu tot mai multe dotări incluse. Păi dacă ne gândim ce opţiuni propunea prima generaţie de Duster (care oricum era o maşină super cinstită!).
Două exemple de pe Bigster ar fi sistemul de avertizare în unghi mort şi adaptive cruise control, care sunt nişte lucruri super importante în ziua de azi. Sunt şi alte lucruri care ţin de normele europene de siguranţă: frânare automată de urgenţă cu detectare de pietoni, biciclişti, motociclişti, citirea semnelor de circulaţie, asistenţă la parcarea cu spatele, asistenţă la menţinerea benzii. Aici nu pot să spun decât „Mulţumim UE!”.
Bancheta din spate are 3 zone de rabatare (scaun, scaun, centru cu cotieră). Pe acolo pot intra schiurile sau covorul, ţevile pentru casa de la ţară şi în general orice alte chestii lungi. Partea bună cu rabatarea asta în 3 secţiuni este că poţi avea 2 pasageri în spate, nu e nevoie să trimiţi pe cineva pe jos. Altă chestie mişto este că rabatarea se face din portbagaj, practic locul din care ai nevoie de rabatare de cele mai multe ori. Nu mai deschizi uşa din spate ca să rabatezi scaunele. Iar portbagajul are 667 de litri.
Ce i se reproşa noului Duster este că oamenii înalţi sunt prea aproape cu capul de plafon, din cauza curburii abrupte a caroseriei. La Bigster nu mai există problema asta. M-am urcat în spate şi aveam loc suficient. În plus, are şi plafon panoramic cu deschidere electrică (deci o trapă mai mare, practic), ceea ce e un plus pentru mulţi conducători auto (pentru mine trapa nu e o şmecherie, în schimb panoramicul poate fi mişto în anumite situaţii.
Cu motorizările aş vrea să văd cum stau lucrurile pe teren. Pe hârtie este acest motor nou hybrid, 155 de cai putere, format dintr-un motor termic în 4 cilindri cu 107 cai şi un motor electric de 50 de cai. Suficient? O să vedem.
Revenind la interior, mai sunt două lucruri de spus: o să existe opţiune şi de ecran de 10″ pe consola centrală, iar sistemul YouClip este prezent şi la Bigster. Adică îţi vei putea pune nişte accesorii precum lanternă sau diverse sisteme de prindere în mai multe locuri din maşină.
2 comentarii. Leave new
Ar fi trebuit să mai schimbe și ei scaunele banchetele să le de-a o formă mai plăcută și cu materiale mai bune , și același plastic prost de peste 20 de ani , nu mă încântă de loc portbagajul electric sau plafonul panoramic ca tot sărac este interiorul de motoare ce să mai vorbesc , faci o mașină de familie mare și vii cu un motoraș în 3 cilindri ???? nu are ce să caute acest motor nici pe duster nici pe Bigster . NOI SINGURI NE DĂM CU TESLA ÎN ……
Majoritatea motoarelor sunt în 3 cilindri în ziua de azi. Cel puțin în zona de low price și medium.
Scaunele și banchetele sunt mult schimbate față de Duster 1, la fel și plasticele. Nu sunt top quality, dar nici nu sunt la fel cum erau.