Sursa foto

La fel ca anul trecut, începem să ne pregătim pentru SuperBowl-ul american cu un preview. Duminică are loc cel mai important meci al anului în fotbalul american şi unul dintre cele mai importante evenimente sportive din SUA. Dar nu de-asta se bucură lumea în aşteptarea Super Bowl-ului, ci pentru că în fiecare an în pauzele meciului sunt difuzate reclame memorabile, care ajung mai apoi să ia premii pe la toate festivalurile internaţionale.

Diverse

Cu ocazia asta, cei de la ProSport au publicat un material despre fotbalul american. Nu vă îngrijoraţi, e scris de un corespondent :-J

Super Bowl XLVI va avea loc duminică, 5 februarie începând cu 18:30 EST, adică 01:30 ora României (luni dimineaţă). Joacă New York Giants împotriva celor de la New England Patriots (din Boston). La noi meciul e transmis în direct pe Sport1 şi sunt câteva baruri care organizează evenimente speciale pentru meci.

Imnul naţional va fi intonat de Kelly Clarkson, câştigătoarea de la prima ediţie American Idol iar concertul de la pauză va fi susţinut de Madonna.

Premiere

Anul acesta Super Bowl se va transmite pentru prima dată online în SUA (vorbim de transmisii legale) pe NBCSports.com, NFL.com şi printr-o aplicaţie de mobil. Experienţa online va include şi o parte din reclamele de la tv, mai multe reluări din diferite unghiuri şi statistici live. Totul va fi gratuit în SUA. Uşor-uşor experienţa din faţa calculatorului devine mai interesantă (sau cel puţin mai completă) decât cea din faţa televizorului.

Tot în premieră va exista un “Social Media Command Center“. Peste 20 de oameni vor lucra 15 ore pe zi începând de azi pentru a monitoriza tot ce se scrie legat de SuperBowl şi pentru a interacţiona cu cei peste 150.000 de fani care sunt aşteptaţi pe stadionul din Indianapolis şi în împrejurimi (poate ştiţi deja că se vând şi bilete în afara stadionului la Super Bowl).

Reclame

Anul acesta preţul unui spot de 30 de secunde a fost de aproximativ 3.5 milioane de dolari, dar sunt şi câteva care au urcat până la 4 milioane de dolari (prin comparaţie, anul trecut un spot a costat aproximativ 3 milioane de dolari). Tot spaţiul comercial disponibil a fost vândut până la sfârşitul lui noiembrie (anul trecut ultimele sloturi au fost vândute în decembrie). Deci iar suntem pe creştere.

Preţurile unui spot de 30 de secunde, în medie:

2006 – 2,5 milioane de dolari
2007 – 2,6 milioane de dolari
2008 – 2,7 milioane de dolari
2009 – 2,3 milioane de dolari – cu un maxim de 3 milioane
2010 – 2,5 milioane de dolari – cu un maxim de 2,8 milioane
2011 – 3,0 milioane de dolari

Pentru că 2011 a fost anul producătorilor de automobile la SuperBowl, să vedem cine a cumpărat spaţiu pentru ediţia din acest an: Honda, Audi, Chrysler, General Motors (care au deja pregătit spotul pentru Chevrolet şi vor mai veni cu ceva pentru Cadillac), Hyundai, Kia, Toyota (cu tot cu Lexus) şi Volkswagen plus Bridgestone şi Cars.com. În total vreo 20 de spoturi cu maşini, dintr-un total de aproximativ 50. De remarcat că anul acesta lipseşte Mercedes.

De urmărit prima apariţie la Super Bowl a celor de la Danone. Oare vor avea spot la #obiceiurisănătoase sau la #blogjuan ? :P  Nu vor lipsi reclamele la Bud şi Bud Light, care în anii precedenţi au reuşit să impresioneze cu câteva spoturi devenite clasice. Etrade probabil că vor continua cu bebeluşii, deci e posibil să apară ceva mişto, GoDaddy nu se lasă şi  continuă să-şi facă singuri spoturile (şi sunt horror!).

Dintre teasere, cea mai mare vâlvă a făcut-o până acum Volkswagen, cu corul de câini care a ajuns la aproape 10 milioane de vizualizări (şi care pe Youtube are şi variantă 3D  a clipului!). Cei de la Audi au venit cu un spot foarte trist, oribil aş spune, ceva cu vampiri. Sper să nu fie cel difuzat la Super Bowl.

Un teaser mişto au avut şi cei de la Bridgestone, care au construit puţin în jurul ideii, cu alte câteva spoturi lansate în social media.

Din ce-am văzut până acum, cred că cele mai naşpa reclame vor fi alea la Doritos.

Coca Cola vrea să introducă urşii polari în conversaţia din Social Media, aşa că va promova şi în pauza meciului www.cokepolarbowl.com.

Ar mai fi Samsung, H&M, Toyota, Pepsi şi câteva trailere de la Paramount, Universal şi Walt Disney. Lista completă pe AdAge.