S-a mai încheiat un Black Friday, am reuşit să iau tot ce aveam pe listă la preţuri bune, aşa că sunt mulţumit de cum au decurs lucrurile. La 896 de milioane de lei încasări, cred că sunt mulţumiţi şi cei de la eMAG, dar o să scriu un articol separat cu statisticile din acest an comparate cu cele din anii precedenţi.
M-am gândit să scriu un articol despre cum prind produsele „vedetă”, pentru că de câţiva ani îmi cam iese treaba asta şi tot aud oameni care spun că ei n-au prins nimic, că era stocul de câteva bucăţi etc.
Cred că în acest an au fost cele mai mari stocuri la anumite produse vedetă, am văzut televizoare disponibile pe la ora 12:00 la preţuri foarte bune.
În primul rând e foarte important să ştii aproximativ ce vrei, dar să fii flexibil pentru anumite categorii. Aud des nemulţumirea asta: „urmăresc de două luni un laptop, n-a fost la reducere” sau „a avut reducere doar de 10%”. Da, sunt atâtea modele de laptopuri, încât şansele să îl prinzi fix pe cel care îţi trebuie ţie sunt foarte mici.
Trebuie notat că toate aceste reduceri mari vin din bugetul de marketing. Adică nu zice Samsung „ok, eMAG, hai să vă dăm telefoanele astea cu reducere 30% pentru că e Black Friday şi trebuie să vindeţi şi voi”. De cele mai multe ori retailerul pierde cu câteva produse sau iese pe zero ca să atragă publicul larg să cumpere. Uneori pune la bătaie şi producătorul nişte buget de marketing pentru aceste oferte vedetă.
Eu am luat anul trecut un laptop Lenovo cu procesor i7 la 4,9 GHz, ecran de 16”, SSD de 1TB, 16 GB RAM la 2800 de lei. E modelul acesta. Era redus de pe la vreo 3500 de lei, ceea ce a fost un discount excelent. Şi acum mă mir că am dat atât de puţin pe un laptop care merge excelent şi care are o baterie foarte bună (cred că ţine vreo 5-6 ore). Nu aveam neapărat în minte un anumit model, l-am comandat cu gândul că îl pot returna dacă nu e suficient de bun. S-a dovedit a fi excelent.
În al doilea rând trebuie să salvezi mai multe variante ale produselor dorite în lista de Favorite. Durează prea mult să navighezi prin toată oferta, aşa că lista de favorite îţi permite să vezi rapid dacă e redus vreun produs care te interesează. Sunt oameni care lăsau în coş anumite produse, dar nu ştiu dacă mai funcţionează soluţia asta, parcă în ultimiii ani s-au golit toate coşurile la pornirea campaniei.
Carduri salvate, adrese salvate, listă cu tot ce vrei să cumperi. Plus o listă mentală a priorităţilor şi a cererii. Dacă ai de luat detergent şi iPhone, rezolvă întâi cu telefonul, că detergent la ofertă o să mai fie. Eu am avut toate adresele posibile salvate, date de facturare de la mai multe firme şi persoane fizice, plus câteva carduri. Nu e timp să le notezi pe loc, o achiziţie trebuie să dureze cel mult 30 de secunde.
Desigur, nu în ultimul rând, trebuie să te trezeşti devreme şi să fii pe fază. Anul ăsta m-am trezit la 6:30 şi am tot dat refresh până la 7:16 când a început campania.
Ce am luat de Black Friday 2024
Aspirator UV de pat antiacarieni Jimmy JV35 – 399 de lei. E cel mai bun preţ din an şi l-am luat pentru cineva din familie. Încă e disponibil la acest preţ şi în campania de Crazy Season.
Aspirator Rowenta Air Force Light – 299 de lei. Acesta a fost unul dintre produsele vedetă. Aveam nevoie de un aspirator pentru Maison Créative, aşa că modelul ăsta a venit la fix. E foarte important să ne mişcăm repede cu aspiratul, iar covoare nu avem decât în showroomul Aceeaşi Mărie, aşa că modelul ăsta e suficient pentru parchet şi gresie. A şi venit ieri, pe la ora 16:00, ceea ce m-a surprins.
Detergent capsule automat pentru maşina de spălat vase, 126 de spălări – 89 de lei. Alt produs vedetă, aici am luat chiar două colete. Unul pentru noi, unul pentru părinţii Antoniei. Nu e fix modelul de detergent pe care l-am mai folosit, dar la banii ăştia n-ai cum să treci cu vedere oferta. În mod normal costă cam 1.20 leu/spălare, să cobori până la 0.70 lei/spălare este excelent.
Am luat şi un uscător de rufe Electrolux PerfectCare 800 – 2600 de lei. Adică fix modelul pe care îl avem şi noi acasă. Urmăream de câteva săptămâni ofertele, inclusiv pe site-ul Electrolux. Nu credeam că o să scadă mai mult decât a fost anul trecut (noi l-am luat cu 2800 de lei).
Camere TP-Link Tapo C200 la 99 de lei. Au fost la ofertă şi modelele C210 şi C220 (care au mai mulţi MP), dar mi se pare că e suficient modelul C200. Avem două bucăţi acasă şi o supraveghem pe Mira când lipsim peste noapte. Am luat şi pentru Maison Créative ca să mai aruncăm un ochi din când în când.
Am prins şi o maşină de spălat Bosch la 2200 de lei, o ofertă foarte bună pentru un tip de produs care nu prea a fost printre „vedete”. Au fost vreo două maşini de spălat ca produse vedetă, dar erau incorporabile, noi căutam pentru cineva din familie una care să funcţioneze şi fără încastrare.
Tot pentru Maison am luat un TV Samsung QLED de 138 de cm la 2350 de lei. Nici aici nu era un produs vedetă, dar oricum aveam nevoie de un televizor, aşa că reducerea a fost binevenită.
Am mai luat băuturi la reducere (sticlele de Johnnie Walker Black Label şi Jack Daniels Gentlemans Jack), capete de periuţă electrică, am prelungit şi Genius pentru acel voucher extra de 30 de lei, plus un balsam after shave de la Vichy. Cu ocazia asta am observat cum pe seară erau băgate în faţă cosmeticele, probabil că stocurile de electronice erau pe terminate, sau pur şi simplu au vrut să împingă şi categoria aceea mai mult.
Singurul moft pe care mi l-am făcut a fost un upgrade la ecranul pe care ne uităm la seriale în bucătărie. Foloseam un Google Home până acum, am luat un Google Nest Hub Max, practic varianta mare a aceluiaşi produs. O boxă combinată cu ramă foto, pe care noi o folosim să facem streaming de seriale de pe Netflix, Disney+ şi alte platforme. L-am prins la 980 de lei, fix preţul la care este şi acum. E un produs fără prea mare căutare, aşa că nu aveam speranţe să îl găsesc la vreo ofertă mai bună.
În momentul ăsta au venit deja vreo 6 comenzi, toate la easybox, exceptând aspiratorul Rowenta. Aştept să apară şi celelalte în zilele următoare.
*În imagine este o tigaie Tefal luată prin 2017, cred că a fost primul produs „vedetă” pe care l-am prins la eMAG.
1 comentariu. Leave new
Dupa ce te chinui sa prinzi bilete la Liverpool, vanzarile astea la BF sunt entry level :))