Foarte mult.

Ieri citeam un articol scris de Edward Boches despre experienţa plăcută pe care a avut-o cu angajatul unui brand ce comercializează produse vestimentare. Pe scurt, un tip care vinde într-un magazin Nordstrom ţine legătura cu clienţii lui printr-un cont de Twitter. Le trimite mesaje private atunci când vin haine noi, le face sugestii sau chiar preia comenzi prin DM! Şi face asta fără să-i fie impus. E un efort susţinut pe care vânzătorii de la noi l-ar exclude din start (chiar dacă probabil ia comision din vânzări sau are un anumit target). Un alt articol pe aceeaşi temă găsiţi aici.

Citind despre Dave mi-am amintit cât de mult contează să ai un om pasionat de social media în companie. Doar prin ceea ce face Dave (adică fără să punem la socoteală ce face brandul în social media), Nordstorm a câştigat un capital de imagine extraordinar odată cu posturile lui Edward Boches şi David Meerman Scott.

Un exemplu autohton este cel al Cristinei Ursache, (ex-UI Specialist la ING) care s-a ocupat până acum câteva luni de contul de Twitter al băncii şi care a început mai mult din joacă. Acum ING este (sau era până la plecarea Cristinei) cel mai bine poziţionat brand bancar pe Twitter.

Aşa că încercaţi să identificaţi the social addicts din interiorul companiei şi folosiţi-vă de ei! Pentru că oricum ei fac asta cu plăcere. Atenţie mare însă la cum îi identificaţi. Dacă cumva e vorba de nişte postaci pe care comunitatea îi respinge, puteţi să faceţi mai mult rău brandului.