in Advertising/PR, Politics

Publicitate, PR şi marketing – un mix de promoţii şi proiecte speciale

Publicitatea de criză

Dacă acum câteva luni, fiind început de an, era pustiu pe la TV, acu au mai apărut câteva campanii mişto. Unirea continuă seria de spoturi cu un ultim episod, clicknet are clipul cu Fazanul în tren, Vodafone i-a luat pe CRBL, Smiley şi Moga. Mai sunt şi spoturile Land of Choice despre care o să scriu într-un alt post.

Lucrurile se mişcă. Totuşi, lumea din agenţii se plânge că e mai multă muncă pe aceeaşi bani. Şi asta pentru că sunt mai puţini oameni. Majoritatea agenţiilor au ales să dea afară oameni. Restul au mers pe reduceri salariale de până la 30%.

O parte din cei care au dat afară oameni aduc studenţi în internshipuri neplătite pe care o să-i angajeze… la un moment dat. Sau nu.

După ce a trecut pe online, Campaignul, adică Strategic e aproape închis. Au plecat redactori, a plecat redactorul şef şi au rămas.. cei care vor stinge lumina.

Dacă pe TV situaţia s-a mai liniştit, pe print lucrurile merg din ce în ce mai prost. Sârbu a închis ediţiile locale de la Hunedoreanul până la Bihoreanul etc etc. Compactul s-a închis de mult, Adevărul, Jurnalul şi Cotidianul dau cărţi ca să supravieţuiască iar revistele merg în pierdere.

Aşa că toată lumea s-a mutat pe online…

PR-ul e ăla cu bloggerii şi cu conferinţele, nu?

Şi aici intervine legătura cu PR-ul. Tot acum câteva luni unul dintre grei (parcă Orlando), zicea că bannerele nu vor muri niciodată tocmai pentru că, în cazul în care ar muri, ne-am trezi numai cu proiecte speciale, şi asta nu se poate, nu? Eh nu.  Dacă aruncăm un ochi pe net nu putem să ne lovim de un proiect special.

  • Numai la Bobby Voicu aveam harta pixelilor, programul Men’s Health şi concursurile pentru BlogTrip.
  • Manafu a asociat o conferinţă legată de optimism cu pufuleşii Gusto.
  • Tot cu LG, bloggerii merg la lansarea Transformers.
  • Bloggeriţele care scriu despre modă au fost la shooting pentru FashionUp.
  • Andressa a fost la shooting pentru comunitatea PeTocuri.
  • În plus, să mai adăugăm şi episodul cu baia de blogger şi baia de PRistă.

Le-am pus doar pe cele mai recente şi tot e foarte mult.  Totul se petrece în jurul bloggerilor care ajung să scrie mai mult despre campanii decât despre ce fac ei. Dacă mai adăugăm şi campaniile umanitare, am acoperit 75% din posturi.

Să recapitulăm: avem un produs şi suntem PRişti. Ce facem? Punem la punct o campanie online. Trebuie să fie ceva mişto care să prindă cât de cât. Vorbim cu bloggerii şi îi implicăm în orice fel: ori le dăm bani ca să scrie, ori îi trimitem la film, ori le dăm o pizza şi îi rugăm să scrie despre ea… important e să ne adresăm bloggerilor pentru că ei sunt core-targetul nostru.

Marketingul înseamnă mocangeală

Pentru ca mixul de promovare să fie un total fiasco, avem pe partea de marketing domnia promoţiilor. Cum bine zicea Bogdana Butnar prin iarnă, ne-am trezit cu rafturi pline de produse cu reduceri. Totul este fie redus, fie cu un bonus la pachet.

Orange împarte cartele cu sim de parcă ar împărţi pliante. Doar-doar vor vinde ceva mai mult la reîncărcări.

Smark pregăteşte o conferinţă despre promoţii deştepte, Coca-Cola dă gentuţe frigorifice, Cora dă biscuiţi la juma de preţ şi tot aşa.

Ne învârtim între promoţii şi proiecte speciale pentru bloggeri. În timpul ăsta, TV-ul arată cât e de puternic iar online-ul arată cât de obosit e după numai câţiva ani de dezvoltare.

Ce-o să iasă din bombartamentul ăsta cu informaţie? Nimic bun. Reticenţă faţă de produs, uzura brandurilor şi consumatori plictisiţi. În timpul ăsta, deşi e criză şi acolo, în Vest oamenii continuă să facă chestii mişto. Şi să implice oamenii în alt fel. Sunt profesionişti care au înţeles că pot ajunge la oamenii din online fără să folosească bloggerii.

Un exemplu este aici însă campania T-Mobile a continuat cu succes. Până ajungem şi noi acolo, rămâne să urmărim pe net şi să ne dăm cu părerea.

6 comentarii. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu