Noul model Dacia Duster arată spectaculos. Au apărut primele imagini oficiale zilele trecute și e o mașină după care voi întoarce capul multă vreme. Sper să fie cât mai multe variante de culoare care să o avantajeze. Oricum, Dusterul a evoluat foarte frumos și probabil că vom avea unul în familie în următorii ani.

Am mers cu primul model de Duster acum mai bine de 12 ani (în campania Redescoperă România) și mi s-a părut o mașină cinstită, pe care te puteai baza. Pe vremea aia îi lipseau multe elemente de confort pe care le aveau mașinile ”moderne”, acum au mai recuperat, pe măsură ce a crescut și prețul.

Totuși, sunt două lucruri care nu mi-au plăcut la noul model:

1) Cotiera mult prea mică. Am o cotieră spațioasă la Nissan Qashqai, am descoperit cât de utilă este. E locul în care țin cabluri, o pungă de Toortiți, uneori și o Cola Zero sau un Pepsi Max. Nu știi niciodată când pleci la drum lung și te salvează o mică gustare. Dar indiferent de cum ați folosi cotiera, spațiul mai mare ajută.

Se vede în poza de mai jos că noul Duster are o cotieră cu model mic de cutie, care se poate trage în față, la fel ca la Volskwagen, dacă vreți.

2) Mânerul portierelor din spate. E același tip de mâner pe care îl întâlnim și la Nissan Juke sau la Toyota C-HR. Nu-mi place modelul ăsta, mi se pare că e confuzant și pentru pasageri. Mai ales dacă se urcă pentru prima dată în mașina ta.

Dar trecând peste aceste două neajunsuri, modelul e foarte frumos. Pare un Sandero înălțat și adaptat la dimensiuni de SUV, dar îmi place cum a fost desenat.

Mai multe imagini, inclusiv cu interiorul, găsiți într-un articol mare de pe Autocritica.

14 comentarii. Leave new

  • Arată superb! Mie nu îmi place că au eliminat, daca nu mă înșel, rotitele de clima. Așa e? Sunt acum in meniul tabletei?

    Răspunde
  • Arata bine, mie îmi place ca a pus motor in 3 cilindri, va fi economic și puternic pentru a merge cu el la minte sau a tracta o remorca după el fără sa ii Sara pistoanele prin capota

    Răspunde
  • Motorizarea e praf , dar au pus în sfârșit discuri pe spate

    Răspunde
  • Mașina este desenată destul de frumos, sperând că este mai bine insonorizată decât modelele precedente ( pe care le-am avut ) și încă am ultimul model, care face peste câteva zile , un an, vreau să îmi așez politicos aici, câteva aspecte care puteau fi luate în seamă , dacă designerii se inspirau și din punctele de vedere ale celor care au avut modelele respective :
    1. Ca să fie loc mai mult pe locul din dreapta spate, trebuia scoasă cutia de acte de sub bord, din fața scaunului din dreapta față și astfel pasagerul din dr față, avea posibilitatea să ducă fotoliul mult în față !! Astfel, cum este acum, dacă pasagerul din dr față, are mai mult de 1, 75 m și vrea să stea cât de cât comod, atunci în spatele lui nu mai are loc decât un copilaș de maxim 7.. 8 ani .
    2. Motorizările propuse , mai puțin 1,6 full hibrid ( de care nu știu aproape nimic ) sunt foarte slabe pentru Duster și nu vor rezista in timp ( in special dacă se va merge mai sportiv cu mașina )… să nu mai vorbim de consum !!
    Eu am avut doar motorizări diesel, de care am fost ffff mulțumit, consum de max 5% … foarte, foarte fiabile, de putere excelentă pentru o astfel de mașină…. mare, mare păcat că au renunțat la astfel de motor !!!….. se mai permitea păstrat până în 2030, dacă nu mă înșel !!!
    3. Proiectoarele de ceată ( chiar și la ultimul model al meu ) șut puse degeaba, pt că sunt fff slabe !!
    In concluzie, mașina arată fff frumos, dar din păcate, asta nu e totul !!!

    Răspunde
    • Nu știu ce diesel ai avut tu cu 5 la suta dar al meu din 2014 sub 7 nu scade fără mers sportiv am scăpat de el acum am benzina și gaz minunat 1.6 sce

  • Dacă i-au redus garda la sol va fi dezastru. Offroaderii îi vor întoarce spatele automat.

    Răspunde
  • Nu înțeleg de ce motorizarea de 1.6 hibrid cu cutie automata este doar pe 4×2, in schimb se foloseste 1.2 hibrid pe 4×4. Din cauza cutiei de viteze manuale bănuiesc..

    Răspunde
  • Motorizări de 2 lei, plastice tari spartane la interior, preturi mai mari, interiorul același ca spațiu, discuri pe spate doar la variantele mai bine echipate, lipsă cotieră centrală în spătarul blanchetei spate, geamurile ușilor mici! Pe ce să dai bani în plus doar pe designul caroseriei, o tabletă, alt volan și alte scaune ceva mai bune în față??? Pt mine nu merită! Motorizări bune și fiabile nu mai există la Dacia din păcate! Renault acuma bagă toate gunoaiele de motoare la Dacia cu 3 cilindri cu fiabilitate slabă!!!

    Răspunde
  • Dacă o cumperi doar să faci poze pentru fb este foarte bună,eu vreau să văd ce face suzeta aia de motor cu porumbaru’ ăla în cârcă.

    Răspunde
    • Ce a facut si cu alelalte dustere care circula pe drumuri de atatia ani.
      Masina arata super. 140 cai sint ok. Ca nu vorbim de o masina de 5 tone. Este o masina usoara ptr marimea ei.

  • La toate loganurile dezaburire prea mică la geamul din față mereu se aburește la plecare bine era ca la dacie 1300 tot geamul

    Răspunde
  • Zapucniculae@yahoo.com
    decembrie 7, 2023 11:56 pm

    Motorul cu 3 pistoane este o caricatură dpdv tehnic. Dacă mergi la munte cu familia si bagaje si pornești AC-ul trebuie sa o ții in 5..6k de ture. Pentru o caroserie atat de mare motorul este o alegere foarte proasta.

    Răspunde
  • pe viitor am auzit ca vor pune si un motor in 2 cilindri care va fi si mai puternic si va pute fi folosit Dusterul cu el si pe post de locomotiva , va putea tracta pana la 80 de vagoane de tren.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu