A mai trecut un an, ocazie să mă opresc şi să aştern pe blog nişte gânduri. Am mai spus-o, o fac mai mult ca să îmi aduc eu aminte peste ani ce simţeam în anumite momente.

Pe plan personal a fost aşa. Pe plan profesional a fost agitaţie la fel de mare. De fapt, când lucrezi pe multe proiecte împreună cu soţia ta, nici nu se poate să nu fie haos şi pe plan personal. De multe ori am lucrat cot la cot împreună, ceea ce a fost de mare ajutor pentru amândoi. E excelent să ştii că te poţi baza pe omul de lângă tine, că te înţelege, că te susţine şi că e şi foarte bun la ceea ce face.

1. Agenție

Am construit anul în jurul a două proiecte mari: Festivalul Internaţional de Teatru de la Sibiu şi Festivalul Internaţional George Enescu. A fost o responsabilitate uriaşă pentru mine, mai ales că anul acesta am coordonat comunicarea pentru Festivalul Enescu, iar asta a venit cu o grămadă de provocări. Le-am trecut cu bine pe toate.

Am continuat să avem şi partea de proiecte de web development, însă am construit o echipă care se simte foarte bine pe proiecte de comunicare digitală, cu tot ce înseamnă asta (strategie, implementare în social media, newslettere, proiecte speciale de content, community management). 

Rezultatele pe care le-am avut pentru FITS şi pentru Festivalul Enescu sunt uimitoare, în special pe social media. Iar aici meritul e al Antoniei, care a fost anul acesta implicată şi în Premiile Gopo şi o mică bucată din TIFF. A reuşit să-şi imprime stilul în toate aceste proiecte şi publicul a apreciat. Am primit zeci de felicitări de la oameni din industria de marcomm în legătură cu modul în care s-au văzut pe digital proiectele astea.

Mă bucur că baza de clienţi din afara României creşte, din recomandare în recomandare. Mi-aş dori ca anul viitor să accelerăm puţin această creştere şi să încercăm şi câteva proiecte de comunicare pentru pieţele internaţionale.

Nu am numărat proiectele în care am fost implicaţi anul acesta, dar senzaţia mea e că au fost mai puţine şi mai complexe. Oricum nu am fi putut aborda lucrurile diferit, ţinând cont că am comunicat pentru două dintre cele mai mari evenimente din România şi asta ne-a ocupat o mare parte din timp.

2. Aceeaşi Mărie

A fost un an în care Aceeaşi Mărie a lansat o singură colecţie nouă, însă una complexă, la care s-a muncit mult. Antonia a avut un an extrem de plin (Gopo, TIFF, FITS, Enescu + restul clienţilor AMB Digital – boutique-ul ei de social media), aşa că la Aceeaşi Mărie focusul a fost pe vânzări şi pe dezvoltarea de noi canale pe care să distribuie produsele. Ceea ce s-a şi întâmplat. A început anul cu listarea în Fashion Days (la care s-a muncit în ultima parte a lui 2022). Înainte de finalul lui 2023 a adăugat încă un oraş în care produsele pot fi cumpărate „offline”. E vorba de Jujube Atelier din Sibiu.

Acum găsiţi produsele Aceeaşi Mărie în Timişioara, Braşov şi Sibiu. Vor urma şi alte oraşe, timp să fie să identificăm partenerii potriviţi.

Am fost nevoiţi să mutăm producţia pentru un produs cheie în afara ţării pentru că ultimii 2 furnizori români care făceau asta au decis să vândă liniile de producţie. Motivele sunt complexe şi probabil că la un moment dat o să detaliez puţin pe tema asta. Cert e că schimbarea asta a venit la pachet cu frustrări şi ne-a adus aminte de ce nu se produc mai multe lucruri în România. 

