in Casual stuff

Studiu: Românii speră ca digitalizarea și AI-ul să compenseze problemele din Educație

EDGE Institute a lansat recent un studiu despre digitalizarea din educaţie (realizat de IPSOS). Despre EDGE am mai scris (e un acronim de la Economia Digitală Generează Evoluție). 

Sunt mulți oameni importanți în boardul acestui Think Tank, de la CEO-ul BCR, Sergiu Manea, la Elisabeta Moraru, Country Director Google în România, Iulian Stanciu, Președinte executiv eMAG, Bogdan Axinia, Răzvan Rughiniș, Cosmin Alexandru etc. Directorul executiv al EDGE este Robert Berza, care a primit propunerea în momentul în care era într-un an sabatic, după ce a plecat de la conducerea Fashion Days. 

Ce-am notat eu din concluziile studiului:

  • românii consideră că digitalizarea şcolii este de nota 6.7, la fel şi nota şcolii în general – ceea ce mi se pare surprinzător de mult
  • rolul inteligenţei artificiale ar trebui să fie acela de alternativă la meditaţii

Există această problemă a meditaţiilor, după cum reiese şi din studiu. Vrei să te bage un profesor în seamă, să ţi se dea feedback? Trebuie să faci meditaţii. De fapt, asta e şi una dintre aşteptările legate de AI, să ofere feedback. 

Păriţii se aşteaptă ca Ministerul Educaţiei să se ocupe de această digitalizare, dar realitatea e că digitalizarea nu se încheie în momentul în care dotezi cu aparatură nişte clase. E nevoie de softuri dedicate, e nevoie de profesori care să folosească acele softuri. 

Elevii şi-ar dori planuri de învăţare personalizate (la stat) un model care înţeleg că se aplică parţial la privat. 

Daniela Vişoianu a vorbit despre generaţia de copii preţioşi (cea actuală), în care se investesc aproximativ 600.000 de lei până la 18 ani. Vorbim de câte un copil pentru care plătesc 6 adulţi (părinţii şi 2 perechi de bunici). Sunt copii făcuţi la o vârstă la care părinţii au posibilităţi, aşa că aşteptările sunt pe măsură, numai că părinţii transferă de cele mai multe ori responsabilitatea educaţiei spre şcoală, iar din cauza banilor investiţi presiunea e foarte mare asupra copilului.

Am mai auzit şi o idee interesantă, că profesorii vor trebui în viitor să înveţe să facă prompt engineering cu copiii, adică să ştie să le pună nişte întrebări care sunt potrivite pentru cunoştinţele lor (tailor made). 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu