Se întâmplă să mă întâlnesc din când în când cu colegi de facultate. Mulţi îşi văd de drum prin diferite agenţii (de unde şi abundenţa de campanii de pe acest blog 😀 ) în timp ce alţii sunt încă în căutare de job. Mi-e greu să cred că şansele lor cresc, pentru că pe măsură ce trece timpul vin alţi absolvenţi din urmă şi ei rămân tot nişte tineri cu diplomă şi fără experienţă.

Îi apreciez foarte mult pe cei care au reuşit să echilibreze situaţia între şcoală şi experienţă, însă mulţi au ales una din ele. Cei care au ales şcoala fără să facă nimic altceva sunt printre cei care bat la uşile agenţiilor cu un carnet de note foarte bun. Din păcate, nu e de ajuns să ştii bine teorie, se mai cere şi ceva practică.

De-asta voi susţine de câte ori am ocazia că e foarte important să faci cât mai multe lucruri în facultate. O notă mică la un examen mai puţin important poate fi oricând anulată de câteva luni de experienţă în agenţie. Dacă nu reuşiţi să vă angajaţi în facultate, puteţi intra într-o asociaţie studenţească sau puteţi participa la o serie de alte proiecte (fie ca voluntari, fie pe bani – cum e Şcoala ADC). Păcat că nu se mai organizează Olimpiadele Comunicării, şi ăla era un prilej bun să mai înveţi câte ceva.

Iar companiile mari desfăşoară tot felul de programe de recrutare. Coca Cola are Destination Management, un program prin care oferă 6 poziţii de trainee în cadrul companiei. Nişte detalii aici. Şi nu sunt singura companie care oferă astfel de şanse tinerilor. Mai toate multinaţionalele caută să-şi ia tineri de pe băncile facultăţii. Şanse există, dar trebuie să mai şi vrei să profiţi de ele.