Joi a avut loc la sediul Leo Burnett o întâlnire la care au fost invitaţi jurnalişti şi blogger (fără “i” la sfârşit, pentru că am fost doar eu :P).

Subiectul principal de discuţie: cele 25 de premii câştigate de Leo Burnett Group la ediţia aniversară – 10 ani de Ad’or. Pentru cei care şi-au deschis iPadurile mai târziu, a fost ultima ediţie de Ad’Or, pentru că “festivalul nu mai era relevant” – după cum declară Andrei Borţun în numărul din octombrie al revistei The Industry.

Anul viitor urmează să apară un nou festival, într-un format nou şi cu un brand nou, dar cu aceeaşi industrie. De ce? Nu ştim exact. Cert e că nici măcar la ediţia asta aniversară n-au fost prezenţi Headvertising, CAP şi McCann.

La întâlnirea de joi au fost participat şi au intervenit în discuţie Ştefan Iordache, COO Leo Burnett Group, Ioana Iordache, CEO Leo Burnett Group, Bogdan Naumovici – Creative Director 23. S-au zis şi lucruri ştiute, care ţin de filosofia grupului “creativitatea vinde“, “industria de advertising nu există fără competiţie“, “livrăm soluţii creative la probleme de business, nu campanii publicitare”.

Dintre lucrurile foarte interesante:

Dacă te gândeşti la facturi, în curând n-o să mai ai ce facturi să emiţi.

În 2005 am avut 17 clienţi noi, din care 14 fără pitch şi am refuzat cam 80 de clienţi.

Preferăm să lucrăm cu challenger-ul, ca să se vadă cât mai bine creşterea, să demonstrăm că putem deveni lideri.

Renunţarea la Ad’Or este o decizie a industriei şi o respectăm, vom susţine următorul festval.

Şi a mai fost ceva ce mi-a plăcut în ceea ce spunea Ştefan Iordache: “Copiii mei se bucură urmărind Redescoperă România.” Nu ştiu dacă a fost o declaraţie de PR, n-a părut să fie. Oricum, mi s-a părut foarte tare.

Şi dacă tot eram acolo, l-am întrebat pe Ştefan Iordache ce urmează pentru “aripa digitală”, în condiţiile în care The Practice şi-a lansat anul trecut un departament de online.

Urmează ca acest departament să se desprindă în următorii ani într-o agenţie de PR Online? Şi dacă da, cam în cât timp?

Ştefan Iordache: Am plecat ca agenţie full service, am dezvoltat mai multe agenţii specializate iar acum trendul e ca agenţiile acestea să acopere o gamă cât mai variată de servicii.

Deci nu.

S-au mai pus şi întrebări de copii mici, gen “cât de mult contează premiile pentru semnarea noilor clienţi?”. Probabil domnişoara respectivă era ocupată cu telenovelele când lua Leo Burnett Ad’Or-ul 5 ani la rând. Trist.

În altă ordine de idei, urmează să se sărbătorească 5 ani de 23, The Practice şi iLeo. Parcă ieri anunţa toată presă că Naumovici că pleacă de la Leo Burnett. Ce vremuri…