La fel ca toate chestiile care au o utilitate neclară în ţara noastră, Foursquare a devenit tool de agăţat şi substitut pentru cei care n-au ce să spună. “Am ajuns acasă”, “sunt în parc”, “sunt la piaţă”.

Să citim de pe siteul oficial:

Foursquare is a location-based mobile platform that makes cities easier to use and more interesting to explore.

Nu e nimic interesant de explorat la tine acasă. Nu mă ajută să ştiu că mergi de 15 ori pe săptămână la aceeaşi terasă. Da, Edi?

Am observat că prima grijă a tinerilor cu aifoane şi blecberi e să dea repede check-in pe foursquare. De ce fac asta? Cum “de ce”? Pentru că asta face toată lumea! Şi nu zic de ăştia din online, ci de “civili”.

Foursquare guides real-world experiences by allowing users to bookmark information about venues that they want to visit and surfacing relevant suggestions about nearby venues

Aţi văzut voi “information about venues” sau “relevant suggestions”? Nu.

Ca să nu mai spun de toate modurile utile în care ar putea fi folosit de branduri. Ca să nu mai spun de SCVNGR. Ai un badge? Primeşti o cafea. Ai alt badge? Primeşti un card de fidelitate. Dar asta trebuie planificat, comunicat, promovat.

Până se trezesc oamenii de marketing încercaţi să scrieţi chestii utile. Gen: berea e ieftină, eclerele sunt naşpa, cartofii sunt mai buni decât cei de la Mc. Sau măcar daţi o poză.

Iar asta e valabil şi pentru Facebook Places.