În urmă cu un an începeam o serie de articole menite să noteze săptămânal cele mai importante evenimente din media – atât în România, cât şi la nivel internaţional. Cum spuneam atunci, mai mult pentru arhivă, mai puţin pentru trafic, glorie şi bani. Să vedem care au fost cele mai importante evenimente din ultimul an (o recapitulare a recapitulării 🙂 ). Ce-a fost, ce-a mai rămas, ce-a dispărut din peisaj.

Noiembrie

Webstyler devenea agenţia anului la Internetics 2010.

The Practice lansa departamentul de comunicare online condus de Monica Jitariuc (ex-Friends).

Friends relansa Fundaţia Friends for Friends şi odată cu ea Caffffe Creativa.

Emag anunţa o nouă identitate vizuală, creată de Brandient. Între timp Emag vrea să devină un fel de Amazon românesc.

Standout anunţa reţeaua de bloguri feminine Hotcity. Între timp nu s-a mai auzit nimic de reţeaua respectivă.

Claudiu Ciobanu lansa Retali-FMCG.ro, un proiect dedicat nişei de retail din România.

Decembrie

La începutul lunii se lansa reţeaua Corect.com, “cea mai complexă platformă online”. La lansare participau Raluca Popa (proaspăt instalată în funcţia de Director CorectBlog) şi Andrei Roşca. Între timp Corect.com n-a mai făcut nimic notabil.

Chinezu relansa PoliticăLocală.ro, cu Adi Zăbavă în calitate de Project Manager. Siteul a crescut de mult şi e pregătit pentru campania electorală.

Groupon lansa neoficial siteul în limba română. O grămadă de probleme, prilej de miştouri pentru toată industria. Între timp Groupon n-a reuşit să se impună pe piaţă în lupta cu clonele, fiind un site de pluton.

iLeo lansa Harta Crăciunului, un proiect dezvoltat pentru Petrom.

Ianuarie

Se lansa Facebrands.ro, un fel de SocialBakers românesc. Între timp Standout şi Byte Flux au venit şi cu varianta Pro a serviciului.

Adevărul îşi lansa aplicaţia de iPad, pentru “numai” 0.79 de eurocenţi. Una dintre primele aplicaţii de iPad în presa română. Între timp mai multe publicaţii au lansat aplicaţii de iPad, fără să exceleze vreuna din ele.

Andrei Roşca lansa Spada Digital, agenţie de social media specializată în campanii pe bloguri şi pe Facebook. Între timp Spada s-a dezvoltat destul de mult .

Larry Page devenea CEO-ul Google, luându-i locul lui Erich Schmidt.

Se lansa Manly.ro, singura revistă online dedicată exclusiv bărbaţilor, proiect susţinut de Bobby Voicu şi coordonat de Toma Nicolau. Între timp cei doi s-au retras, Manly.ro rămânând pe mâinile lui Răzvan Dinu, ajuns reporter la Click.

Februarie

Facebook împlinea 7 ani. De curând achiziţionase FB.com pentru 8.5 milioane de dolari însă lumea se întreba cât mai rezistă reţeaua lui Zuckerberg.

Republika prelua Copimaj Interactive. Între timp nu s-a mai auzit mare lucru nici de Republika, nici de Copimaj.

Prima ediţie #JobPeNet strângea 250 de participanţi, aproximativ 50 de joburi oferite de câteva zeci de angajatori. Momentan nu a fost anunţată o nouă ediţie.

Refresh.ro împlinea 2 ani de existenţă. Între timp Costin a mai adus ceva editori în peisaj, printre care şi Vali Petcu.

O serie de bloggeri filmau un clip alternativ al melodiei Taxi – Cele două cuvinte, la iniţiativa lui Mircea Meşter.

Martie

Era anunţată campania Redescoperă România 2011, un efort comun al mai multor companii româneşti. Între timp RR s-a încheiat şi a început deja să adune premii.

Se lansa iPad 2, dacă nu mă înşel ultimul produs Apple prezentat de Steve Jobs.

Bobby Voicu devenea General Manager la Intact Interactive. După aproximativ 6 luni părăsea postul pentru a se dedica antreprenoriatului.

Orlando Nicoară era avansat în postul de conducere al Mediafax Group (Apropo Media, Mediafax şi PubliMedia).

Tot în martie se lansa (neoficial) Yahoo.ro. Nu s-a întâmplat nimic notabil de atunci.

Gândul trecea exclusiv online. În timpul ăsta colegii din presă muşcau încă o dată o farsă a lui Vali Petcu.

Aprilie

Se lansa MediaBrief.ro, un nou tool de monitorizare în Social Media. Momentan produsul n-a ieşit din beta.

Romtelecom anunţa clickshop.ro, după campania CeMaiESigur, desfăşurată pe mai multe bloguri autohtone.

