Cu o pauză de un an, Auraş Mihai Geambaşu a organizat a treia ediţie a Wordcamp România, de data asta fără Mihai Irinel (plecat prin ţări străine la muncă) şi doar cu aportul Ioanei Matache. A ieşit foarte bine -pentru un eveniment făcut în timpul liber, între job şi o petrecere cu bloggeri. Am identificat cel puţin două tipuri de participanţi:

– developerii experimentaţi care veniseră să mai discute între ei şi să afle lucruri interesante
– începătorii într-ale WordPressului cărora le-ar fi prins bine şi nişte workshopuri

Poate că la ediţiile viitoare o să fie ceva mai extins, e clar că există interes pentru aşa ceva. E drept că au fost mai puţini participanţi decât la ediţia precedentă, dar evenimentul a fost promovat mai puţin (sau aşa mi s-a părut mie) şi s-a nimerit într-un moment în care multă lume e plecată din Bucureşti.

Din ce-am înţeles, au fost oameni din Serbia, Norvegia, Timişoara, Cluj, Oradea. Destul de important ce-a reuşit să facă Auraş. Thumbs up!

Prezentările

Andrei Diaconu (ciops.ro) a vorbit despre cum se foloseşte de WordPress firma lui – BEC Media. O evoluţie evidentă faţă de acum 2 ani, atât din punctul de vedere al prezentării, cât şi din cel al business-ului. În mare, Ciops a zis că preferă să folosească în proporţie de 80% WordPress, pentru că majoritatea clienţilor sunt compatibili cu platforma şi e mult mai cost effective pentru ei decât să construiască un CMS de la zero. În plus, cei de la BEC Media preferă să caute pluginuri premium care să răspundă nevoilor lor, dar sunt destul de greu de găsit (şi aici ar fi nevoie de o îmbunătăţire). O prezentare pragmatică, aşa cum a devenit şi Ciops.

Cristi Burcă (scribu.net) a vorbit despre cum poţi simplifica codul într-o temă de WordPress. Între timp Scribu a început să lucreze la AppThemes dar continuă să fie şi Core Contributor WordPress. Mai multe despre ce a prezentat găsiţi aici, mi-ar fi greu să vă explic ceva ce înţeleg doar pe jumătate.

Frederick Townes este unul dintre cei doi speakeri internaţionali prezenţi la această ediţie de Wordcamp. Printre altele, este creatorul pluginului W3 Total Cache şi în prezent este Senior Technical Advisor la Mashable (după ce, la început, s-a ocupat de mare parte din cod). A vorbit mai mult despre partea de martketing, promovare, pluginuri sociale şi restul de lucruri pe care dezvoltatorii le uită fiind prea ocupaţi cu codul. Mesajul lui: „don’t broadcast, engage!”. A fost (pentru mine) un fel de back to basics util.

Tudor Sandu de la 2Parale a vorbit despre pluginurile pe care platforma de afiliere le foloseşte pentru a integra sistemul în WordPress. Şi ne-a tot împins de la spate să folosim, să devenim afiliaţi, să testăm măcar. E normal, 2Parale e într-o permanentă căutare de clienţi. Şi-a făcut treaba bine, chiar intenţionez să testez. Interesante au fost cifrele: 1100 de lei cel mai mare comision acordat în 2Parale, vreo 750 de lei comisionul record în ultima lună (recordul lunii e plătit dublu). Cel mai bine convertesc din marketing afiliat cei care cumpăra adwords şi inserează acolo linkurile de afiliere (sunt curios cam care sunt câştigurile, presupun că merită eforturile dacă oamenii fac asta).

Probabil cel mai aşteptat moment al conferinţei a fost prezentarea lui Joost de Valk, creatorul câtorva pluginuri foarte cunoscute printre care WordPress Seo. Joost a vorbit despre cât de importante sunt lucrurile basic. Meta description, nişte titluri bine alese, meta tags, folosirea unui plugin care să îţi dea acces rapid la toate astea (pluginul lui, de preferat 🙂 ). Şi a mai vorbit despre mici detalii importante care aduc clickuri în Google – de exemplu prezenţa unui link către pagina de Google+ a autorului (ne-a şi explicat cum se face asta, o să încerc).

A urmat Ciprian Turcu de la WpTutsPlus (şi care e din Alba Iulia!). A vorbit despre câteva greşeli des întâlnite în temele de WordPress. Folosirea unor pluginuri pentru funcţii pe care le are şi WordPress by default, prea mult cod în cazuri în care lucrurile pot fi mai simple.

Ultima prezentare a fost a lui Călin Don de la PressLabs. A vorbit despre cache şi cum optimizăm site-ul astfel încât să obţinem timpi de încărcare mai buni. Trebuie să recunosc că n-am fost prea atent la partea asta, şi la ediţia precedentă a venit cu nişte cifre care m-au depăşit total.

Mi-ar fi plăcut mai multe case studies şi workshopurile de care am vorbit la începutul postului. Una peste alta cred că a fost o ediţie utilă, sper să nu mai treacă 2 ani până la următoarea. Pe măsură ce apar prezentările voi adăuga linkuri.

UPDATE: Prezentarea lui Joost e aici. Prezentarea lui Scribu. Prezentarea lui Ciprian Turcu.

5 comentarii. Leave new

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog introdu o adresă email validă.

Meniu