in Web

Paywalls – un an mai târziu

A trecut un an şi ceva de când am scris ultima oară de paywallurile româneşti, între timp situaţia a cam stagnat în .ro şi s-a dezvoltat extrem de mult în afară.

La Evenimentul Zilei s-a vorbit timid despre un paywall pe care nu-l vedem implementat nici acum.

Zoso a renunţat să mai scrie articole disponibile contra cost, ultimul fiind din noiembrie 2013. Foarte multă lume a urmărit cu atenţie acest experiment, din păcate rezultatele nu sunt prea încurajatoare. N-am date privind Dilema Veche, dar ştiu multă lume care se bucură când articolele publicate acolo n-au acel lăcăţel lângă titlu, semn că pot fi citite gratuit.

Recent, IQads a anunţat oficial că ridică paywallul, după un an şi ceva de experimente. Până acum îţi cereau să-ţi faci cont, acum abonamentele pornesc de la 5 euro/lună pentru acces pe ambele platforme. Problema mea (sau a lor) e legată de conţinutul provenit din comunicate de presă trimise de agenţii, de tipul „Agenţia X a făcut campania Y”. În primul rând că nu prea e ok să ceri bani pe un conţinut pe care îl primeşti şi îl publici direct, în al doilea rând că găsesc aceleaşi comunicate pe AdHugger, sau pe siteul IAA, sau direct la mine pe mail. Deci care mai e şmecheria?

Sigur, există şi content interesant făcut de echipa IQads, dar de ce nu-l punem sub paywall doar pe ăla? Ah, dacă te cheamă The Sun şi dai 20 de milioane de lire pentru exclusivitate în difuzarea online a golurilor şi a fazelor din Premier League, să zicem că ai voie să pui tot conţinutul sub paywall.

În rest e bine, cei care mai fac publishing online în România sunt nişte eroi.

tumblr_mzi7909tFf1qjxavvo1_500

1 comentariu. Leave new

  • Asta cu paywall-urile româneşti e cu dus şi-ntors. Trebuie, la un moment dat, să apară şi la noi şi să fie adoptat de cît mai multe publicaţii. Uită-te la cum arată publicitatea. Utilizatorul tre’ să înveţe să şi plătească pentru content (la modul ideal, de calitate).

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu