in Web

Aceiaşi speakeri, aceleaşi prezentări

Tot mai des apar nemulţumiri legate de prezentările susţinute de diferiţi speakeri la conferinţele cu şi despre online (care de multe ori se rezumă la social media). Lumea s-a plictisit să audă aceleaşi poveşti, să vadă aceleaşi studii de caz, să tragă aceleaşi concluzii.

Ce-i drept, pe la conferinţe apar feţe cu care ne-am obişnuit deja, fără prea multe schimbări. Redundanţa asta a apărut pentru că:

1. Piaţa e mică, specialiştii puţini, poveştile de succes pot fi numărate pe degete. Şi mai puţini sunt speakerii carismatici. Cât despre generaţia tânără, realist vorbind, ea va avea ceva interesant de spus abia peste câţiva ani (vreo 5 probabil). Până atunci, fie căutăm în alte zone oameni care au lucruri interesante de spus (în companii, în advertising, în PR), fie ne îndreptăm atenţia spre cei din provincie şi speakeri internaţionali (la PR Beta s-a simţit un suflu nou).

2. De cele mai multe ori (în 99% din cazuri) speakerii nu sunt remuneraţi. E un cerc vicios. Neavând decât beneficii de imagine, speakerii preferă să exploateze la maxim idei şi prezentări. Pentru ei e important să fie acolo, contează mai puţin dacă lucrurile pe care le spun sunt noi sau arhicunoscute (oricum există mereu câţiva oameni interesaţi). Pentru că piaţa e mică, nu există riscul ca aceşti oameni să fie înlocuiţi cu nişte speakeri mai conştiincioşi. Iar piaţa stă pe loc tocmai pentru că de vreo 2 ani s-a blocat în câteva prezentări power-point pe care le reia la nesfârşit.

Ruperea de ritm poate veni doar dacă speakerii de acum vor accepta să depună eforturi suplimentare, să se pregătească temeinic, să vină în prezentări cu informaţii pe care în mod normal le-ar vinde pe bani buni clienţilor.

Sau ar mai fi o variantă: să facă toată lumea prezentări mişto bazate pe o singură idee, cum face Bogdana.

4 comentarii. Leave new

  • aceeaşi speakeri, aceleaşi prezentări, aceleaşi articole despre aceeaşi speakeri şi aceleaşi prezentări.

    Răspunde
  • ca politicienii

    Răspunde
  • Sincer, nu stiu daca sa itidau dreptate sau nu, dar asta pentru ca nu am participat la foarte multe conferinte. Daca ceea ce spui tu este adevarat, si nu spun ca nu este, poate ca ar trebui facut ceva… orice. Ce ar fi daca mataluta, la tine in oras, ai organiza o conferinta si ai invita speakeri care crezi ca ar avea ceva de spus dar care pana acum nu au facut-o. Pe ce tema? Orice tema! Nu trebuie sa fie cu pauze de cafea si piscouri (mai exista piscotari?), cu masa de pranz si afterparty. Poate ca sunt oameni care sunt uniti de ideea unui proiect; ii poti aduna, isi poate fiecare prezenta ideea, iar tu devii organizator… iar ei speakeri. Sincer sa iti spun, cred ca multi ar putea pregati prezentari cel putin ok; sunt multi care ar asculta ce zice si un ne-guru.
    Alege tema, contacteaza posibili speakeri noi, ne-versati si organizeaza o conferinta/intalnire/sueta/claca.
    Daca e in week-end, 85% sanse sa particip.

    Răspunde
  • […] zilele trecute “plângerea” lui Alex despre oferta scăzută în ceea ce privește conferințele cu și despre online. Avea dreptate […]

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Meniu