Scriu postarea asta pentru toți cei care lucrează cu și în social media. Pentru toți cei care au treabă cu Facebook și care trebuie să dea socoteală unor clienți sau superiori. Pentru toți cei care se enervează când fac rapoarte și văd că cifrele sunt din ce în ce mai proaste.

Nu sunteți singuri.

Exact ca în nuvela lui Dickens, din când în când ne mai vizitează fantoma reachului trecut și clientul întreabă ”dar anul trecut cât am avut?”. 

Forget about that. Nu este absolut deloc relevant. Și am ajuns la concluzia asta după ce am studiat o mulțime de pagini de Facebook. Branduri comerciale, evenimente, ONGuri, you name it.

Este valabil inclusiv la pagini care au un reach organic important datorită emulației din jurul proiectului. Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu sau Festivalul Enescu sunt două dintre exemplele relevante.

Cifrele de la ediția curentă sunt un pic mai mici decât alea de la ediția precedentă, care sunt mai mici decât alea de la ediția dinaintea ei și tot așa. Orice raport YoY ajunge să iasă prost în situația asta. 

Dacă vă loviți de problema asta, arătați articolul ăsta oamenilor care se plâng că nu faceți treabă și că se duce pagina în bălării. Newsflash: toate se duc. Ăsta este trendul. 

Cu excepții date de reel-uri tembele și alte prilejuri de viralizare. Cu vârfuri, cu situații punctuale în care bubui cu ceva. Dar tendința generală e de scădere a reachului. Până o să scadă de tot. Algorithm Feed, cum spuneam.

Și niște cifre din 2022:

Versus 2024:

Statusurile sunt la jumătate, engagementul per total a scăzut cu 0.01%, ceea ce în cifre absolute e enorm, desigur. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu