Am ajuns aseară la Internetics 2009 aproape întâmplător. Dacă tot mă invitase Ligia şi dacă tot aveam de gând să stau şi la BeerTweetMeet, am zis să vin de la 6. Şi bine am făcut pentru că de la şase jumate a fost cel mai interesant moment al serii. Qlients&Agencies a fost o dezbatere între clienţi şi agenţii. De la clienţi Orange, Ursus, P&G, Rompetrol, Cosmote şi Samsung. De la agenţii: Bogdana, Marius Deak, Mihai Drăgan, Bogdan Niţu, Radu Ionescu şi, cu voia dumneavoastră, ultimul pe listă, Bobby Voicu (fără agenţie dar cu o contribuţie importantă în discuţie).

Ce s-a discutat

Aproape nimic. Clienţii cu ale lor, agenţiile cu ale lor. Veşnicele probleme.

C:- Vrem să măsurăm eficienţa în online.
A:- Puteţi să faceţi asta, avem analytics-ul şi Brat şi o grămadă de unelte dar nu ştiţi să le interpretaţi.
C:-  Păi nu ne-a învăţat nimeni şi trainigurile sunt scumpe.

C:- Vrem idei bune cum vedem afară.
A:- Avem idei dar nu le aprobaţi de frică sau vi se par scumpe.
C:- Noi avem bani dar trebuie să ne dovediţi că merită, că respectivele idei vor fi eficiente (şi se revenea la discuţia 1)

C:- Aveţi oameni pregătiţi să facă copywriting digital (asta e un exemplu random)
A:- Pentru banii pe care îi primim, avem bani doar de studenţi.
C: – Deci n-aveţi oameni pregătiţi.
A:- Din cauza voastră…

Şi discuţiile au continuat.

Concluzia mea: Clientul este un copil neştiutor dar răzgâiat, plimbat prin străinătăţuri şi care a văzut multe lucruri mişto. Evident, vrea şi el. Doar că n-ar vrea să fie nici scump şi dacă se poate să fie totul cu acordul lui mami şi tati de la ultimul etaj al clădirii.

Iar Agenţia este ca o educatoare de grădiniţă care îşi face treaba după cum vrea copilul, se mai joacă cu el din când în când, mai încearcă să-l înveţe de bine, îi mai cântă un cântecel, îi mai dă o acadea. Dar când copilul e recalcitrant îl lasă în plata Domnului şi îşi vede de treabă că doar la 5 i se termină programul şi nu e musai să se enerveze cu toţi pruncii.

Au fost câteva idei de reţinut:

– A big bounce rate is good if it fits your site. (exemplu dat de Bogdana)

– Se poate face E-commerce pe FMGC dacă chiar se doreşte. Marius Deak (GreenPixel) Bobby Voicu a venit cu nişte idei pe loc.

– E-commerce-ul nu e încă ceva prioritar.

Şi a mai fost un băiat (nu mai ştiu de unde) care a întrebat dacă ar merge un site de auto special pentru mobil. Moment la care toată lumea a rămas blocată iar replica Bogdanei a fost ceva de genul „De ce aş vrea să mă uit la pagini întregi de specificaţii tehnice de pe mobil?”.

Următoarea discuţie „Eficienţa în online: potenţial teoretic sau realitate funcţională, acum în România” s-a terminat (pentru mine) când băiatul de la trafic.ro a zis: „Nu trebuie să folosiţi Google Analytics, există Trafic.ro, o unealtă mult mai simplă şi mai uşor de folosit”. Pam pam.

BeerTweetMeetul a fost mult mai intim decât cel de data trecută. Au fost mulţi oameni simpatici pe care i-am revăzut după mult timp. Şi am pierdut la Wii :))

Ah şi toată seara am petrecut-o cu Auraş alături de care am făcut caterincă din orice :))

8 comentarii. Leave new

  • Din pacate tipul care a intrebat ineptia cu „dacă ar merge un site de auto special pentru mobil” era reprezentatul Mercedez….trist !

    Răspunde
  • vreau sa vad mai multa determinare data viitoare cand jucam tenis pe wii :))

    Răspunde
  • Am fost si eu aseara si chiar imi pare rau ca nu am stat decat la prima conferinta…desi practic nu s-a discutat nimic nou, acest dialog dintre agentii si clienti a fost interesant de urmarit (mai ales pentru mine care nu am nici o treaba cu advertising-ul hehe).

    Răspunde
  • Ca sa continui in aceeasi linie cu Liana:

    Din pacate exemplul bogdanei cu bouncerate-ul nu a fost prea „inspirat” si asta isi da seama oricine stie definitia acestui metric.

    Nu poti pretinde ca „pentru mine e bun un bouncerate de 90% pt ca asta inseamna ca vizitatorii vin, folosesc motorul de cautare, gasesc ce vor si pleaca”. Daca au efectuat o cautare nu mai este bounce.

    Ma intreb daca clientii a luat de bun exemplul ei.:)

    Tipul de la Mercedes este chiar un om ok. Am stat de vb cu el 5 min pe finalul pauzei si nu mi-a lasat aceeasi impresie. Sunt si oameni care au emotii mari cand se adreseaza unui public mai numeros si se pierd total.

    Răspunde
  • @victor pentru mine a fost un exemplu bun. adica mi-a dat raspuns la o intrebare. studiu de caz InConcert: Avem bounce rate destul de mare si imi faceam probleme, dar aseara am studiat problema si in mare bounce rate-ul e pe pagini de genul asta http://inconcert.ro/view/1960/81 omul vede ora, locul si pretul si pleaca. (sigur, aici intervine problema: de ce nu reusesc sa-l atrag sa faca si altceva pe site, dar asta e alta discutie) dar scopul principal e indeplinit.

    Răspunde
  • @hoinaru – de acord cu tine.

    Am spus doar ca exemplul dat de ea nu a fost inspirat. Pentru ca din cate am inteles eu in cazul respectiv se presupunea ca omul ajunge pe site, foloseste motorul de cautare insite, gaseste ce vrea si iese. Ori in momentul in care a efectuat o cautare pe site-ul tau nu mai este bounce visitor. Strict la asta m-am referit.

    Daca nu am inteles ok „my fault” si imi cer scuze dar din cate am vazut si reactiile din jurul meu aseara, au inteles mai multi acelasi lucru ca si mine.

    Răspunde
  • […] găsit la hoinaru pe blog o descriere destul de bună a ceea ce s-a discutat înainte să apar eu, aşa că mai bine vă zic […]

    Răspunde
  • @victor ce-i drept, exemplul n-a fost 100% corect. chiar si partea cu retetele nu mi se pare ok. nu sta omul doar 1 minut ca sa vada o reteta. si nici print nu da, cu siguranta.

    dar ideea e corecta si mie mi-a raspuns la o intrebare. poate vorbesc cu bogdana sa ne dea pe noi exemplu pe viitor :))

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu