Foto Alin Dobrin

Cum vă spuneam, weekendul trecut am avut pe mână un Mitsubishi ASX pe care l-am urcat pe toţi munţii ce ne-au ieşit în cale. Am nimerit cu Augustin într-o variantă cu motor diesel de 1.8 litri şi 150 de cai. Cutie manuală, încălzire în scaune, acoperiş panoramic şi computer de bord cu display LCD.

Sincer să vă spun eu sunt îndrăgostit de Lancer Evolution, au doi vecini de cartier pe vişiniu şi mi se scurg ochii după ele de fiecare dată când le văd. Dar pentru că mergeam pe munţi, ni se potrivea un model cu tracţiune integrală. La prima vedere n-am fost aşa încântat, ştiind că urmează să ne ducă Doru pe coclauri. Garda la sol e prea joasă pentru o maşină de teren, însă aveam să aflăm ulterior că ASX nu e despre umblat pe munţi.

Chiar dacă e un crossover, ASX înclină mai mult spre oraş, confort şi experienţa condusului. Pentru toate celelalte există Pajero şi Outlander. Interiorul e interesant, mai puţin în partea de jos a bordului, unde mi se par trântite cele 3 butoane de comandă. Acoperişul panoramic e o încântare, mai ales când aprinzi ledurile laterale în miez de noapte şi îi dai ocazia piaristei din dreapta să privească stelele (eu l-am avut în dreapta pe Augustin, care nu era aşa impresionat de stele).

Mi-a plăcut cutia de viteze, dar din ce-am observat e mai de şosea. Am condus preponderent pe asfalt, dar băieţii au cam strâmbat din nas la treptele 1 şi 2 pe offroad. Parcă maşina asta prinde viaţă abia după treapta a 3-a. Şi chiar dacă e o maşină destul de mare, fuge foarte bine. E o maşină cu zvâc, mai ales dacă o turezi mai mult. Şi-atunci nici nu mai trebuie să-i ceri altceva. Ah, şi să ştiţi că n-are printre opţiuni cutia automată. Manuală FTW! 😀

Ca observaţie participativă (pentru că n-am condus pe drumurile de munte pe care ne-a dus Doru), cred că distrbuirea puterii pe 4×4 nu e cea mai fericită. Maşina urca destul de greu în anumite situaţii pe 4×4 Lock, şi n-avea nicio problemă pe modul 2×4. Problemă pe care Duster, de exemplu, nu o are, deşi cel mai puternic motor la Dacia e de numai 115 CP. Însă cum am zis, maşina asta nu e făcută pentru offroad. Totuşi, vedeţi mai jos că se descurcă şi pe teren accidentat. Un film marca RăzvanBB

M-a fermecat consumul: 6.5 litri la sută în condiţiile în care am mers pe un traseu de offroad “de dificultate medie”, ca să-l citez pe Doru şi la întoarcere am condus eu în stilul total ne-economic. Alţii au scos 5.9 la sută, în condiţiile în care pe documentele oficiale scrie 5.7. Pe urban în cartea tehnică e 6.9. Eu m-aş mulţumi să scot 7.5-8 la maşina asta. Şi chiar cred că e posibil, ţinând cont că are funcţia Auto-Stop and Go, care opreşte motorul la semafor. Când apeşi pe ambreiaj motorul îţi porneşte instant şi în două secunde ai plecat de pe loc. Chestia asta e foarte economică, dar te face să pari ori cretin, ori sărac :)) Când eşti într-o mare coadă pe DN1 şi tu opreşti şi porneşti motorul la fiecare mişcare, lumea nu se gândeşte că ai sistemul Auto-Stop and Go 😀

În concluzie Mitsubishi ASX e o maşină mai mare de mers în Poiana Braşov. E o apariţie interesantă pe şosea, se mişcă excelent pe asfalt, consumă puţin şi în interior oferă tot confortul necesar drumurilor lungi. Unde mai pui că se şi conectează la tot felul de gadgeturi prin USB.

E disponibilă de la 17.700 de euro, însă noi am condus versiunea de top, care sare de 30.000 de euro. Cam scump, dar pentru un director de printr-o multi-naţională care îşi doreşte o maşină puternică şi rapidă care să-l ducă în weekend pe Valea Prahovei, ASX merită fiecare bănuţ.

FOTO: 1, 2, 3 Alin Dobrin