Fondatorii Youtube cumpărau Delicious de la Yahoo.

SOV vindea Realitatea lui Elan. Între timp aveam să aflăm că de fapt n-a vândut-o, doar s-a prefăcut.

Pagina de Media anunţa plecarea a redactorilor-şefi de la diverse reviste glossy. Printre ei şi Cristina Bazavan, care s-a dedicat bloggingului.

Mai

Bogdana Butnar se alătura echipei Google România ca Industry Manager.

Cristian China-Birta anunţa Blogal Initiative, o agenţie axată pe campanii dedicate bloggerilor mici şi mijlocii.

La Timişoara avea loc prima ediţie a PR Beta, un eveniment local despre comunicarea online.

Avea loc Siemens Race, o campanie în care au fost implicaţi Bobby Voicu, Răzvan Baciu, Oltea Zambori şi Alina Constantinescu.

Twitter cumpăra TweetDeck fără să-l îmbunătăţească în vreun fel. Din contră.

Iunie

Bogdan Naumovici lansa p4d.ro, un proiect online care avea să se fâsâie în următoarele luni.

Începea să emită Radio Gsp. La aproape jumătate de an de la lansare, Radio GSP continuă să existe. Greu de înţeles de ce.

Monden.info devenea Urban.ro. Momentul marca şi plecarea Cristinei Chipurici din echipă.

McCann câştiga o grămadă de premii la Cannes Lions. Printre ele şi 2 Grand Prixuri, premieră pentru advertisingul românesc.

Se lansa Google+, reţeaua socială a celor de la Google. Momentan G+ n-a reuşit să impresioneze pe nimeni, încă nu e un concurent serios pentru Facebook.

Tot în iunie s-au vândut Academia Caţavencu şi MySpace, două proiecte aflate în derivă.

Visurât pleca în Redescoperă România pe 2 roţi. Un tur de forţă prin întreaga ţară încheiat cu bine.

Iulie

Se vindea şi GoDaddy, pentru 2.25 miliarde de dolari.

Costin Cocioabă pleca de la IBU. După o vreme în care n-a divulgat nimic privind următoarea destinaţie, a anunţat că preia poziţia de Manager la Bakers Digital, o agenţie nou înfiinţată.

Apărea Zurf, un nou serviciu de monitorizare online, powered by Vladimir Oane şi echipa de la UberVU. Nu s-a mai auzit nimic de Zurf de atunci.

Răzvan Exarhu şi Mihai Fanache lansau Small Army, agenţie de comunicare şi monitorizare. Sunt în căutare de oameni, după cum anunţă site-ul.

Avea loc Social Media Camp, eveniment ce a strâns multă lume din online. Momentan se pregăteşte ediţia de iarnă.

August

Se relansa Blogoree.ro, comunitatea bloggerilor din România. Proiectul e susţinut de Romtelecom. Între timp au început o serie de workshopuri.

IBU lansa Voyo.ro, o platformă de content video care n-am înţeles încă de cine e folosită.

Google a cumpărat divizia de mobile a Motorola. Detalii.

Steve Jobs părăsea poziţia de CEO al Apple. Se vorbea tot mai mult despre starea precară de sănătate a lui Jobs.

Se lansa DigitalSport.ro, un site dedicat iubitorilor de sport, nu de fotbal şi femei goale.

În cadrul Blogaria 6 Călin Fusu anunţa PoftăBună, un serviciu de catering pentru corporatişti.

Septembrie

BitDefender făcea publică noua identitate de brand, realizată de Brandient.

Avea loc Webstock 2011, probabil cel mai important eveniment dedicat Social Media din România.

Era anunţat Brand 50, topul celor mai puternice branduri româneşti, condus de Borsec.

Se lansa Kindle Fire, o tabletă cu Android vândută de cei de la Amazon.

Lucian Mândruţă se întorcea în PRO după mulţi ani petrecuţi în pribegie. Postul oficial: Creative Director.

Octombrie

Nokia anunţa închiderea fabricii de la Jucu. 2000 de angajaţi au fost sau vor fi daţi afară.

Avea loc Social Media Summit Timişoara. Rezumate ale tuturor prezentărilor aici.

Avea loc RoInteresting, o non-conferinţă despre lucruri interesante powered by Bogdana Butnar.

Andra Zaharia lansa EDMGuide.com, un site dedicat muzicii electronice.

Se lansa Bakers Digital Communication, agenţie de online din cadrul V+O Communication.

 

Arhiva completă a articolelor este aici, o puteţi consulta pentru mai multe evenimente din fiecare lună. Le mulţumesc tuturor celor care au citit de-a lungul timpului articolele, e o muncă de 1 an care m-a ajutat să rămân informat în fiecare săptămână.