Aceeași Mărie a participat la primul târg, Târg de Frumos. A fost o experiență foarte interesantă, care a presupus și o grămadă de pregătiri. Am învățat multe lucruri cu ocazia asta, am interacţionat cu clienţii Aceeaşi Mărie, oameni noi au descoperit brandul. Vom face din nou asta în 2024, în primăvară. Stay tuned pentru updates privind data şi locul.

Per total un an în care Aceeași Mărie a crescut cu 65% YoY, ceea ce e excelent. Mai e mult loc de creştere, dar ţinând cont că Antonia se împarte între Aceeaşi Mărie, AMB Digital şi alte proiecte pe care le face (Art Club-ul Les Emotions, de exemplu), rezultatele sunt foarte bune.

3. Blog

Am scris puțin peste 180 de articole, adică în jur de 15 articole pe lună, unul la două zile. La ce program am avut în multe luni din acest an mă mir că am reușit și atâtea. N-o să se repete anul ăsta. În sensul în care vreau să mă apropii de 300 de articole, poate chiar să şi depăşesc. Încă îmi place să scriu aici, mi-ar plăcea să fac asta full time, dar nu pot renunța la o carieră în comunicare ca să fiu blogger cu normă întreagă. Sau influencer, sau ce-o aduce mai mulți bani în ziua de azi. 

Iată o selecție cu câteva dintre articolele documentate mult:

Cum sunt împărțite lanțurile hoteliere în funcție de categorie
Am vizitat cel mai mare depozit logistic Lidl
Fordlandia – orașul pierdut al lui Henry Ford
Am testat Garmin epix – un smartwatch cu funcții pentru sport

4. Ora de digital

Am început o emisiune la Pagina de Media: Ora de digital, alături de Petrișor Obae. Am filmat 13 episoade, cu un ritm foarte bun în prima jumătate a anului, până când a venit vara, am început cu festivalurile și s-a cam rupt filmul. O să vedem ce aduce anul viitor, dar mi-ar plăcea să continue formatul ăsta într-o formă sau alta. M-am simțit bine comentând săptămână de săptămână cele mai importante știri ale momentului.

5. TopBlog

Un proiect important lansat anul ăsta este TopBlog, topul blogurilor din România. Am lansat într-o variantă cu indexarea manuală a blogurilor, dar iată că pe final de an suntem gata cu automatizarea și vom porni foarte curând integrarea tuturor bloggerilor listați astfel încât să existe cifre actualizate pentru fiecare.

E un proiect care merită să crească și va crește, astfel încât blogosfera să capete mai multă vizibilitate în faţa agenţiilor şi a clienţilor. Încă sunt milioane de oameni care citesc bloguri, iar bloggerii sunt la alt nivel faţă de acum 10-15 ani. E un mediu care contează, dar pe care nu îl vinde nimeni în mod activ.

6. Substack: Bucureștiul de altădată

Am pornit și un newsletter pe Substack anul ăsta, miculparis.substack.com – e o colecție de povești despre Bucureștiul vechi. E o reală plăcere să documentez fiecare poveste de acolo și mă bucur că s-au strâns peste 250 de abonați. Abia aștept să vină 2024 și să le livrez măcar de 2 ori pe lună câte un text. Subiecte am destule pentru că ăsta e un topic despre care citesc cel puțin o carte pe lună.

7. Alte proiecte

În 2024 revine și Digital Recap, poate reușesc să reiau și Primii trei ani. Sunt două proiecte care au mers foarte bine în anii precedenți și cărora vreau să le dedic mai mult timp în 2024. 

Concluzii

Mă bucur pentru oportunităţile lui 2023, din anumite puncte de vedere am ajuns mai sus decât mă puteam gândi, însă consumul mental a fost uriaş. Mi-am dat seama anul ăsta că nu vreau să transform ritmul ăsta într-o obişnuinţă. 

Sigur că e mişto să fii în mijlocul acţiunii, e un ritm care nu îţi dă ocazia să te plictiseşti nicio clipă, dar la finalul zilei ajungi stors. Ceea ce nu-mi doresc pentru următorii ani din viaţa mea. 

2 comentarii. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu