Am mai zis că n-am deloc încredere în diversele iniţiative civice. Sunt convins că se vor extinde, dar niciuna nu va reuşi să schimbe lucrurile de fond. Nu vor schimba modul de gândire şi atitudinea românilor. Totuşi, cred că am putea schimba imaginea României printr-o iniţiativă de genul ăsta. Suntem în plină mediacracy iar social media începe să devină trend setter. Vorbeam aseară cu Ciubotaru despre coolness-ul pe care e construit brandul „Decât o revistă” (ajunsă la numărul 3, lansat aseară la Cărtureşti). De coolness beneficiază şi Lecturi Urbane şi Let’s Do It Romania. Şi nu e un lucru rău. E ok ca unii oameni să participe la anumite acţiuni doar pentru că e cool, cât timp devin endorseri ai evenimentului pentru cunoscuţii lor.
Cred că asta ar fi soluţia şi pentu promovarea brandului de ţară. Adică asta e direcţia din care trebuie să pornească lucrurile pentru ca aşa ceva să meargă. Fără bugete de media, fără creaţie pe contracte de milioane de euro. De la o gaşcă de oameni, pe facebook. Iar în viitor aşa vor merge lucrurile. De la mic la mare, de la implicare maximă a câtorva oameni la molipsirea altor subiecţi. Let’s do it Romania, Lecturi Urbane, Decât o revistă sunt câteva exemple.
5 comentarii. Leave new
ba, voi jmecherii astia ai blogaritului, mai stiti fro boaba romaneste?
io habar n-am ce inseamna „mediacracy”, „trend setter”, „coolness”, „brand”, „cool” si „endorser”.
cand am ajuns in halul asta si de ce? cand s-a spus ultima oara „slujba” si nu „job”?
exista destule dictionare online romano-engleze sau invers care sa-ti dea traducerea la termenii de mai sus. in caz ca ai nevoie.
amploarea unui eveniment iti apare deformata atunci cand esti in el efectiv, asa ca nu trebuie sa ne hazardam in prognoze de genul celor de mai sus. care brand „Decat o Revista”?
n-am treaba cu niciunul dintre cele 3 proiecte. nici nu-mi sunt simpatice toate. dar da, la 10.000 de fani pe facebook, la 3 numere si un awareness destul de ridicat, poti spune ca e un brand. intreaba 10 tineri din medii diferite daca au auzit de DOR si daca n-a auzit niciunul, atunci nu e brand. dar tind sa cred ca macar unul din astia 10 a auzit.
nu-nu, nu asa se verifica un brand. avem de-a face cu „ceva” in expansiune… mmm… atat