in Ecommerce

Câteva idei despre Black Friday 2023

La ora 10:00 eMAG vânduse de 400 de milioane de lei. În două ore și 45 de minute de la startul campaniei.

Pentru mine a fost anul în care am cheltuit cel mai mult, însă erau niște achiziții pe care le tot amânasem. Am luat uscător de rufe, mașină de spălat și tot felul de consumabile pentru casă. Apă de gură și alte mărunțișuri. Am avut 600 de lei discount la mașina de spălat, 450 de lei la uscător. Mi se par niște dealuri excelente, a meritat să aștept câteva săptămâni pentru o achiziție pe care oricum o făceam în acest final de an.

Am ratat la mustață un telefon din lista produselor vedetă. L-am adăugat în coș, am vrut să schimb easybox-ul la care să fie livrat, în câteva zeci de secunde era sold-out. L-am luat până la urmă pe ăsta, practic același telefon, cu 100 de lei mai scump (varianta argintie era la 999).

Am prins aspiratorul Dyson la ofertă foarte bună, 3200 de lei pentru un model V15. Cu vreo 300 de lei mai jos decât cel mai mic preț in ultimul an. Alte modele de la Dyosn au fost produse ”vedetă”.

Am prins și un laptop Lenovo la ofertă foarte bună, cam 700 de lei reducere față de restul anului. i7, 16 GB DDR5, SSD de 1TB. E singurul ”moft” din acest an, dar nu sunt sigur că îl păstrez. Folosesc un Acer în rarele momente în care nu lucrez de la birou, însă de la o vreme nu mai sunt așa rare și parcă ar fi nevoie de un upgrade. Mă mint că o să scriu mai des pe blog dacă o să am un laptop mai bun, poate chiar îmi iese.

Easyboxul e la 81.78% pentru orașele care au infrastructură (în poza de mai sus sunt cifrele de dimineață, procentul de care spun eu era la 1 noaptea). Easyboxul a avut 75% anul trecut. Ne apropiem de 90% foarte curând. 58% din total, vs. 52% anul trecut (la nivel național). 

Mai puțini simultani, tot mai puțini de la an la an. Și mai puține vizite, chiar dacă a crescut valoarea per client.

S-a cumpărat mai multă carne de porc și mai puțin aur. Mai multe mașini, 22 de bucăți vs. 8 anul trecut, dar aici ține de oferte, de oamenii care erau oricum pregătiți să facă achiziția și au obținut un discount suplimentar acum. Nu cred că s-a uitat cineva pe ofertă și a zis ”ah, uite ce reducere bună, hai să iau și o mașină de 40.000 de euro, că poate îmi trebuie!”.

Cifrele relevante din ultimii ani:

Valoarea
comenzilor
Produse
vândute
Trafic mobilPlăţi card
2016 (real)
301 mil.1,1 mil.64,17%26,11%
2017 (real)
360 mil.1,1 mil.
2 mil. stoc
68,19%30,69%
2018
(previziune)
400 mil.3 mil.
(în stoc)
--
2018 (real)
460 mil.1,28 mil.77,83%33,94%
2019
(previziune)
500 mil.3,5 mil.

(în stoc)
--
2019 (real)
499 mil.1,33 mil.76,11%42,37%
2020 (real)
585 mil.1,73 mil.79,81%54,58%
2021 (real)
609 mil.2.2 mil.80.69%56.71%
2022 (real)
644 mil.
(639 mil. prev.)
2.2 mil. 81.78%63.21%
2023 (real)
731 mil.
(680 mil. prev.)
2.8 mil.86.05%71.28%

Și restul de informații:

ViziteVizitatori
simultani
KG aur
2016 (real)
6,2 mil.450.00013 kg
2017 (real)
8,3 mil.473.0004 kg
2018 (real)
9,5 mil.405.0005,8 kg
2019 (real)
10,8 mil.437.0002,98 kg
2020 (real)
12,4 mil.415.0008,28 kg
2021 (real)
12.5 mil.423.0004.34 kg
2022 (real)
13 mil.380.0006.15 kg
2023 (real)
11 mil.351.8565.23 kg

Mi-a ajuns deja telefonul și va merge la cineva din familie, a ajuns în showroom și aspiratorul, urmează să-l ridic în curând. Cu celelalte comenzi nu e nicio grabă, probabil că până la finalul lunii vor sosi toate.

12 comentarii. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu